کد خبر 1016895
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۰
سی ان جی

مجری طرح سی‌ان‌جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: با گاز سوز کردن خودرو ماهانه ۴۰۰ هزار تومان صرفه جویی می شود که سالانه ۵ تا ۶ میلیون تومان برای هر خودرو صرفه جویی به همراه خواهد داشت.

به گزارش مشرق به نقل از شبکه خبر، حمید قاسمی مجری طرح سی‌ان‌جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: هدف از این طرح این است که کلیه هزینه های بار و مسافر به سمت سی ان جی ببریم و هزینه ها کاهش یابد. در این فرایند خودروهای تولید شده در کشور که در چرخه مسافر هستند به سمت سی ان جی بروند که خودرهای ون، وانت بار ها و تاکسی ها را در بر می گیرد.

بیشتر بخوانید:

بخر بفروش‌های خودرویی پشیمان شدند +جدول

کمک بلاعوض به خودروهای عمومی برای دوگانه‌سوز شدن

قاسمی با بیان اینکه ۱۰۰درصد خودروهایی که در این طرح باشند می توانند اقدام کنند، ادامه داد: هزینه هر خودرو ۴ میلیون و ۵۰۰ تومان است که در این طرح جامعه هدف یک میلیون ۴۶۴ هزار خودرو در این طرح تعریف شده است که تمام هزینه از محل صادرات فراورده های نفتی تامین می شود که به صورت رایگان در اختیار مردم قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه از ۲ میلیون ۴۰۰ خودروی وانت در کشور یک میلیون و صد هزار وانت سی ان جی سوز  هستند که هدف از این طرح این است که کلیه وانت بار ها به مرور سی ان جی سوز شوند، افزود: همچنین تمام ون ها و ۲۰۰ هزار تاکسی مسافربر شخصی در طرح هدفگذاری شده است که به این ترتیب ۱۰۰ درصد بار و مسافر را پوشش خواهند داد.

مجری طرح سی ان جی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی تاکید کرد: با گاز سوز کردن خودرو ماهانه ۴۰۰ هزار تومان صرفه جویی می شود که سالانه ۵ تا ۶ میلیون تومان برای هر خانوار صرفه جویی به همراه خواهد داشت.

همچنین اردشیر دادرس رئیس انجمن سی ان جی و صنایع وابسته با اشاره به صرفه حویی روزانه ۲۰ میلیون لیتر بنزین با دوگانه سوز کردن خودروها، گفت: شرایط نقدینگی صنعت سی ان جی وضعیت بحرانی دارد که امیدواریم بعنوان کشوری با صنعت پیشرو  و اول در صنعت سی ان جی این طرح را به خوبی مدیریت کنیم.

دادرس گفت: ۵ تا ۶ کارخانه مخزن سازی در تهران سالانه بالای یک میلیون مخزن می توانند تولید کنند که در دنیا بی نظیرند اما اکنون نیمه فعال هستند که دولت با ترمیم کارخانه ها می تواند به تولید و خدمات رسانی کمک کند. با حمایت دولت با نصب جدید کیت ساز ها شتاب لازم را برای ماشین های جدید ایجاد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۵
    3 0
    دوگانه سوز کردن یک خودروی طراحی شده برای بنزین لزوما اقتصادی و بهینه نیست زیرا ممکن است باعث کاهش هزینه سوخت شود اما تاثیر منفی گاز روی قطعات داخلی موتور وبشدت هزینه تعمیر و نگهداری را بالا می برد علاوه بر آنکه قدرت موتور را خصوصا هنگام استفاده از کولر کاهش می دهد که این موضوع برای مناطق گرمسیر کشور بسیار مهم است
  • IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۵
    1 0
    پس خودروهای شخصی که اصلا سهمیه بنزین ندارند چیکار کنند
  • IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۵
    0 0
    نمیدونم کی و از کجا رفته سیلندر گاز برای ماشین خریده میخواد از مردم پول بچاپه ولی اینو بدونه من گازسوز نمیکنم و علاقه ای به خراب کردن موتور ماشینم ندارم.
    • IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۵
      0 0
      درود بر تو، اصلا موتور های خودرو داخلی که طراحی و ساخته شدند پایه گاز سوز هستند که بریم دوگانه شون کنیم. حتی همون EF7 هم پایه گاز سوز نیست
  • سعید سلامت قدیرلی IR ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۷
    0 0
    من شغلم اسنپ هست، روزانه ۹۰تومن فقط برای بنزین میدم،دیگه چیزی برای خودم نمیمونه
  • سعیدسلگی US ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
    0 0
    سلام کا ثبت نامی نیدیدم از رایگان بودن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس