کد خبر 1017599
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۱
هواداران تراکتور

دیروز در خبری غافلگیرکننده دنیزلی از تراکتور جدا شد، آن هم در حالی که قول داده بود در این فصل یک جام برای تراکتور به ارمغان بیاورد، اما او هم به فهرست مربیان ناموفق تراکتور اضافه شدو

به گزارش مشرق، تراکتور در فصل جاری به اندازه‌ای که پیش از شروع فصل برای نتیجه گرفتن ریخت‌وپاش کرده، موفق نشده نتایج درخور شانی کسب کند و بعد از باخت مقابل صنعت نفت، استقلال و سپاهان با نتیجه‌ای عجیب و غریب مقابل شاهین شهرداری بوشهر در تبریز متوقف شد تا هواداران کم‌طاقت تراکتور که دیگر از قول‌های الکی قهرمانی خسته شده‌اند، سروصدایشان در بیاید.دیروز در خبری غافلگیر‌کننده خبر جدایی دنیزلی منتشر شد، آن هم در حالی که قول داده بود در این فصل یک جام برای تراکتور به ارمغان بیاورد، اما او هم به فهرست مربیان ناموفق تراکتور در یکی دو فصل اخیر اضافه شد تا حالا خیلی‌ها به دنبال این باشند که گزینه بعدی زنوزی برای خروج از بحران چه کسی است.

 

  اول تکذیب و بعد تایید!

از دو سه روز قبل بعضی‌ها خبر آوردند که تراکتور به دنبال فسخ قرارداد دنیزلی است و مالک باشگاه از نتایج کسب شده تیمش رضایت ندارد اما از رسانه‌ها اصرار و از باشگاه تراکتور انکار. آنها در این روزها مدام تاکید داشتند که دنیزلی مورد حمایت کامل باشگاه است و با اقتدار، به کارش در این تیم ادامه می‌دهد اما تراکتوری‌ها نشان دادند که نگاه رسانه‌ها به حساس بودن روی اخباری که تکذیب می‌شود، چندان بیراه نیست چراکه آنها صبح دیروز از حمایت کامل از دنیزلی حرف زدند و به یک ساعت نرسیده خبر جدایی توافقی این مربی را منتشر کردند. به این ترتیب دنیزلی هم به صف مربیانی پیوست که با هزار امید و آرزو راهی تبریز شد و در آخر نتوانست یک فصل کامل را در این تیم سپری کند.

  شاهین موضوع اخراج دنیزلی نبود

شاید خیلی از فوتبالی‌ها بر این باور باشند که تساوی خانگی تراکتور مقابل قعرنشین مطلق لیگ برتر، خون مدیران این تیم را به جوش آورده و آنها حکم اخراج دنیزلی را امضا کرده‌اند، اما بد نیست بدانید که این جدایی از مدت‌ها قبل برنامه‌ریزی شده بود و مدیران  تیم تبریزی در زمانی که به دلیل لغو بازی‌هایشان در لیگ برتر تعطیل بودند، به دنبال مربی جایگزین پیرمرد ترکیه‌ای می‌گشتند.علی دایی که یکی از گزینه‌های اصلی نیمکت تراکتور به شمار می‌آید در گفت‌وگویی رسما اعلام کرد پیشنهاد تراکتور برای امروز و دیروز نبوده و حدود 10 روز قبل برای این انتقال با او تماس گرفته شده است که البته پاسخ شهریار فوتبال به این پیشنهاد «نه» بوده است.به نظر می‌آید صادقیان و زنوزی بعد از شکست مقابل سپاهان به این نتیجه رسیده‌اند که ادامه همکاری با آقا مصطفی بی‌نتیجه است و برای اینکه بتوانند در این فصل جزء مدعیان لیگ باشند، بهتر است به نیمکت تیم‌شان شوکی بزرگ وارد کنند.

بیشتر بخوانید:

سوال بزرگ تراکتوری‌ها از دنیزلی

دنیزلی: در اتوبوس تیم می‌خوابیدم

  شعبه‌ای از تیم‌های عربی در ایران

در این سال‌ها که زنوزی مالک باشگاه تراکتور شده، نیمکت این تیم به محله بروبیای مربیان خارجی تبدیل شده است. او که علاقه زیادی به جذب نفرات اسم و رسم‌دار اما پا به‌سن گذاشته دارد در یک فصل‌ونیم قبل چهار سرمربی برای تیمش به خدمت گرفته و حالا به دنبال پنجمین مربی می‌گردد. او با این نگاه، شکل و شمایل تیم‌های عربی را در لیگ برتر کشورمان ترسیم کرده و نشان داده که جزء مدیرانی نیست که به مربیان تیمش فرصت بدهد تا تفکرات خود را در تیم پیاده کنند. این شیوه از استخدام و حذف مربی حتی در کشورهای عربی هم به جز مواردی خاص، منسوخ شده و تیم‌ها بر این باور رسیده‌اند که یک مربی از بدو ورودش نمی‌تواند تاثیرات تفکر خود را در تاکتیک تیم پیاده کند.

  زنوزی به دنبال برانکو، صادقیان حامی دایی

همان‌طور که در بالا اشاره کردیم علی دایی یکی از گزینه‌های اصلی تراکتور برای هدایت این تیم در ادامه فصل نوزدهم لیگ برتر محسوب می‌شود ولی بد نیست بدانید که این گزینه مدیرعامل باشگاه است و نظر مالک تراکتور بسیار با خواست صادقیان متفاوت است.علی دایی که این روزها برای تیم‌های داخلی طاقچه‌‌بالا گذاشته است و تقریبا تمام پیشنهادهای رسیده را نخوانده رد کرده، این بار هم به پیشنهاد تراکتوری‌ها بدون هیچ مذاکره‌ای پاسخ منفی داده اما افراد مطلع بر این باورند که پاسخ رد علی دایی مثل همیشه سفت و سخت نبوده و ممکن است در تماس‌های بعدی بتوان او را پای میز مذاکره نشاند.هرچند اطلاعاتی که از شهر تبریز به دست ما رسیده حکایت از جو منفی هواداران تراکتور علیه دایی دارد و تبریزی‌ها که در گذشته بارها با آقای‌گل جهان به مشکل خورده بودند، راضی نیستند که او روی نیمکت تیم‌شان بنشیند.از طرفی زنوزی هم اعتقاد زیادی به علی دایی ندارد و معتقد است که نباید در این برهه زمانی مربی داخلی را جایگزین دنیزلی کنند. مالک تراکتور که علاقه زیادی به محبوب شدن نزد هواداران تیمش دارد، برای اینکه این مقبولیت خود را از دست ندهد گزینه‌ای را رو کرده که سروصداها را بخواباند. شنیده می‌شود زنوزی به برانکو پیشنهاد هدایت تراکتور را داده و با تمام شرط‌وشروط برانکو هم کنار آمده. جالب اینکه برانکو حاضر نشده دریافت پیشنهاد از تراکتور را تکذیب کند و اعلام کرده فعلا در این خصوص صحبت  نمی‌کند.

  دودستگی تراکتوری‌ها

تا پیش از این هر اتفاقی که در تیم تبریزی رخ می‌داد و هربار که تراکتور نتیجه نمی‌گرفت، هواداران به زمین و زمان گیر می‌دادند اما همیشه پشتیبان محمدرضا زنوزی بوده و اعتقاد داشتند که او می‌تواند تراکتور را به روزهای آرمانی برساند و با قدرت مالی که مالک تراکتور دارد، هیچ کم و کسری در این تیم دیده نمی‌شود.اما در شرایط فعلی عده‌ای از هواداران تراکتور که تعدادشان هم کم نیست در فضای مجازی علیه مالک باشگاه موضع گرفته و اعتقاد دارند که تصمیمات نادرست او و جذب ستاره‌های پا به‌سن گذاشته باعث شده که این تیم نتواند نتایج خوبی کسب کند و این بدترین خبر برای زنوزی است.زنوزی همیشه به پشتوانه هواداران تیمش افتخار می‌کرد و حالا که بخشی از این مقبولیت را از دست رفته می‌بیند، قطعا به دنبال راهکاری برای فرار از این مخمصه است.

  محلی برای پر شدن جیب دلال‌ها
زنوزی در یک برنامه زنده تلویزیونی به صورت واضح اعلام کرد که در تیمش دلال دارد، اما این دلال‌ها به نفع باشگاه تراکتور کار می‌کنند. به نظر می‌آید که صحبت‌های زنوزی درخصوص منفعت تراکتور از حضور دلال‌ها چندان درست نباشد و این دلال‌های نزدیک به باشگاه هستند که در این بروبیای مربیان و بازیکنان خارجی متنفع می‌شوند و چه‌بسا یکی از عوامل اخراج زود هنگام مربیان و جابه‌جایی بیش از حد بازیکنان خارجی و حتی داخلی، همین دلال‌هایی باشند که زنوزی حضورشان را در باشگاه تایید کرده است.نکته جالب این است که تراکتور بلافاصله بعد از اینکه عذر یک مربی و دستیارانش را می‌خواهد به صورت تمام و کمال با آنها تسویه‌حساب می‌کند و برای چند ماه حضور، پول یک فصل را به صورت کامل می‌پردازد. نمونه‌اش جان توشاک است که با قراردادی در حدود یک میلیون دلار برای خود و دستیارانش راهی تراکتور شد و بعد از چند ماه همکاری با دریافت تمام حق و حقوقش از این تیم جدا شد و در این بین بیشترین نفراتی که نفع می‌برند، واسطه‌هایی هستند که این خارجی‌ها را می‌آورند و رفتن‌شان هم به نفع‌شان است.

منبع: روزنامه فرهیختگان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس