مقتدی صدر

یکی از نزدیکان مقتدی صدر رهبر جریان صدر از حمله به اقامتگاه وی در نجف اشرف خبر داد.

سرویس جهان مشرق - ساعاتی قبل خبری به نقل از یکی از نزدیکان «مقتدی صدر» رهبر جریان صدر، مبنی بر حمله به محل اقامات مقتدی در نجف منتشر شد. اگرچه این خبر بدون تایید رسمی منابع رسمی عراقی بود، اما در همان دقائق ابتدایی به خبر اول بسیاری از رسانه‌های منطقه تبدیل شد.

«صالح محمد العراقی» از منابع رسانه‌ای نزدیک به جریان الصدر امروز مدعی شد که منطقه «الحنانه» در نجف اشرف هدف حمله پهپادی قرار گرفته است.

نقشه نجف. الحنانه

العراقی در فیسبوکش نوشت: «این حمله در پاسخ به دستوراتی انجام شده که مقتدی الصدر در خصوص کلاه‌ آبی‌ها دیشب برای حمایت از انقلابیون در بغداد و پیشتر در نجف، صادر کرده بود». 

این شخص نزدیک به جریان الصدر باز هم از آنچه آن را «تظاهرات‌کنندگان و امنیت آنان» نامید حمایت کرد و گفت، «آنطور که سید پدر [صدر] نقل به مضمون گفته،... سلامت وطن مهم است و حب وطن نیز از ایمان است». 

او به جزئیات این حمله اشاره نکرد اما گفت که تحقیقات در این خصوص ادامه دارد. او همچنین اشاره نکرد که مقتدی الصدر در عراق نیست اما نوشت که مردم و رهبر [مقتدی] در خطر هستند.

تصویر پست العراقی و عکس ضمیمه آن

یک منبع که نخواست نامش فاش شود، به خبرگزاری فرانسه گفت: این خمپاره به دیوار خارجی منزل صدر اصابت کرده است.

این درحالیست که در پی حمله پهپادی امروز به اقامتگاه مقتدی صدر طرفداران جریان صدر از استان های مختلف عراق خود را به منطقه «الحنانه» در استان نجف رسانده اند تا با سپر انسانی در اطراف منزل از مقتدی محافظت و حمایت کنند.

پیش از این برخی منابع از طرح احتمالی ترور مقتدی صدر در جریان اغشاشات عراق خبر داده بودند. به اعتقاد کارشناسان با ترور موفق مقتدی اوضاع عراق بسیار بحرانی‌تر از حال حاضر خواهد شد.

حال سوال اینجاست ترور مقتدی صدر در چنین شرایطی و یا به صورت دقیق تر افزایش آشوب و اغتشاش در عراق به نفع کیست؟ پاسخ به این سوال زمانی بهتر روشن می‌گردد که بدانیم این حمله پس از آن صورت گرفت که رهبر جریان صدر عراق  به گروه موسوم به "کلاه آبی‌ها" دستور داد از تظاهرکنندگان در بغداد و نجف حمایت کنند. کلاه آبی‌ها از حامیان جریان صدر هستند که به دستور رهبر جریان صدر و به منظور حفاظت از معترضان در میدان‌های محل تظاهرات مستقر شده‌اند.

عراق یکپارچه و قوی و از همه مهم‌تر عراقِ متحدِ ایران، هیچ گاه نه برای غربی‌ها و امریکایی‌ها مطلوب بوده و نه برای رژیم‌های مرتجعی مانند عربستان سعودی و امارات. برای آنان بیش از اصلاحات قوانین عراق، آشوب و اغتشاش در این کشور اهمیت دارد و اینکه این ناآرامی فروکش نکند تا در سایه این اغتشاشات اهداف خود را دنبال کنند.

با ناکامی ترور مقتدی صدر باید منتظر سناریوهای دیگر بر علیه دولت و ملت عراق بود تا این کشور رنگ آرامش به خود نبیند. 

این شخص نزدیک به جریان الصدر باز هم از آنچه آن را «تظاهرات‌کنندگان و امنیت آنان» نامید حمایت کرد و گفت، «آنطور که سید پدر [صدر] نقل به مضمون گفته،... سلامت وطن مهم است و حب وطن نیز از ایمان است». 

او به جزئیات این حمله اشاره نکرد اما گفت که تحقیقات در این خصوص ادامه دارد. او همچنین اشاره نکرد که مقتدی الصدر در عراق نیست اما نوشت که مردم و رهبر [مقتدی] در خطر هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • IR ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۶
    21 26
    در حُبّ الوطن من الایمان منظور وطنی است که از آن آمدیم و به آن باز خواهیم گشت! انا للّه و انا الیه راجعون
    • IR ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۶
      7 4
      چه تفسیر ناشیانه ای !
  • IR ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۶
    50 28
    چرا این صدر بر خلاف دستور مرجعیت رفتار می کند دیگر عادلی وجود ندارد و نه مهدی ای - - اعتراضات فعلی دیگر علیه مرجعیت و اربعین حسینی است صدر دارد پاشو از گلیمش بیرون می ذاره باید دمشو قیچی کرد حالا نوبت ارتش و حشد است
  • IR ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۶
    37 25
    مردک داعشی عراق را به آشوب کشیده باید این پایگاههای امریکای را هدف قرار داد تا این سگ ولگردشان را از خیابان جمع کنند
  • IR ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۶
    30 15
    ائتلاف فتح و قانون و حکمت نیز بهتر است در حمایت از مرجعیت و قیام حسینی به خیابان بیایند البته بدون ایجاد تنش تا امریکا و اسرائیل قدرت شیعیان را ببینند
  • IR ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۶
    27 8
    کار خودشون است
  • هادی IR ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۶
    33 6
    این قوطی کنسروه حمله مهپادی کجا بود
  • IR ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۶
    20 5
    کار عراقی ها دیگه از معادله چند مجهولی هم گذشته ! حقیقت مطلب این است که این ملت چه در زمان صدام، جه در نتیجه نگرفتن از جنگ با همسایه ها، چه در هجوم وحشیانه امریکا، چه در سیطره وحشتناک دواعش و ... سالها سرکوب و تحقیر شده اند. آنچه در ضمیر مردم عراق میگذرد در واقع جستجوی عزت نفس و حس آزادی و افتخار است. امری که با این شتاب و سر در گمی البته که راه به جایی ندارد.
  • IR ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۶
    29 5
    اصلا شک نکنید که کار محور عربی غربی عبری است من شکی به این موضوع ندارم اگر بتوانند مقتدی صدر را بزنند در عراق واویلا می شود و این خواست همین خناس هایی است که نام بردم
  • ناشناس IR ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۶
    22 2
    زورشون به مردم ایران نرسیده ونمیرسه اغتشاش رو بردن سمت عراق واین ایران هست که اتش فتنه رو به سمت کشورهای مزدورخلیج فارس عربستان وامارات میبرد انشاالله
  • IR ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۶
    20 2
    شبیه سال 88 بیست روز مونده به انتخابات شیخ اصلاحات رو میخواستن تو پرواز برگشت از خوزستان رو هوا منفجر کنن تا بلوا به پا بشه .
  • IR ۰۰:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۷
    0 4
    همچون با تمام وجود به خداوند ایمان دارم در مورد اتفاقات اخیر منطقه مانند این حادثه و تعرض پریروز به میدان تحریر بنام یکی از گروه های مخالف آمریکا برای هر گونه بهره بردن و اختلاف افکنی میان مردم ره بجائی نمیبرد و مانند بومرنگ اعمال دشمنان عراق به صورتشان با شدت بیشتر خواهد خورد و هر چند این مدت بسیار ضرر روحی و روانی و امنیتی و اجتماعی و سیاسی و اقتصادی بر دولت و مردم و کشور عراق عزیز وارد شده اما این آسیب ها خیلی کمتر از ضرر دشمنان خواهد بود . بصورتیکه با این اعمال و رفتار پرده زیبا و رنگارنگ و فریبنده از چهره کریه شیاطین و دشمنان دیرین عراق و مردم و کشورهای حامی محور مقاومت کنار رفته و لخت و عریان خواهد ساخت این نابکاران شیطان صفت و جنایتکار روزگار را و دیگر مجالی برای آنها باقی نخواهد گذارد و در نهایت شر آنها را از سر کشورشان خواهند کَند تا فرصتی دیگر برای نقشه کشی علیه مردم در اتاق های امن فراهم نباشد .. طبعا هشیاری و وحدت و اتفاق و مطیع مرجعیت را با دقت و وسواس بیشتری رعایت نموده تا از مسیر و پیچ بسلامت عبور شود . انشاالله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس