کد خبر 1015124
تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۲
«عادل عبدالمهدی» وارد عربستان شد

برخی منابع عراقی گفتند، نخست‌وزیر، استعفای خود را تقدیم پارلمان این کشور کرده است.

به گزارش مشرق، «عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر عراق که دیروز (جمعه) در پی ادامه اعتراضات اعلام کرد، بزودی استعفا می‌کند، طبق گفته رسانه‌های عراقی، امروز (شنبه) استعفای خود را تقدیم ریاست پارلمان این کشور کرده است.

ببینید:

عکس/ جلسه هیئت دولت با مدیریت عادل عبدالمهدی

پایگاه خبری «المسله» و شبکه خبری «السومریه» گزارش کردند که عبدالمهدی عصر روز شنبه استعفانامه خود را تقدیم پارلمان این کشور کرده است.

بیشتر بخوانید:

تبعات استعفای نخست‌وزیر تا انحلال پارلمان عراق

عبدالمهدی دیروز پس از اعلام استعفای خود در واکنش به خواسته مرجعیت دینی، گفته بود که بنا بر شرایط موجود و جهت جلوگیری از خشونت ادامه‌دار، از پارلمان می‌خواهد تا درخصوص تشکیل دولت تصمیم‌گیری کند.

وی با صدور بیانیه‌ای گفت: «با دقت به خطبه‌ مرجعیت عالی دینی گوش دادم که در آن آمده است: با توجه به شرایط دشواری که کشور در آن به سر می‌برد و با توجه به ناتوانی دستگاههای مختلف در تعامل با شرایط دو ماه گذشته و جهت جلوگیری از ریخته شدن خون [مردم] پارلمان باید در گزینه‌های خود تجدید نظر و با توجه به منافع عراق و مراقبت از خون فرزندان عراق و جلوگیری از ناآرامی و تخریب بیشتر اقدام کند».

عراق از یکم اکتبر (نهم مهر ماه) در شرایط نا آرامی به سر می‌برد و معترضان عراقی در چند استان خواستار مبارزه با فساد و رفع ناکارآمدی دستگاههای اجرایی و کناره‌گیری دولت و مقامات دولتی شده‌اند. 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • عمو جواد IR ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
    7 6
    درود بر شرفت
  • IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۰
    0 0
    کاش بعضی ها یادبگیرن.
  • احمدخواجوند IR ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۰
    0 0
    روحانی بهترین گزینه برای مردم عراق هست
  • دلزده IR ۰۴:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۱
    0 0
    کی باشد انشاالله تعدادی از عزیزان راه عبدالمهدی را پیش گرفته و شر خودرا از سر مردم بی پناه و تحت ظلم وفشار کنده وبگذارند مرذم نفس بکشند....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس