کد خبر 1014535
تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۹
دستگیری

معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری ۳ سارق منزل و یک مالخر خبر داد و گفت: این متهمان تا کنون به سرقت های منازل به مبلغ ۱۰ میلیارد ریال اعتراف کرده اند.

به گزارش مشرق، سرهنگ کارآگاه "احمد نجفی" در تشریح این خبر، گفت: ساعت ۹ شب سیزدهم دی ماه ۹۵، ماموران کلانتری ۱۳۳شهر زیبا برابر گزارش یکی از شهروندان به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰مبنی بر سرقت منزل به محل حادثه مراجعه کردند.

بیشتر بخوانید:

دستگیری ۴ نوجوان جیب‌بر حرفه‌ای متروی پایتخت

وی بیان داشت: با مراجعه ماموران کلانتری در محل شاکی اظهار داشت ساعت ۱۲امروز از منزل خارج شدم و در ساعت ۲۱:۰۰ که  مراجعه کردم، متوجه شدم قفل در ورودی تخریب شده و سارق یا سارقان وارد منزل شده اند.
این مقام انتظامی عنوان کرد: شاعی مدعی بود که سارقان اموالی از قبیل سرویس طلا، ۲ عدد دستبند، ۳ حلقه انگشتر، ۴عدد ربع سکه، یک عدد نیم سکه، ۲عدد سکه تمام و یک عدد سکه پارسیان و دستبند طلا بچه گانه و ۱۰۰ هزار تومان پول نقد را به سرقت برده اند.

معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی گفت: پرونده در ابتدا به پایگاه دوم ارجاع شد و سپس برای رسیدگی تخصصی در اختیار کارآگاهان اداره هفدهم پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی با اشاره اینکه کارآگاهان در تحقیقات اولیه به دست آوردند که ۲ مرد جوان مرتکب سرقت شده اند، افزود: بعد از گذشت ۲ سال یکی از متهمان ۲۳ساله بی کار، معتاد به شیشه و هروئین و مجرد و دارای سابقه سرقت منزل، در اردبیل هنگام ارتکاب سرقت منزل دستگیر می شود و در آن پرونده اعتراف می کند که با همدستی فردی به نام شاهین ۲۵ساله، دارای سابقه سرقت و آدم ربایی، بیکار، معتاد و متاهل و همسر وی به نام مریم۳۰ساله و دارای سابقه حمل مواد و ... در شهرهای مختلف از جمله تهران دست به سرقت می زدند.

نجفی ابراز داشت: بعد از انجام پیگیری های قضائی و پلیسی، متهم از اردبیل برای شناسایی و معرفی محل های سرقت خود به رشت اعزام می شود و در همین هنگام شاهین که تحت تعقیب پلیس قرار داشت در اسلامشهر به اتهام سرقت منزل دستگیر می شود ولی همسرش از محل می گریزد.

این مقام انتظامی ادامه داد : متهم از رشت به پایگاه پنجم منتقل می شود و در آنجا نیز به سرقت منزل با همدستی شاهین و مریم اعتراف می کند. سپس شاهین از زندان به پایگاه هشتم منتقل می شود و در همین هنگام کارآگاهان موفق به دستگیری مریم در نسیم شهر شدند.

وی با اشاره به اینکه شاهین و مریم در معرفی محل هایی که تاکنون مورد سرقت قرار داده اند به مناطق نازی آباد، یافت آباد،  عبدل آباد، دولت آباد و مشیریه اشاره کرده اند، ادامه داد: شاهین در تشریح شیوه و شگرد خود در سرقت از منازل اظهار داشت با علی و همسرم بچه محل بودیم و سرقت از منازل را از سال ۹۵ آغاز کردیم، شگرد ما به این شکل بود که پس از انتخاب منزل مورد نظر، من و علی با تخریب درب وارد منازل می شدیم و مریم در خودرو منتظر ما می ماند و پس از انجام سرقت هر ۳ با خودرو مریم متواری می شدیم، اکثرا طلا و پول سرقت می کردیم. درآمد حاصل از فروش اموال سرقتی را صرف خوشگذرانی و هزینه های زندگی می کردیم و علی در همان سال ۹۵ با درآمد حاصل از دزدی برای خود یک دستگاه ۲۰۶ خرید و آپارتمان مجردی اجاره کرد.

معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی پایتخت گفت : متهمان علاوه به انجام سرقت در شهرهای رشت، اردبیل و اسلامشهر تا کنون به انجام ۱۰ فقره سرقت منزل در شهر زیبا و ۷فقره سرقت منزل در نارمک اعتراف کرده اند.
وی با بیان اینکه علاوه بر سارقان، مالخر اموال سرقتی نیز دستگیر شده است، تصریح کرد: ارزش ریالی اموالی که تاکنون توسط متهمان به سرقت رفته بالغ بر یک میلیارد تومان برآورد شده است و متهمان در حال حاضر با دستور بازپرس شعبه ۸دادسرای ناحیه ۳۴تهران برای شناسایی سایر مال باختگان و روشن شدن زوایای پنهان پرونده در اختیار کارآگاهان اداره هفدهم پلیس آگاهی پایتخت قرار دارد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس