امبر غفور

رقابت‌های والیبال جام باشگاه‌های جهان از روز سه‌شنبه به میزبانی برزیل آغاز خواهد شد.

به گزارش مشرق، مسابقات والیبال جام باشگاه‌های جهان از 12 تا 17 آذر به میزبانی شهر بتیم برزیل برگزار می‌شود و تیم‌های ساداکروزیرو برزیل (قهرمان آمریکای جنوبی)، لوبه ایتالیا (قهرمان اروپا)، زنیت کازان (نایب قهرمان اروپا) و الریان قطر (تیم سوم آسیا) در آن حضور خواهند داشت.

* لوبه با غفور آمد

تیم والیبال لوبه که فصل گذشته عنوان نایب‌قهرمانی جام باشگاه‌های جهان را کسب کرد، این فصل امیر غفور را در اختیار دارد و می‌خواهد نشان دهد که جدی‌ترین گزینه برای رسیدن به قهرمانی است. حضور ستاره‌هایی همچون رزنده، خوانتورینا، سیمون و... وزن این تیم را بالا برده است.

یواندی لئال و جیری کوار از دیگر چهره‌های نماینده ایتالیا هستند که هدایت آنها برعهده فرناندو دی‌جورجی است. لوبه که این روزها شرایط بسیار خوبی در سری آ دارد و هیچ شکستی را متحمل نشده بریا حفظ روند صعودی خود نیاز دارد تا از پس حریفانش در جام باشگاه‌های جهان هم برآید.

* برزیلی‌های میزبان در اندیشه چهارمین قهرمانی

نماینده والیبال برزیل در این دوره از مسابقات بازهم تیمی نیست جز ساداکروزیرو؛ تیمی که 3 بار در سال‌های 2013 ، 2015 و 2016 عنوان قهرمانی را کسب کرده و یک نایب قهرمانی و یک مقام سومی هم دارد. برزیلی‌ها بعد از ترنتینو موفق‌ترین تیم جام محسوب می‌شوند و امسال هم می‌خواهد ثابت کنند که موفقیت‌هایشان اتفاقی نبوده است.

این تیم با هدایت یک چهره سرشناس به نام مارسلو مندز، سرمربی تیم ملی آرژانتین و حضور ستاره‌هایی همچون ایساک سانتوز، کونته آرژانتینی، گوردون پرین کانادایی، فیلیپه فرزا و... مقابل هوادارانش به میدان می‌رود و به چیزی جز کسب چهارمین قهرمانی فکر نمی‌کند.

* مردان یخی با انگاپت و سوکولف در اندیشه اثبات

زنیت‌کازان پس از رفتن لئون و اندرسون تصمیم گرفت تا انگاپت و سوکولوف را جذب کند، اما هنوز نتوانسته با این زوج شریاط فوق‌العاده‌ای داشته باشد. مردان یخی که تنها یک دوره در این مسابقات جای خود را به بلگرود دادند از پرافتخارترین‌های جام به شمار می‌روند.

ولادیمیر آلکنوی مطرح امسال ستاره‌هایی همچون ورنکوف، زیمچنکوک، میخائیلوف، بوتکو، ولیچ، سوکولوف و انگاپت را در اختیار دارد و می‌خواهد با حضور آنها یک بار دیگر قدرتش را به رخ حریفان بکشد. ذکر این نکته هم درمورد زنیت کازان خالی از لطف نیست که وربوف، لیبروی سابق تیم ملی روسیه به عنوان مربی فعالیتش را در این تیم آغاز کرده و در روزهای اولیه کارش در عرصه مربیگری قطعاً بلند پروازی‌هایی هم دارد.                             

* توفیق اجباری برای نماینده آسیا

با اینکه با حضور امیر غفور در ترکیب لوبه، والیبال ایران یک نماینده در این مسابقات دارد، اما قرار بود شهرداری ورامین به عنوان قهرمان آسیا به این مسابقات اعزام شود که از سوی فدراسیون جهانی به خاطر شکایت 2 بازیکن خارجی محروم شد و الریان قطر جای نماینده ایران را گرفت.

الریان تیم سوم آسیا است که البته سابقه حضور در جام باشگاه‌های جهان را دارد. آنها عنوان پنجمی سال 2012 و عنوان دومی سال 2014 را در کارنامه دارند. قطری‌ها با ترکیبی رنگارنگ از بازیکنان مختلف توفیق اجباری قسمت‌شان شده و تمام تلاش خود را به کار می‌گیرند تا بهترین عملکرد را داشته باشند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس