کد خبر 1015906
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۴
ایرانی‌ها نصف متوسط جهانی مالیات می‌دهند/ چرا فرارهای مالیاتی در ایران نجومی است؟

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: میزان مالیات دریافتی ماهانه در کشور حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان است.

به گزارش مشرق به نقل از صدا و سیما، امیدعلی پارسا رئیس سازمان امور مالیاتی کشور امروز در اجلاس هیئت نمایندگان اتاق اصناف ایران گفت: این سازمان باید جزئیات همه معاملات خرد و کلان را برای اجرای عدالت مالیاتی در اختیار داشته باشد. همه معاملات باید در بستر پایانه‌های فروشگاهی انجام شود.

بیشتر بخوانید:

سکوت اصلاح طلبان درباره معافیت مالیاتی سلبریتی‌ها

آقای نوبخت از کیسه خلیفه می‌بخشید؟

وی افزود: میزان مالیات دریافتی ماهانه در کشور حدود ده هزار میلیارد تومان است و این در حالی است که مجموع حقوق و مزایای پرداختی به کارکنان دولت و هزینه‌هایی مانند آب و برق در مجموع ماهانه ۱۸ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان است.

وی گفت: راه تحقق عدالت مالیاتی ایجاد سازوکار مالیات هوشمند و سلامت اداری است.

وی با بیان اینکه پانصد هزار میلیارد تومان طرح نیمه‌تمام در کشور داریم افزود: در بیشتر کشورها تا ۹۰ درصد منابع اداره کشور از محل مالیات تامین می‌شود که در کشور ما این رقم پایین است و علت آن می‌تواند ضعیف بودن پایه‌های مالیاتی، معافیت‌ها و فرار مالیاتی زیاد باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
    1 0
    چرا دردنیا( تراکنشهای بانکی،اموال دارائیها،درآمد وهزینه های) مسئولین ومردم شفاف است ودرایران که مدعی عدالت هستند-با توجیه حریم(درصورتیکه درحریمهای دیگرشخصی مثل حجاب وفصای مجازی،تلفن،موبایل واینترنت وخودرو...که بیشتر با آبروی مردم سرکار دارندبی محابا وارد میشوند)شفاف نیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس