کد خبر 1015653
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۳
انتخابات فدراسیون ورزش های همگانی

مهلت نام‌نویسی نامزدهای انتخابات فدراسیون دوومیدانی در شرایطی به پایان رسید که بار دیگر شاهد هجوم مدیران وزارت ورزش به این عرصه بودیم و انتظار می‌رود شرایطی برابر برای نامزدها وجود داشته باشد.

به گزارش مشرق، موضوع مدیریت فدراسیون دوومیدانی یکی از آن مسائلی است که هر چهار سال یک بار به شکل عجیب و غریبی مطرح می‌شود و در نهایت نیز پس از اعتراض‌های فراوان و صحبت‌های مختلف، به سرانجام می‌رسد.

دوره ریاست مجید کیهانی اواسط شهریور به پایان رسید، اما نزدیک به یک ماه طول کشید تا مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان سرپرست جدید این فدراسیون را منصوب کند. پس از حضور ایرج عرب و البته به فاصله چند هفته، مهلت ثبت‌نام نامزدهای ریاست آغاز شد و سه‌شنبه ۵ آذر ماه به پایان رسید و ۱۸ نفر اقدام به نام‌نویسی کردند.

علاوه بر حضور برخی از ورزشکاران و روسای سابق دوومیدانی، نام چند نفر از کارمندان وزارت ورزش و جوانان در بین افراد ثبت‌نام کرده دیده می‌شود. شروین اسبقیان، مهدی مستجاب‌الدعوه، افشین داوری و مهدی مبینی افرادی هستند که هم‌اکنون در وزارت ورزش مشغول به کار هستند و در انتخابات ریاست دومیدانی ثبت‌نام کرده‌اند.

نام‌نویسی افراد مختلف در یک انتخابات از این نظر که حق شهروندی‌شان است، مشکلی ندارد، چرا که در نهایت ممکن است تایید صلاحیت نشده و رسماً وارد مجمع انتخاباتی نشوند اما در این میان برخی نامزدها در پست‌های تاثیرگذار در این انتخاب فعالیت دارند و همین مسئله می‌تواند شائبه برانگیز باشد.

در حال حاضر شروین اسبقیان به عنوان دفتر امور مشترک فدراسیون‌ها، مهدی مستجاب‌الدعوه به عنوان بازرس فدراسیون دوومیدانی و مسئول امور مجامع فدراسیون‌ها، افشین داوری به عنوان مدیرکل دفتر امور باشگاه‌ها و مهدی مبینی نیز به عنوان یکی از مدیران این دفتر در وزارت ورزش و جوانان فعالیت دارند.

داوری و مبینی ارتباط چندانی با مسائل مربوط به انتخابات فدراسیون‌ها ندارند و شاید حضورشان نیز حاشیه‌ساز نباشد، اما در خصوص اسبقیان و مستجاب‌الدعوه اوضاع کمی متفاوت است و تنها راه پایان دادن به شائبه‌ها شاید استعفا از سمت خود در وزارت ورزش باشد.

اسبقیان تقریباً تمام مراسم معارفه سرپرستان فدراسیون‌های مختلف را انجام می‌دهد؛ درست همان کاری که درباره فدراسیون دوومیدانی نیز انجام داد. طبق آنچه در آیین‌نامه شرایط احراز و چگونگی انتخاب رؤسای فدراسیون‌ها آمده، اسبقیان به عنوان مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون‌ها یکی از اعضای کمیسیون تطبیق احراز شرایط داوطلبان است، یعنی می‌تواند تاثیر مستقیم در شرایط دیگر نامزدها داشته باشد. نکته مهم دیگر اینکه او در شورای تجدید نظر نیز حضور دارد.

درخصوص مستجاب‌الدعوه نیز می‌توان به اینکه اشاره کرد که او یکی از افراد حاضر در کمیسیون تطبیق احراز شرایط داوطلبان البته بدون حق رأی است. فعالیت‌های این دو مقام مسئول قطعاً تاثیر مستقیم در فدراسیون‌ها و انتخابات دارد و اعلام کاندیداتوری همزمان با فعالیت‌های مربوط در وزارت ورزش، شائبه به وجود خواهد آورد؛ درست شبیه آنچه که چندی قبل درخصوص محمدرضا داورزنی نیز مطرح بود و او در نهایت استعفا کرد.

یکی از ایرادهایی که به کاندیداتوری داورزنی گرفته می‌شد، این بود که او قصد داشت به عنوان معاون حوزه قهرمانی وزارت ورزش در انتخابات حضور داشته باشد. با توجه به تاثیرگذاری این معاونت در انتخابات و برای جلوگیری از ایجاد شائبه، فشارهایی به داورزنی آورده شد و با ورود مجلس وی در نهایت استعفا کرد. حال چنین وضعیتی برای اسبقیان و مستجاب‌الدعوه نیز وجود دارد و باید منتظر بمانیم تا ببینیم آنها از پست خود استعفا می‌کنند یا نه.

نکته مهم درباره استعفای مسئولانی که در انتخابات تاثیرگذار هستند، به کناره‌گیری حمیدرضا فردین‌پور نایب رئیس فدراسیون برای حضور در انتخابات برمی‌گردد. فردین‌پور در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم در این باره گفته بود: «زمانی که می‌خواستم کار ثبت‌نام را انجام بدهم، علی دانشمندفرد دبیر مجمع انتخاباتی به من گفت که باید از سمتم به‌عنوان نایب رئیس استعفا بدهم. او عنوان کرد که این اقدام به دلایل قوانین موجود است و باید از نایب رئیسی کناره‌گیری کنم. دبیر مجمع همچنین گفت که استعفا دادنم از مسئولیت کمیته آموزش اجباری نیست و الزام قانونی ندارد، اما بهتر است برای آنکه حرف و حدیثی پیش نیاید، این کار را انجام دهم. به همین دلیل من از هر دو پست یعنی نایب رئیسی و مسئولیت کمیته آموزش استعفا و در انتخابات ریاست فدراسیون دوومیدانی ثبت‌نام کردم.»

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس