حسین پارسایی

چطور کسی که چهره‌های مشهور سینما و موسیقی گروه و گروه ، دسته دسته‌ سازمان دهی‌می‌کرد باید در مقام مولف تئاتر مسجدی تقدیر شود. یا این تجلیل به معنای خدمات رسانی به دولت تدبیر و امید است؟!

سرویس فرهنگ و هنر مشرق -  چهاردهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه های مسجد قرار است آغاز شود، جشنواره ای که ذیل دفتری با همین عنوان طی چند سال اخیر جریان تازه ای را در تئاتر کشور رقم زد، جریانی که برآمده از مردم و در چهارچوب هنر متعهد و انقلابی بوده است. اکنون اما در دورانی که تئاتر مردمی بچه های مسجد در جایگاه قابل قبولی قرار گرفته یک خودزنی عجیب و سوال برانگیز از سوی سازمان ارزشی برای آن تجویز شده است: تجلیل از حسین پارسایی.

حسین پارسایی صراحتا چه با آثارش و چه با رفتارها و فعالیت‌های مدیریتی‌اش از جریان هنر انقلاب اسلامی اعلام برائت کرده است و حتی طی اجرای نمایش «بینوایان» ابتدا با شبکه معاند و سعودی ایران اینترنشنال مصاحبه و (و البته بعداز مدتی) تکذیب کرد. او تا حدی برای تئاتر حرفه ای کشور دردسر ایجاد کرد که دولت‌آبادی دادستان وقت تهران درباره فحشا و فساد در تئاتر گفت: «اخیراً در یکی از هتل‌های تهران تئاتری اجرا می‌شود که در آن رعایت نکردن حجاب، اختلاط زن و مرد، استفاده از پرچم کشور فرانسه به نشانه حمایت و نقض برخی از ارزش‌ها دیده می‌شود.»

دانلود فیلم سازماندهی کردن سلبریتی‌ها برای انتخابات 96 توسط حسین پارسایی مشهد ( اینجا)

نکته مهم در این مجال این است سازمان‌دهی هنرمندان برای حمایت از حسن روحانی به عهده حسین پارسایی بود که در گزارش‌های متنوع مشرق به این موضوع اشاره شده است.

چطور کسی که چهره‌های مشهور سینما و موسیقی گروه و گروه ، دسته دسته‌ سازماندهی‌ می‌کرد و تمامی موزیکال‌های هالیوودی را اخیرا روی صحنه برده، باید در مقام مولف تئاتر مسجدی تقدیر شود. آیا این تجلیل به معنای خدمات رسانی به دولت تدبیر  و امید است؟! و گرنه هرکسی در حوزه تئاتر می‌داند پارسایی پشت مسئله‌دارترین سریال‌های شبکه نمایش خانگی ایستاد و  از هنجارشکن‌ترین تئاترها با مضمون همجنسگرایی حمایت کرد. (گزارش مشرق اینجا). چهره‌ای که به صورت مداوم و یک سال منتهی به انتخابات با پیراهن بنفش در محافل عمومی ظاهر می‌شد.

اما اکنون مدیرانی ارزشی حامی حسین پارسایی شده اند!  چه اتفاقی پشت پرده رخ می‌دهد، آیا واقعیت جز این است که تطهیر چهره‌های مشی متفاوتی با عملکرد دیروزشان دارند، در دستور کار این نهاد ها قرار گرفته تا  رفاقت‌های شخصی صورت سازمان یافته‌تری به خود بگیرد؟

آیا نمی‌دانند حسین پارسایی چه اقداماتی  در پشت پرده انجام داده است ؟ آیا می‌توان تجلیل از وی را یک اشتباه و یا سوءتفاهم تلقی کرد؟  اکنون باید منتظر اتفاقات دیگری هم  باشیم، مثلا احتمال دارد از محسن مخملباف هم به بهانه فعالیت‌هایش در ابتدای انقلاب اسلامی تجلیل کنند، اتفاقی که البته با این دست فرمان مدیران این مجموعه بعید به نظر نمی رسد.

در پایان باید اشاره کنیم به دو سخن مهم و جدی رهبر انقلاب اسلامی که در دیدار با هیئت دولت فرمودند:« دشمنان نظام اسلامی صراحتاً می‌گویند که غلبه بر جمهوری اسلامی و حاکمیت اسلام با جنگ نظامی و تحریم اقتصادی امکان‌پذیر نیست و باید با نفوذ فرهنگی و تأثیرگذاری بر ذهن‌ها و مغزها و تحریک هوس‌ها به این هدف رسید.»

ایشان در همین دیدار با اشاره به اقدامات سازمان‌یافته‌ ضد فرهنگی خاطرنشان کردند: «باید مانع نفوذ این اقدامات سازمان‌یافته در تولیدات فرهنگی همچون هنر، سینما، کتاب و تئاتر شد.»

رهبر انقلاب همچنین با توجه به حساسیت های موجود در رابطه با نفوذ سازمان یافته فرهنگی در دیدار با اعضای مجلس خبرگان رهبری فرمودند:« وظایف سنگینی بر عهده‌ی همه است زیرا مشکلات مختلفی در عرصه‌های فرهنگی و اقتصادی وجود دارد و دشمن نیز بشدت در زمینه‌ی نفوذ و اقدامات فرهنگی فعال است، اما اگر مسئولان ملاک کار خود را عدم اعتماد به دشمن قرار دهند، قطعاً میتوان در مقابل توطئه‌ها ایستاد و آنها را خنثی کرد.»

حال در چنین شرایطی یکی از مهم‌ترین مهره‌های مصداق بارز فعالیت‌های سازمان‌یافته قرار است در اختتامیه چهاردهمین جشنواره تئاتر مردمی بچه های مسجد که تا پیش از این منسوب به هنر انقلاب و متهد بود مورد تجلیل قرار بگیرد، اتفاقی که متاسفانه توسط سازمان تبلیغات اسلامی و حوزه هنری طرح ریزی شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۰:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۴
    7 17
    دشمنان نظام اسلامی صراحتاً می‌گویند که غلبه بر جمهوری اسلامی و حاکمیت اسلام با جنگ نظامی و تحریم اقتصادی امکان‌پذیر نیست و باید با نفوذ فرهنگی و تأثیرگذاری بر ذهن‌ها و مغزها و تحریک هوس‌ها به این هدف رسید.. سلبریتی؟!! :)
  • IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۴
    3 16
    وقتی جایزه صلح نوبل رو میدن به اسرائیل این جایزه ها دیگه جای خود داره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس