تصویر تامل برانگیز از یک روزعادی و آلوده در تهران

به دلیل افزایش آلایندگی هوا مدارس استان تهران بجز شهرهای دماوند، پردیس، رودهن و فیروزکوه فردا در دو نوبت صبح و عصر تعطیل شد.

به گزارش مشرق، شاهسون نماینده وزارت بهداشت در جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران که عصر امروز برگزار شد، با اشاره به اینکه شاخص آلودگی هوا در منطقه پیروزی به عدد ۲۰۸ رسیده است گفت: بر اساس آمار شاخص آلودگی هوا در دو ایستگاه نیز به عدد ۲۰۰ در روز گذشته رسیده است.

وی با اشاره به شرایط جوی در شهر تهران گفت: باید فکری به حال منابع تولیدکنندگاه آلایندگی‌ها و آلودگی هوا نیز باشیم.

نماینده وزارت بهداشت با بیان اینکه وضعیت خیلی وخیم است گفت: باید تصمیمات مهمی در روزهای آینده برای این شرایط اخذ کنیم.

هوای تهران ۵ درجه سرد می‌شود؛ احتمال افزایش غبار و کاهش کیفیت

 اداره کل هواشناسی استان تهران نیز اعلام کرد که دمای هوای تهران تا روز سه شنبه هفته آینده ۵ درجه کاهش می‌یابد.


 براساس داده ها و نقشه پیش یابی هواشناسی انتظار می‌رود فردا در ساعات ظهر و عصر با بروز وزش باد تا حدودی از میزان غبار کاسته شود ولی در روز یکشنبه با افزایش مجدد پایداری جو افزایش غبار و کاهش کیفیت پیش بینی می شود.

 تمام مدارس و دانشگاه‌های استان تهران فردا تعطیل است

محمد تقی‌زاده در پایان جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوا دقایقی پیش با حضور نمایندگان دستگاه های مختلف برگزار شد و در نهایت تصمیماتی برای فردا (شنبه 9 آذر) در نظر گرفته شد.

وی افزود: با توجه به اینکه شاخص آلایندگی هوا در این هفته افزایش یافت، بنابراین طی این هفته، تصمیماتی گرفته شد که بر مبنای آن، تردد کامیون‌ها به سطح شهر تهران متوقف شد.

تقی‌زاده گفت: در جلسه امروز نیز تصمیماتی با توجه به میزان آلایندگی هوا برای فردا در نظر گرفته شد که عبارتند از اینکه ممنوعیت تردد کامیون‌ها و خودروهای سنگین همچنان پابرجا خواهد بود.

وی افزود: این تصمیم تا اطلاع ثانوی ادامه خواهد داشت و در صورتی که این تصمیم لغو شود اطلاع‌رسانی خواهد شد.

معاون عمرانی استانداری تهران گفت: در همین راستا تمام فعالیت های عمرانی که توسط دستگاه ها و شهرداری‌ها انجام می‌شود ممنوع است و تمام دستگاه‌ها موظف به رعایت این تصمیم خواهند بود چرا که عملیات عمرانی در روند صعود آلاینده‌ها تاثیر خواهد داشت.

وی تصریح کرد: همچنین فعالیت معادن شن و ماسه و صنایع نظایر آن کمک به انباشت آلاینده‌ها در تهران و شهرستان‌ها می‌کند تا اطلاع ثانوی متوقف خواهند بود و این تصمیم تا اطلاع ثانوی ادامه خواهد داشت و قید زمانی ندارد.

تقی‌زاده همچنین از تشدید برخورد پلیس راهور با خودروهای دودزا و موتورسیکلت‌ها در تهران تاکید کرد و گفت: البته همکاران ما در پلیس راهور این کار را انجام می‌دهند اما برخوردها تشدید خواهد شد.

وی اضافه کرد: همچنین با توجه به شرایط آلایندگی هوا تمام مدارس استان تهران بجز شهرستان‌های فیروزکوه، دماوند و پردیس در تمامی مقاطع تعطیل خواهند بود. همچنین موسسات آموزش عالی، دانشگاه‌ها غیر از شهرستان‌های فیروزکوه، دماوند و پردیس فردا تعطیل خواهند بود ضمن اینکه طرح زوج و فردا از درب منزل در شهر تهران اعمال خواهد شد.

وی همچنین از لغو تمام فعالیت‌ها و مسابقات ورزشی در فضای باز در شهر تهران خبر داد.

تعطیلی مدارس در سایر شهرها و استان ها

مدارس استان البرز شنبه تعطیل است

همچنین علی درویش‌پور معاون عمرانی استانداری البرز عصر جمعه در حاشیه جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوای استان اظهار کرد: همه مهدهای کودک، پیش دبستانی و مقاطع تحصیلی، مراکز فنی و حرفه ای و آموزشگاه های استان البرز به جز شهرستان طالقان و بخش آسارا فردا شنبه نهم آذرماه به علت تداوم آلودگی هوا تعطیل است.

وی گفت: براساس تصمیم کمیته اضطرار آلودگی هوای استان البرز که با حضور استاندار و اعضای کمیته برگزار شد، همه مقاطع تحصیلی استان در دو نوبت صبح و عصر فردا شنبه به جز  شهرستان طالقان و بخش آسارا شنبه تعطیل اعلام شد.

معاون عمرانی استانداری البرز ادامه داد: شنبه و یکشنبه در شهرستان های کرج، فردیس و ساوجبلاغ هه معادن شن و ماسه، واحد های عمرانی که موجب آلایندگی هستند و واحدهای تولیدی آلاینده نباید فعالیت کنند.

درویش پور با تاکید بر آماده باش دانشگاه علوم پزشکی، اضافه کرد: همچنین مقرر شد شنبه و یکشنبه تردد کامیون‌های از ساعت شش صبح تا ۹ شب در داخل شهر ممنوع شود.

مدارس ابتدایی مشهد فردا صبح و عصر تعطیل است

براساس اعلام آموزش و پرورش خراسان رضوی با توجه به تصمیم کارگروه اضطراری آلودگی هوای مشهد و احتمال افزایش  آلاینده‌های جوی تمامی مراکز پیش دبستانی و مدارس مقطع ابتدایی (دوره اول و دوم )، در نواحی هفتگانه مشهد و مناطق تبادکان و رضویه فردا شنبه ۹ آذرماه ۹۸ در هر دو  نوبت صبح و بعد از ظهر تعطیل است.

مدارس پیش‌دبستانی و ابتدایی ارومیه فردا تعطیل است

ابراهیم محمدی مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی امروز ظهار کرد: براساس تصمیم کمیته اضطرار آلودگی هوا به منظور پایداری جوی و وارونگی دما و احتمال افزایش آلاینده‌ها،فردا برخی مدارس ارومیه تعطیل شد.

وی افزود: در این راستا تمامی مراکز پیش دبستانی و ابتدایی شهری نواحی یک و دو ارومیه شنبه ۹ آذر در دو نوبت صبح و بعد از ظهر تعطیل اعلام شد.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی تصریح کرد: بنابراین به خانواده‌ها توصیه می‌شود از ترددهای غیر ضروری کودکان در فضاهای باز ممانعت به عمل آورند.

آلودگی هوا مدارس اصفهان را به تعطیلی کشاند

منصور شیشه‌فروش با اشاره به وضعیت هوا اظهار داشت: با توجه به ادامه شرایط وضعی سکون و پایداری هوا و مهیا شدن انباشت آلاینده‌های جوی و همچنین گزارش شبکه پایش آلودگی هوای شهر مبنی بر کاهش دید افقی، مه‌آلودگی، ابرناکی، رطوبت بالا و آلودگی فردا هم ادامه دارد.

وی افزود: عصر امروز کارگروه اضطرار با حضور اعضا برگزار شد و برای جلوگیری از افزایش آلاینده‌ها و عدم مواجهه گروه‌های حساس مقرر شد مهدهای کودک، پیش‌دبستانی‌ها، دوره ابتدایی اول و دوم در نواحی ۶گانه اصفهان، مناطق آموزش و پرورش زرین‌شهر، فولادشهر، باغ‌بهادران، خمینی‌شهر، نجف‌آباد، شاهین‌شهر، پیربکران، برخوار، مبارکه و شهر سجزی فردا تعطیل شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با تاکید بر لزوم عدم تردد در سطح شهر عنوان کرد: به همشهریان به‌ویژه کودکان، سالمندان، خانم‌های باردار، بیماران تنفسی، ریوی و قلبی توصیه می‌شود در منزل بمانند و از تردد در شهر خودداری کنند.

همه مقاطع تحصیلی در استان قم فردا به علت آلودگی هوا تعطیل است

غلامرضا رضایی از تعطیلی همه مقاطع تحصیلی خبر داد و اظهار داشت: بر اساس تصمیم کمیته اضطرار آلودگی هوا و به جهت پایداری جوی و وارونگی دما و احتمال افزایش آلاینده‌ها، تمامی مدارس شهر قم، سلفچگان و قنوات در دوره‌های مختلف تحصیلی شنبه 9 آذر در دو نوبت صبح و بعد از ظهر تعطیل است.

رئیس اداره روابط عمومی و اطلاع‌رسانی آموزش و پرورش قم افزود: تمامی مدارس مناطق و بخش‌های مرکزی،کهک، خلجستان و جعفریه فردا فعال است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۸
    3 3
    فردا یعنی چندشنبه؟
  • IR ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۸
    7 0
    دوتا اختلاس کم بشه،مشکل پایتخت حل میشه. توسعه خطوط مترو و اضافه شدن واگن و برقی شدن اتوبوس های تهران راه حل کاهش الودگی و ترافیکه
  • عطا IR ۰۲:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
    5 0
    فساد در معاینه فنی ها و کاتالیست اجاره ای بهتر از این جواب نمیده
  • علی IR ۰۵:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
    2 0
    مسئولین که هیچ برنامه اجرائی برای کاهش آلودگی دههاساله تهران نداشتند ولی میتوانستنداز اول سرما طرح ترافیک را محکم اجرا کنند تا به خفه گی آذر ماه نرسیم ولی حیف که همه کار میکنند الا خدمت واقعی ؟
  • IR ۰۷:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
    5 0
    آیا علت آلودگی هوای تهران و شهرستان ها ، کیفیت پایین بنزین نیست؟روسای سه قوه ضمن کاهش کیفیت بنزین ، قیمت را سه برابر کرده اند این حق الناس و ظلم به مردم است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس