سید محمد بطحایی

وزیر مستعفی آموزش و پرورش گفت: فرمایش مقام معظم رهبری درباره اینکه «اگر توان مدیریتی ندارند مسئولیت نپذیرند»، فرای مباحث مدیریتی یک حکم شرعی هم هست.

به گزارش مشرق، سید محمد بطحایی عصر امروز در حاشیه مراسم ختم خواهر علی‌اکبر ولایتی با حضور در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوال میزان درباره اینکه رهبر معظم انقلاب اخیراً و در آستانه انتخابات مجلس یازدهم فرمودند «اگر توان مدیریتی ندارند مسئولیت نپذیرند»، نظر شما درباره این گزاره چیست؟ گفت: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند بخش عمده‌ای از هزینه‌هایی که به کشور متحمل می‌شود ناشی از تصمیمات غلطی است که توسط افرادی گرفته شده که بر امور تسلط نداشته و توانمندی مدیریت ندارند.

بیشتر بخوانید:

انتخابات مجلس و ضرورت تغییر

مطیعی: بدون اطلاع و رضایت اسمم را در لیست انتخاباتی گنجانده اند

در سنگر دانشگاه و مجلس ائمه میمانم

آخرین اخبار از انتخابات مجلس؛ زنان مشتاق‌ترند یا مردان؟

وی افزود: البته بخشی از اشتباهات مدیریتی، غیر عمدی است اما وقتی کسانی که توانایی مدیریتی ندارد در جایگاه تصمیم گیری قرار می‌گیرند خطاهای مدیریتی آن‌ها هزینه‌هایی را به کشور متحمل می‌کند؛ بخصوص در شرایط سختی که امروزه کشور ما در مواجه با دشمنی دشمنان قرار دارد.

وزیر مستعفی آموزش و پرورش تاکید کرد: فرمایش مقام معظم رهبری فرای مباحث مدیریتی یک حکم شرعی هم هست و لازم است افرادی که این توانایی را در حد اعلا در خود نمی‌بیند از قبول مسئولیت و ثبت نام در انتخابات مجلس خودداری کنند.

بطحایی در پاسخ به این سوال که دلیل استعفای شما از وزارت آموزش و پروش، نامزدشدن در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی عنوان شد، پیرو این موضوع چه زمانی برای داوطلبی انتخابات ثبت‌نام خواهید کرد، گفت: خیر، من بنایی بر ثبت نام در انتخابات مجلس ندارم.

وی تاکید کرد: من کار معلمی را با هیچ کار دیگری عوض نمی‌کنم، به همکاران خودم در آموزش و پرورش توصیه می‌کنم در انتخابات شرکت کنند، زیرا حل مشکلات کشور تنها توسط افرادی که نگاه فرهنگی دارند قابل حل است.

پایگاه اطلاع رسانی دولت ۱۶ خرداد ۹۸ به نقل از دفتر سخنگوی دولت اعلام کرد سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش به دلیل شرکت در انتخابات مجلس از سمت خود استعفا داده است. به دنبال استعفای بطحایی، رئیس جمهوری نیز پیش از موعد مقرر ثبت نام برای کاندیداتوری مجلس موافقت کرده است. سرپرست وزارتخانه آموزش و پرورش روز شنبه از طرف ریاست جمهوری اعلام خواهد شد.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حسین IR ۲۲:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۳
    2 1
    نه به لیبرال های غربگرا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس