روسیه: حضور آمریکا در مناطق نفت‌خیز سوریه بی‌ثبات کننده است

نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه در مسائل خاورمیانه استقرار تجهیزات و نیروهای نظامی آمریکایی در یکی از اصلی‌ترین میادین نفتی سوریه در استان حسکه را عامل افزایش وخامت اوضاع و بی‌ثباتی در این کشور ارزیابی کرد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "میخائیل بوگدانوف" معاون وزیر امور خارجه و نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه و کشورهای آفریقایی، امروز جمعه در جمع خبرنگاران اعلام کرد که استقرار تجهیزات و نیروهای نظامی آمریکایی در یکی از اصلی‌ترین میادین نفتی سوریه در استان حسکه، منجر به افزایش وخامت اوضاع و ادامه بی‌ثباتی در این کشور می‌شود.

این دیپلمات در پاسخ به سئوالی در این باره گفت: «ما نمی‌توانیم از استقرار تجهیزات و نظامیان آمریکایی در این منطقه استقبال کنیم، بلکه برعکس، به عقیده ما، این مسئله تنها منجر به وخامت بیشتر اوضاع و افزایش بی‌ثباتی در سوریه خواهد شد.»

بیشتر بخوانید

مروری بر داستان غارت ثروت ملی سوریه

بوگدانوف همچنین تاکید کرد که روسیه خواستار مذاکرات مستقیم بین مقامات دمشق و آنکاراست، البته برقراری این ارتباط به آمادگی و خواست دو طرف بستگی خواهد داشت.

علاوه بر این، معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد، مسکو مایل است تا جغرافیای گروه «روسیه-جهان اسلام» گسترش پیدا کند.

لازم به یادآوری است، در شهر یوفای روسیه از 28 الی 30 نوامبر (9-7 آذر ماه) نشست گروه چشم‌انداز راهبردی «روسیه-جهان اسلام» به مناسبت پنجاهمین سالگرد تاسیس سازمان همکاری‌های اسلامی در حال برگزاری است. سازمان همکاری‌های اسلامی شامل 57 کشور شده و روسیه وضعیت عضویت ناظر در این سازمان را دارد.

میخائیل بوگدانوف که در حاشیه این نشست با خبرنگاران گفت‌وگو کرده، افزود: «در حال حاضر ما طرح‌هایی برای گسترش جغرافیای این گروه داریم و من فکر می‌کنم که چنین تمایلی از سوی سایر کشورهای شرکت کننده در گروه "روسیه-جهان اسلام" وجود داشته باشد.»     

نشست بعدی گروه «روسیه-جهان اسلام» قرار است در سال 2020 در شهر جده عربستان سعودی برگزار شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس