قدرت‌نمایی ایران، چین و روسیه

یک رسانه صهیونیستی انجام رزمایش دریایی ایران با چین و روسیه را پیروزی برای تهران با وجود فشارهای آمریکا برشمرد.

به گزارش مشرق، به دنبال اعلام انجام رزمایش دریایی مشترک ایران با نیروی دریایی روسیه و چین در دی ماه، یک رسانه صهیونیستی آن‌را گامی ازسوی ایران در به چالش کشاندن نیروی دریایی برخی کشورهای غربی حاضر در منطقه برشمرد.

بیشتر بخوانید:

هلند به ائتلاف تحت رهبری فرانسه در تنگه هرمز می‌پیوندد

راز رویگردانی آلمان از ائتلاف‌های موازیِ تنگه هرمز چیست؟

بر اساس این گزارش، دریادار «حسین خانزادی» فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران پس از دیدار با سپهبد «شائو یوئان مینگ» معاون روابط بین‌الملل ارتش چین با اشاره به رزمایش مشترک ایران، چین و روسیه،‌ گفت: «رزمایش پیش رو با نام کمربند امنیت دریایی ششم دی ماه سال جاری (۲۷ دسامبر ۲۰۱۹) برگزار خواهد شد.»

روزنامه «جروزالم پست» چهارشنبه در تحلیلی در این باره نوشت، بعد از ائتلاف دریایی آمریکا و فرانسه  در خلیج فارس، ایران قصد قدرت‌نمایی دارد.

این رسانه با اشاره به اینکه ایران در حال پیشبرد طرح ابتکاری «صلح هرمز» است نوشته حضور تهران در  کنار روسیه و پیشبرد همکاری تنگاتنگ با چین یک پیروزی برای ایران در بحبوحه تحریم‌ها به حساب می‌آید.

این رسانه صهیونیستی یکی از نقاط برتری نیروی دریایی ایران را وجود قایق‌های تندرو خواند و نوشت، با این‌که بدنه نیروی دریایی ایران قدیمی است، اما این کشور پهپادها و فناوری‌های جدیدی را برای کشتی‌های خود فراهم آورده است.

 به نوشته این روزنامه، پیام ایران در این برهه این است که می‌تواند در ائتلاف بزرگ روس‌ها و چینی‌ها حضور داشته و نقشی ایفا کند. انجام این رزمایش مشترک پیروزی برای ایران در مقابله با فشارهای حداکثری از جانب آمریکاست.

جروزالم پست در خاتمه با اشاره به ناوشکن نسبتا جدید «سهند» و چند کشتی بزرگ دیگر در نیروی دریایی ایران نوشت، موضع دریایی ایران صرفا بیانگر این است که می‌تواند با وجود فشارهای آمریکا رزمایش دریایی مشترک برگزار کند. این اقدام همچنین دعوت کشورهای همسایه همچون «عمان» مبنی بر همکاری در طرح ابتکاری صلح هرمز است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۰:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۴
    6 0
    مونده تا معنیش رو بفهمین :)
  • IR ۰۱:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۴
    3 0
    اگه وسعت ایران به اندازه افشاریه بود امریکا واقعا از ایران و منابع عظیم نفت و گازش و پهناوری و نفوس زیادش میترسید
  • IR ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۴
    2 0
    خلاصه برگزاری مانور مشترک خوب است اما کسب فناوری های پیشرفته مثل قاره پیما از کره شمالی بهتر نیز می باشد ایران نیز باید نفت بدون مشتری اش را بصورت آشکار و پنها نبه کره شمالی بفروشد البته چند بمب پلوتونیومی هم تنگش بزند خوبتر هم می شود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس