ممنوع الخروج

مطابق آنچه در ماده۲۰۲ قانون مالیات‌های مستقیم آمده است سازمان امور مالیاتی کشور می‌تواند از خروج بدهکاران مالیاتی که میزان بدهی قطعی آنها بیشتر از ۱۰۰ میلیون ریال است از کشور جلوگیری نماید.

به گزارش مشرق، با وجود اینکه ۱۵شهریور ماه سال جاری به عنوان آخرین مهلت نصب کارتخوان در مطب ها در نظر گرفته شده بود ولی تاکنون حدود ۶۰ درصد از پزشکان که موظف به انجام این کارهستند اقدامی دراین راستا انجام نداده اند.

بیشتر بخوانید:

تاکید لایحه بودجه ۹۹ بر استفاده پزشکان از کارتخوان

فرار مالیاتی پزشکان و وکلا برابر نیمی از یارانه نقدی

این در حالی است که امیدعلی پارسا رئیس سازمان امور مالیاتی کشور دهم شهریور ماه در گفت‌وگویی گفته بود: «چنانچه پزشکان در مهلت تعیین شده نسبت به نصب این دستگاه‌ها اقدام نکنند، مطابق با قانون با آنها برخورد شده و مورد ظن فرار مالیاتی قرار می گیرند.»

مطابق آنچه در ماده۲۰۲ قانون مالیات‌های مستقیم آمده است سازمان امور مالیاتی کشور می‌تواند از خروج بدهکاران مالیاتی که میزان بدهی قطعی آنها بیشتر از ۱۰۰ میلیون ریال است از کشور جلوگیری نماید.

با وجود تعرفه های بالای پزشکی و نیز کمبود پزشک که باعث تعدد مراجعات به پزشکان شده است، بنظر می‌رسد درصورت عدم نصب کارتخوان توسط پزشکان فرار مالیاتی بیش از ۱۰ میلیون تومانی چیز دور از ذهنی نباشد.

حال باید منتظر ماند و دید که آیا سازمان امور مالیاتی به وظیفه خود در این زمینه عمل خواهد کرد یا خیر.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۷
    0 0
    ممنوع الورودشون کنید و پروانه طبابت را تعلیق
  • آریو سوئد IR ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۷
    3 1
    اتفاقا اجازه بدین اینها بیان اروپا تا ببینند که ایران بهشت پزشکانه. مالیات در اروپای شمالی برای پزشکان بسیار بالاست. در اینجا حقوق یک جراح بعد از مالیات فقط -۴۰٪-۳۵٪ بالاتر از یک پرستاره.
  • IR ۰۰:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۸
    2 0
    سلبریتی ها راحت میتونن برن و بیاناما پزشک مملکت نه
  • IR ۰۲:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۸
    1 0
    وکلا چی؟؟؟!!!!سلبریقی هاچی؟؟؟؟!!!!!!!
    • IR ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۸
      0 0
      آخه پزشک را باسلبریتی مقایسه میکنی ؟؟؟؟؟ زحمت وخدمت پزشکان که تا۴۰سالگی باید درس بخونند بعد بفکر زندگی وزن وبچه بیفتند را فقط خانواده هاشون درک میکنند
  • IR ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۸
    0 0
    آخه کارتخوان نداشتن با فرارمالیاتی دو امر کاملا جدا هست که فقط در مملکت بلبشویی مثل مملکت ما میتونه توسط عده ای ناآگاه به قانون ومنطق بهم ربطشون داد
  • IR ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۸
    1 0
    مردمی که بجای تلاش برای احقاق حقوق خود و افزایش حقوق خود دنبال فقیر سازی عمومی هستند و به نخبگانشان پشت می کنند، لیاقتشان همین است که پزشکان سهمیه ای جانشان را بستانند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس