کد خبر 1016773
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۴
خرس کوهی

با صدور حکمی، ضاربین خرس سوادکوهی که چند ماه پیش باعث مرگ توله خرس آسیب دیده شده بودند از سوی دادگاه بیگناه شناخته شدند.

به گزارش مشرق، فعالان محیط زیست با انتشار نامه‌ای از تبرئه ضاربین خرس سوادکوهی در دادگاه خبر دادند.

ضاربین خرس در سوادکوه که خرداد ماه امسال به شکل بی رحمانه‌ای این توله خرس دو ساله را مورد ضرب و شتم قرار داده بودند و خرس مورد حمله قرار گرفته پس از چند ساعت جان باخت با اقدام دور از انتظار محیط زیست مازندران تبرئه شده است.

بیشتر بخوانید:

*مدارا با متخلفان یک رویه شده است

سهیل اولادزاد فعال محیط زیست با ابراز تاسف از  صدور این حکم گفت: در متن حکم برائت ضاربین خرس سوادکوه به تنها چیزی که اکتفا شده نظر دامپزشکی معتمدین اداره کل است.

وی افزود: مدارا با متخلفان در حوزه محیط زیست مازندران تبدیل به یک رویه شده است.

مجید دریکوند کارشناس و فعال محیط زیست نیز در این باره گفته است کمترین جرم این افراد جریحه دار کردن احساسات عمومی و ترویج خشونت بود شاید این یک جریمه از نوع محیط زیستی می‌توانست ابتدایی‌ترین برخورد با متخلفین از این دست باشد اما تبرئه راه را برای تخلفات بعدی باز می‌کند.

*حکم ضاربان خرس سوادکوهی برای ما هم تعجب‌برانگیز بود

اما حسینعلی ابراهیمی کارنامی مدیر کل محیط زیست استان مازندران با غیرمنصفانه خواندن نقدهای صورت گرفته در خصوص توضیحات این اداره کل به دادگاه و صدور حکم تبرئه ضاربان خرس سوادکوهی گفت: حکم صادر شده حکم بدوی بوده و امکان تجدیدنظر بر روی آن وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه محیط زیست تمام قد برای  تجدید نظر بر این حکم  خواهد ایستاد، ابراز داشت: ما بر روی صدور حکم بدوی این دادگاه ایراداتی داریم.

ابراهیمی کارنامی با تاکید بر اینکه ضربات وارد شده بر خرس سوادکوهی باعث تلف شدن آن شده است، گفت: برای ما هم صدور این حکم تعجب برانگیز بود.

وی با ابراز تاسف از حاشیه‌سازی‌های صورت گرفته برای این اداره کل اظهار داشت: محیط زیست برای دادگاهی شدن این افراد بیشترین تلاش را کرده است اما برخی در حال حاشیه‌سازی برای ما هستند.

مدیرکل محیط زیست مازندران خاطر نشان کرد: صدور این حکم براساس تصمیم قاضی پرونده بوده است و کارشناسان این اداره تمامی واقعیات پرونده را به دادگاه ارائه کرده بودند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 20
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 9
  • IR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۴
    56 2
    درود به شرف مشرق که واقعا از حیوان زبان بسته دفاع کرده به نظر من قضات شجاع باید روی کار باشند که از متهمان نترسند و علیه انها حکم صادر کنند متاسفانه برخی قضات از صدور حکم بر علیه مجرمین واهمه دارند و حق مظلومین رو ضایع میکنند
  • IR ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۴
    45 16
    اینجا ایران است مهد تمدن....
    • IR ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۴
      41 47
      نه، مهد تمدن آمریکاست که داعش رو می سازه و سلاح بهش می رسونه.
  • صادق IR ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۴
    16 2
    """'مشرقی خواهشا کامل بخوان'"'""اون حیوان ها رو آدم کنید ، کی گفته مردم ما اطلاع ندارند ،بلکه این ها حیوون شدن. محلی های ما رسم دارن باقی غذاهاشون رو در شروع ابتدای فصل سرما بذارن واسه جانورها ولی این آدم نما چی ؟ این همه رسم احترام داریم رسم انسانیت ،میگفتن ترسیده بودن از اون حیوان زبان بسته ؛به خدا منم از این کثافت ها میترسم ، قطعا یکی از همین داعشی میبودن اگر در اغتشاشات حضور داشتن ، یه زن اونجا نترسیده (به ظاهر) بعد یه سری نره خر اونجا سکته زدن ، چه فیلم ضایعه ای!!!پروردگار،سازنده های این فیلم را که از چشم مردم(در نگاه اول)پنهان هستن ،لعنت و با درد مجازات کنه که جان یه جاندار رو به خاطر ساختن سری فیلم های پشت سر هم آزار حیوانات ، به هر دلیل که به ذهن هر هم وطنی بیاد (هرچی خودتون به ذهنتون بیاد(که چرا))،که این جور جان یک جاندار را گرفتن(چندتا حیوان زبان بسته) خداوند مجازاتشان کند اما باید دستگاه قضا برخورد شدید کند! """'مشرق لطفا منتشر کن"""'
  • IR ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۴
    60 2
    حتما رشوه زیر میزی دادن که حکم بی گناهی به این شیزان صفتان داده اند وگرنه انچه که ایان است چه حجت به بیان است خود فیلمی که گرفته اند نشانه جنایت آتها است
  • IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۴
    18 0
    باید کارکنان محیط زیست شمال ایران را غیر بومی گذاشت وگرنه بقیش هم نابود میشه(مافیای خانوادگی)......مگه ابدارچی و دربون.....حداقل 80 درصدشون ......
  • IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۴
    8 24
    نمیشه از حکم یگانه قاضی جهان فرار کرد حکم اصلی رو اون صادر میکنه و زمانیکه حکمش صادر شد برای ظالم و حق ضایع کن راه فراری وجود نداره
  • IR ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۴
    16 1
    مگر نه اینست که حتی اگر قانونی در مورد جرمی نبود مراجعه به شرع شود مگر نه اینست که در شرع مقدس حتی کشتن همراه با ازاردادن حشره موذی هم نهی شده حتی جانور موذی هم نباید زجر کش کرد برخی قضات به بهانه استقلال هر کاری دلشان می‌خواهد انجام میدهند
  • LB ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۴
    10 15
    هیچ حیوانی جز برای رفع گرسنگی یا برای دفاع، جاندار دیگری را نمی کشد. هرچند کشن حیوانات در دین ما حرام نیست اما حتی زدن و آزار حیوانات در دین ما بشدت نهی شه و پیامبر مهربان ما به کسی که توی صورت الاغ خود زد با ناراحتی تذکر داد. اما تعجب اینجاست که یک عده تیتیش مامانی وقتی کار زشت حیوان آزارها را می بینند تقاضای اعدام آنها را دارند! در حالیکه حکم شرعی و قانونی چنین اقدامی اعدام نیست و حکم باید با جنایت همتراز باشد.
  • IR ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۴
    3 0
    حکم شرعی زنده زنده بسوزانید این آدمهای حیون صفت را
  • IR ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۴
    0 0
    احسنت به لبنانی .
  • حمید IR ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۴
    0 0
    به اون قاضی بابد مدال افتخار در حمایت از محیط زیست داد
  • IR ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۴
    2 0
    محیط زیست بابد داد گاه ویزه وقاصی ویژه داشته باشد
  • IR ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۴
    0 0
    پارتی بازی در مازندران حتی تو نانوایی هم بیداد میکنه
  • امیرحسین صالحی IR ۲۱:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۴
    5 0
    همین،؟ عدالت کجاست
  • IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۵
    3 0
    بوی رشوه میده ...وگرنه نگارش فیلم با این حکم جور در نمیاد..!!!!
  • IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۵
    1 0
    ساخت و پاخت.
  • DE ۲۱:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۵
    1 0
    حکم تعجب‌ برانگیز برای ضاربین بیسواد پشت کوهی خرس سوادکوهی
  • DE ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۷
    0 0
    یک خرس باسواد داشتیم اون رو هم کشتند این بیسوادها.
  • بنده خدا IR ۲۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    0 0
    اگه کسی که این حیوان رو ازار داده به من کاریش می کنم که........

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس