سعدالحدیثی

سخنگوی دولت مستعفی عراق پس از موافقت پارلمان با استعفای عبدالمهدی گفت که این دولت ۳۰ روز باقی خواهد ماند تا تصمیمیات جدیدی گرفته شود.

به گزارش مشرق، «سعد الحدیثی» سخنگوی دولت مستعفی عراق در اولین اظهار نظر خود پس از موافقت پارلمان عراق با استعفا «عادل عبدالمهدی» از نخست‌وزیری، گفت که با این استعفا، عملا دولت عبدالمهدی به دولت پیشبرد امور تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید:

تکذیب خبر استعفای رئیس پارلمان عراق

استاندار «نجف» به دادگاه می‌رود

آغاز چالشی فراگیر در عراق

به نوشته پایگاه «سومریه نیوز»، سعد الحدیثی گفت که دولت عبدالمهدی ۳۰ روز باقی خواهد ماند تا تصمیمات جدید اتخاذ شود.

تا یک ماه آتی که رئیس جمهور باید فرد جدیدی برای تشکیل دولت معرفی کند، دولت عبدالمهدی به دولت پیشبرد امور تبدیل می‌شود. پس از آن طبق ماده ۸۱ قانون اساسی عراق، در صورت عدم موفقیت رئیس‌جمهور در معرفی فردی مناسب، خود او تا معرفی فرد جدید وظایف نخست‌وزیری را انجام می‌دهد. ماده ۷۶ هم می‌گوید، رئیس‌جمهور نامزد فراکسیون بزرگ‌تر پارلمان را مأمور تشکیل کابینه می‌کند و او نیز ۳۰ روز فرصت دارد، اعضای کابینه را معرفی کند.

سخنگوی دولت مستعفی عراق در ادامه افزود: «آنچه امروز (یکشنبه) در پارلمان رخ داده، سلب اعتماد از دولت عبدالمهدی بوده است».

الحدیثی در پی اظهارات اخیر مقتدی صدر درباره اینکه حزب متبوعش دخالتی در تشکیل دولت آینده نخواهد داشت، تصریح کرد: «ائتلاف سائرون از حق خود در تشکیل دولت جدید چشم پوشی کرد».

سید «مقتدی صدر» رهبر جریان صدر عراق دیروز شنبه در سخنانی گفته بود که حزب متبوعش در تشکیل دولت آتی عراق شرکت نخواهد داشت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۰
    2 0
    عادل عبدالمهدی برعکس نخست وزیر پیشین اما مزمان خودش را نفروخت گرچه استعفای وی که توسط مرجعیت صادر شد یک اشتباه بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس