کد خبر 1014671
تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۳
رنگرز

مدیر فنی تیم‌های ملی کشتی فرهنگی و سخنگوی فدراسیون گفت: خانواده کشتی همه سرمایه‌های خود را دور یک میز می‌بیند و اتفاقا همه دلی آمده‌اند.

به گزارش مشرق، حسن رنگرز اظهار داشت: یک نشستی را اتحادیه کمیته اجرایی کشتی فرنگی برگزار می‌کند بدون آنکه ما نماینده‌ای در آنجا داشته باشیم. با یک ایمیل برگزاری مسابقات جام جهانی کشتی فرنگی را به تعویق می‌اندازند و با یک ایمیل زمان تعلیق را اعلام کردند. این در حالی بود که روز جمعه هفته گذشته در فینال رقابت‌های لیگ برتر قهرمانان بزرگ المپیک و جهان از کشورهای خارجی در سالن مسابقات حضور داشتند. فدراسیون کشتی با ارائه یکسری مستندات شفاف همه چیز را به آنها توضیح داد. ضمن اینکه باید از مسئولان وزارت ورزش و وزارت امور خارجه که در این موضوع برای حل مشکل پیش آمده و به ما کمک کردند، تشکر کنم.

بیشتر بخوانید:

موافقت رئیس فدراسیون کشتی ژاپن برای حضور در ایران

وی با حضور در برنامه رکورد در پاسخ به این سوال که گویا تیم ملی کوبا در ایران حضور دارد و آنها را برای گردشگری به نقاط فرهنگی برده‌اید، عنوان کرد: وقتی دیدیم کوبایی‌ها در ایران هستند در راستای اقدام کار فرهنگی آنها را بین جامعه و اقشار مردم بردیم تا نگرانی‌ها برطرف شود. لالوویچ ایمیلی زده دو زمان برای برگزاری جام جهانی را اعلام کرده است.

رنگرز ادامه داد: کشتی به شدت نیازمند ظرفیت‌های بیرون از ورزش است برای اینکه یک کرسی مهم در فدراسیون جهانی بگیریم، تا این موضوع‌ها حل شود. اگر این موضوع حل نشود چالش‌های خود را خواهیم داشت. به نظر می‌رسد فدراسیون اقدام خوبی کرد. سوریان در فدراسیون مسئولیت دارد امیدوارم که وزارت امور خارجه و دستگاه‌های دیگر رایزنی کنند تا سوریان که یکی از قهرمانان و گزینه‌های خوب کشتی ایران است برای کسب کرسی بین‌المللی انتخاب شود.

وی در پاسخ به این سوال که چرا سوریان خیلی در دسترس نیست، گفت: سوریان انصافا بدون منت به کشتی خدمت می‌کند. خیلی علاقه به حضور رسانه‌ای ندارد. او تلاش می‌کند به کشتی خدمت کند. بنده به نیابت از سوریان به این برنامه آمدم (باخنده).

رنگرز خاطرنشان کرد: دو روز قبل از سوی اتحادیه جهانی کشتی برای برگزاری جام جهانی کشتی فرنگی به ما تاریخی اعلام شد. چهاردهم و پانزدهم هفته پیش رو و  هجده و نوزدهم آذرماه پیشنهاد شده است. با توجه به زمانبندی که خودمان می‌توانیم داشته باشیم، تا امروز قبل از اینکه به برنامه بیایم، هنوز ایمیل نهایی به ما ارسال نشده و درواقع زمانبندی را اعلام نکردند. همه مقدمات لازم برای برگزاری باشکوه تمدید شده است. کادر فنی تیم ملی بازیکنان را در وضعیت آماده نگه داشته و هر زمان تاریخ برگزاری جام جهانی مشخص شود، اردوی تیم ملی کشتی فرنگی آغاز می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا لغو مسابقات جام جهانی به فدراسیون لطمه زد یا خیر، اظهار داشت: متاسفانه تغییر زمان برگزاری مسابقات با تصمیم یکطرفه، به فدراسیون کشتی هزینه و خسارت‌های زیادی را وارد کرد. با تمام اتفاقاتی که رخ داد، اعلام آمادگی کردیم که رقابت‌ها را هر زمان که آنان اعلام می‌کنند برگزار کنیم. به هر حال در دو زمان پیشنهادی آماده هستیم، ضمن اینکه آوردن 7 تیم خارجی به ایران کار آسانی نیست که ما آمادگی این را داریم تا میزبان خوبی باشیم.

حسن رنگرز یادآور شد:  در وهله اول در کشتی کشور غنی هستیم و سرمایه‌های زیادی از لحاظ بازیکن و مربیان برخورداریم. نیازی که ورزش کشور به جوان‌گرایی دارد انجام می‌شود.

وی در خصوص اینکه آیا مشکلات مالی فدراسیون حل شد یا خیر، گفت:‌در خصوص مباحث مالی مبالغ زیادی به فدراسیون وارد است. از طریق یک مکانیزم قانونی بخش‌هایی که مرتبط با مالیات و شرکت توسعه و تجهیز است، اگر بتوانیم با دستگاه‌های مربوطه حل کنیم مشکلاتمان برخی حل خواهد شد. مسئولان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک به ما کمک می‌کنند. چیزی که الان کشتی نیاز دارد ورود و حضور بنگاه‌های اقتصادی است. فکر می‌کنم اتفاقا خلاء این ورود به شدت احساس می‌شود.

رنگرز در پاسخ به این سوال که برگزاری لیگ برتر چطور بود، پاسخ داد: امسال لیگ 20 میلیارد گردش مالی به لحاظ رشد کمی و کیفی داشت. البته نقدهایی هم که از سوی دلسوزان کشور و پیشکسوتان وارد است با جان و دل می‌خریم.

سخنگوی فدراسیون کشتی تصریح کرد: در راستای برنامه آماده سازی برای کشتی با تصمیم محمد بنا سرمربی تیم ملی  برگزاری جام جهانی در ایران را در دستورکار خودمان قرار داده بودیم. حضور همه سرمایه‌های کشتی فرنگی در این مسابقات فراهم شده بود، به غیر از مدال‌آوران آسیایی همه باید در جام تختی حضور پیدا می‌کردند، ضمن اینکه مسابقات قهرمانی آسیا را پیش رو داریم که فروردین  انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: البته موضوع دیگری وجود دارد این است که نسبت به گذشته المپیک، تعداد کشتی‌گیرهای المپیکی از 20 به 16 کشتی‌گیر تغییر پیدا کرده است. کسب سهمیه المپیک به شدت با دشواری‌هایی همراه است. در دو وزن فرنگی می‌توانیم سهمیه بگیریم. 6 سهمیه کشتی آزاد  6 سهمیه کشتی فرنگی در این رقابت‌ها هست تا با 12 سهمیه در المپیک حضور داشته باشیم.

مدیرفنی تیم های ملی کشتی خاطر نشان کرد: هفته گذشته یکی از بهترین‌ها را به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب کردیم و یک نفر را هم به عنوان سرپرست انتخاب کردیم و به نظرم اتفاق خوبی بود. در رده‌های پایه، جوانان و نوجوانان فرایند انتخاب تیم ملی فراهم شده است. ضمن اینکه اردوهای آماده‌سازی و قهرمانی انتخاب تیم ملی به ابتدای سال آینده موکول شده است و کادر فنی رده‌های پایه بهمن‌ماه آماده می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که برای برگزاری جام باشگاه‌های جهان چه برنامه‌ای دارید، گفت: برگزاری جام باشگاه‌های جهان که مخترع این ایده بودیم، باعث شده لیگ ما با کیفیت‌تر برگزار شود. با پیگیری‌هایی که انجام دادیم و زحمات دوستان در خراسان شمالی و بروجرد میزبان این مسابقات شدند و بیست و ششم تا سی‌ام آذر این رقابت ها برگزار می‌شود. تلاش می‌کنیم میزبان خوبی باشیم، استاندار خراسان شمالی در این مسیر کمک کرده و از او تشکر می‌کنم.

رنگرز تصریح کرد: یکی از بحث‌های جدی که در 8 ماه باقیمانده به المپیک داریم این است که ظرفیت‌های ما محدود است و قهرمانانی که شانس کسب سهمیه المپیک دارند باید توسط مسئولان استان‌ها دیده شوند تا این ورزشکاران دغدغه‌شان کمتر شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا مسئولیتی که در حال حاضر دارید سخت است یا مسئولیت در جایگاه فنی سخت‌تر است، اظهار داشت: هر کدام یک جنس کار را می‌طلبد، اما فکر می‌کنم کار فنی انجام دادن با توجه به انتظارات و حجم مطالبات  بسیار سخت‌تر است. موفقیت متولی زیادی دارد، آن شکست است که همه انتقادها متوجه فدراسیون و کادر فنی می‌شود. فکر می‌کنم آن چیزی که در مقام پاسخگویی و حجم بالا و عمق محبت مردم می‌تواند داشته باشد، تعهد به صداقت در کار است.

سخنگوی فدراسیون کشتی در پاسخ به این سوال که وضعیت کشتی در حال حاضر چطور است، عنوان کرد: حال کشتی خوب است. خانواده کشتی همه سرمایه‌های خود را دور یک میز می‌بیند،‌خیلی از دوستان در فدراسیون اتفاقا دلی آمده‌اند، البته چیزی که داریم ، مدیون کشتی هستیم. حال کشتی خوب است مضاف بر اینکه باید مورد حمایت مسئولان ورزش باشد. کشتی به عنوان ورزش اول کشور در همه پیچ‌های سخت نتیجه گرفته است، لذا به نظر می‌رسد این روزها به لحاظ فنی و مدیریتی چالش نداریم. اصحاب رسانه و... تعامل داشته باشند. می‌توانیم کشتی را به یک جایی برسانیم که باید باشد. همه تلاش این است که در مجموعه فدراسیون به آن نقطه ایده‌آل برسد. با افتخارآفرینی جامعه کشتی امیدوارم بتوانیم در شاد کردن جامعه سهیم باشیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
    0 0
    فقط تمرین -تمرین-تمرین وبازهم تمرین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس