احمد مهنه (1).jpg

«احمد مهنه» خبرنگار میدانی در عراق و همکار مشرق در جریان درگیری‌های جمعه شب در میدان التحریر عراق به شهادت رسید. خبرنگار مشرق از آخرین گفت وگوی خود با این شهید می‌گوید.

سرویس جهان مشرق؛ روز پنج شنبه صبح (چهاردهم آذرماه) بود که بعد از یکی دو ماه بیماری، قطعی اینترنت و شلوغی کار توانستم باهاش مفصل درباره حال این روزهای عراق صحبت کنم و البته پر انرژی تر از قبل وضعیت رو تحلیل می کرد.

وقتی ازش پرسیدم احمد امروز خیلی پرانرژی و با روحیه هستی، گفت: مردم به دعوت مرجعیت مثل سیل خروشان دارن میرن میدان التحریر و میخواهند بساط گروه هایی که دنبال درگیری هستند رو جمع کنند تا همه بتوانند آرام اعتراض خودشان را اعلام کنند.

گفت زودتر از اینها منتظر این روز بودم اما بالاخره وضعیت داره تغییر می کند و انشاالله مردم تمام نفوذی ها که بین جمعیت دنبال آشوب و درگیری ها هستند را بیرون می‌کنند تا همه یک نفس راحت بکشیم.

عکس ارسالی شهید احمد مهنه از تظاهرات ضد آمریکایی و سعودی بعد پنج شنبه گذشته در میدان التحریر

خیلی خوشحال بود بابت این موضوع که مردم حتی قرار است شب هم در میدان التحریر باقی بمانند و جمعه پانزدهم آذرماه یک تظاهرات گسترده برای محکومیت خشونت در اعتراضات برگزار کنند.

مکالمه‌مان را همینجا تمام کردیم چون احمد قرار بود برود داخل جمعیت و عکاسی کند و هماهنگ کردیم که ظهر دوباره با هم صحبت کنیم و البته عکس های تظاهرات مردم را هم برای ما بفرستد که در بخش تحولات عراق «مشرق» کار کنیم.

عصر زودتر از این که من پیام بدم دیدم مثل همیشه متواضعانه عکس‌های اختصاصی خودش را از میدان التحریر می‌فرستد و همزمان هم توضیح می‌داد که مردم با قدرت آمدند که وضعیت را به کنترل خودشان دربیارند.

عکس ارسالی شهید احمد مهنه از تظاهرات ضد آمریکایی و سعودی بعد پنج شنبه گذشته در میدان التحریر

نتش مدام قطع می شد اما بالاخره حدود ۵۰ تا عکس رو فرستاد و قرار شد تصاویر به نام خودش کار بشن اما یک لحظه دیدم پیام داد و گفت عکس ها با کیفیت اصلی ارسال نشده و اجازه بده دوباره بفرستم؛ مطمئنا با وضعیت نتی که تلفن همراه احمد داشت تمام عکس ها با کیفیت بالا شب به دست مون می رسید اما گفتم مانعی نیست.

با احمد رفاقت داشتم و همیشه به من لطف داشت و متوجه شده بود که از تظاهرات جمعه هم عکس نیاز داریم و پیش دستی کرد و گفت فردا حتما آنلاین باش تا گزارش تصویری کامل براتون بفرستم.

احمد قبلا هم از عملیات علیه هسته های خاموش داعش خبر و عکس فرستاده بود و همیشه دنبال یک فرصت بودم تا لطف هاش رو جبران کنم تا این که دیدم گفت اگر رسانه ای در ایران هست که اگر تمایل داشته باشه من می تونم براشون عکس بگیرم.

شهید احمد مهنه (از راست نفر اول) همراه با نیروهای عراقی در نبرد علیه داعش
متن گفت و گوی خبرنگار مشرق و تاکید شهید مهنه بر رد دلارهای آمریکایی

صمیمی بودیم و خوب می‌دانستم که کارش هم حرفه ای هست و گفتم از همین امروز برایت رایزنی می‌کنم و اونم گفت این روزها نیاز مالی پیدا کرده و باید کسری‌هایش را جبران کنه چون احمد هم تک فرزند خانواده بود و قرارم بود تا دو ماه دیگه مراسم ازدواجش را برگزار کند.

احمد گفت که سفارت آمریکا خیلی فعاله و برای هر مجموعه عکس حداقل ۱۰۰ تا ۱۵۰ دلار میده اما پیشنهادشون رد کرده چون به خون شهدای اعتراضات اخیر خیانت نمی کنه و این پول براش حرام هست.

نزدیک غروب بود و هنوز ارتباط مون قطع نشده بود که با سردبیرمون تماس گرفتم و موضوع را در جریان گذاشتم و استقبال هم کرد و قرار شد با مدیرای چندتا خبرگزاری برای احمد رایزنی کنه و خودم هم با دبیر سرویس عکس یکی از خبرگزاری ها تماس گرفتم اما جواب نداد...

موضع ضد آمریکایی و سعودی شهید احمد مهنه

احمد همیشه از ضعف رسانه های جبهه مقاومت در عراق انتقاد می کرد و می گفت باید بیشتر از اینها کار بشه تا بتونیم در مقابل جریان سعودی مقاومت کنیم و نگذاریم اونها نبض تظاهرات تو دست شون بگیرن.

یکی از علاقه های احمد این بود که با رسانه های ایرانی و همچنین با المیادین همکاری کنه و پنج شنبه شب هم دوباره گفت این شبکه واقعا خوب کار می کنه و ما هم باید مثل این رسانه باشیم.

پنج شنبه شب با وجود این که احمد میدون التحریر بود و خیلی هم کار داشت اما مدام با هم در ارتباط بودیم تا کل عکس ها ارسال بشه و برای جمعه هم هماهنگ کردیم که کار با سرعت بیشتری پیش بره.

دیروز (جمعه پانزدهم آذرماه ماه) تا بعدازظهر با احمد ارتباط داشم و متوجه شده بود که یک عده ای دنبال درگیری هستن و گفت اگر جواب ندادم در جریان باش که کار به درگیری کشیده اما تاکید کرد که تا بتونه جواب میده.

شب  حدود ساعت نه و نیم بود که خبر درگیری ها و حمله مسلحانه جریان آشوب طلب رو شنیدم نگران شدم و پیام دادم به احمد که حواسش باشه و فاصله بگیره اما جواب نداد و همین بیشتر نگرانم می کرد تا این که از دوستان رسانه ای تو میدون التحریر خواستم خبری بگیرن و اطلاع بدن.

حدود ساعت یازدهم و نیم شب بود که بالاخره دوستان در عراق پیام دادن که احمد رو اطراف میدون التحریر از گردن و کمر چاقو زدند و شهید شده و برام باور نکردنی بود که یکی از بهترین دوستام را از دست دادم.

احمد پیشنهاد آمریکایی ها رو رد کرده بود و نفوذی ها هم این ۲ ماه تو میدان التحریر زیر نظرش داشتند که تلافی کنن چون احمد حسابی از خجالت سعودی ها دراومده بود و فضای مجازی براشون جهنم کرده بود.

احمد پیشنهاد آمریکایی ها رو رد کرده بود و نفوذی ها هم این ۲ ماه تو میدان التحریر زیر نظرش داشتند که تلافی کنن چون احمد حسابی از خجالت سعودی ها دراومده بود و فضای مجازی براشون جهنم کرده بود؛ جریان نفوذی احمد رو کامل شناسایی کردن و دوربین و تلفن همراهش رو هم بردن.

موضع ضد آمریکایی و سعودی شهید احمد مهنه

به گزارش مشرق، مراسم تشییع شهید «احمد مهنه»، همکار پایگاه خبری تحلیلی «مشرق» امروز در خیابان فلسطین بغداد برگزار و پیکر این شهید به شهر نجف اشراف انتقال داده می شود و به خاک سپرده خواه شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • معین IR ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۷
    آخ چ جوان رعنایی!! خیلی ناراحت شدم!! خدا باعث و بانیش رو لعنت کنه، مرگ بر آل سعود و آمریکای جنایتکار!!
    • IR ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۸
      6 24
      مرگ بر آل صهیون و آل سعود و دنباله ایرانی این شیاطین
  • IR ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۷
    99 14
    خدا رحمتش کنه ما را هم در راهش قرار دهد
  • IR ۰۶:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۸
    5 25
    روحش شاد . تاریخ هرگز جنایات وخباثت ال سعود وامریکا و نوکران حلقه به گوش را فراموش نخواهد کرد .انشاالله دلاوران مقاومت قهرمان وشجاع انتقام خون این شهید بزرگوار راخواهند گرفت و رژیم کثیف ووهابی ملعون وگبر سعودی این فرزند خبیث شیطان بیش از پیش ذلیل وخار ترازهمیشه به پایان ونابودی کامل خواهدرسید انشاالله
  • ه. ر. IR ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۸
    7 0
    احمد آدمی بود که از لبخند زدن خسته نمیشد. دست و دلباز و مهربان بود. قلبش مثل دریا بود... اقیانوس بود. شهادت آرزوش بود. بالاخره هم به آرزوش رسید... حالا گلو بریده به محضر ارباب بی سرش میرسه. غصه‌اش این بود که مجبوره تو یک خانه حلبی و کوچیک از زایرین امام حسین (ع) پذیرایی کنه... احمد جان... دیگه غصه نخور! حالا خود مولا (ع) جانانه ازت پذیرایی میکنه... این به اون در! احمد جان خدا اون گروهی رو که تو رو مظلومانه کشتند لعنت کنه. خدا کنه خون پاکت دامنشون رو ول نکنه!
  • ف IR ۲۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
    1 0
    امشب می خواستم به یه شهید متوسل بشم، قسمتم ایشون بودن. ازش میخوام دست منو در دنیا ودر آخرت بویژه بگیرن که سخت محتاجم و گناه‌کار...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس