کد خبر 1014520
تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۷
گوترش نمایه

دبیر کل سازمان ملل در موضعی مداخله‌جویانه، خواسته رژیم صهیونیستی و آمریکا مبنی بر خلع سلاح مقاومت لبنان را تکرار و ادعا کرد، سلاح حزب‌الله تهدیدی برای صلح و ثبات است.

به گزارش مشرق، «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل متحد این هفته در گزارشی درباره وضعیت لبنان، در موضعی مداخله‌جویانه خواستار خلع سلاح مقاومت لبنان شده است.

بیشتر بخوانید:

واکنش گوترش به تحولات اخیر ایران

به نوشته پایگاه «آلگماینر»، گوترش در گزارشی که روز سه‌شنبه منتشر شده، ادعا کرده است که نیروهای صلح‌بان سازمان ملل نمی‌توانند در مناطق جنوبی لبنان که تأمین آن بر عهده حزب‌الله لبنان است، وظایف خود را به درستی انجام دهند.

دبیر کل سازمان ملل در این گزارش بی‌اشاره به تجاوزهای مکرر پهپادها و جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به حریم هوایی لبنان، از پاسخ حزب‌الله به این اقدامات، ابراز نگرانی کرده است. حزب‌الله ۱۰ شهریور ماه امسال در واکنش به ورود یک فروند پهپاد مسلح به حریم هوایی لبنان و همچنین حمله رژیم صهیونیستی به مواضع حزب‌الله در سوریه، یک خودروی نظامی رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد.

وی مدعی شده است که این حمله «نشانگر خطر فزاینده‌ای است که گروه‌های مسلح خارج از کنترل دولت لبنان، ایجاد کرده‌اند. دولت لبنان باید گام‌های لازم را برای خلع سلاح حزب‌الله و دیگر گروه‌ها در جنوب لبنان بردارد.»

پیش از این، رژیم صهیونیستی و آمریکا بارها خواسته خلع سلاح مقاومت فلسطین را مطرح کرده‌اند. این در حالی است که ارتش لبنان سال‌هاست که عملا در تحریم غیررسمی طرف‌های غربی قرار دارد و آمریکا و کشورهای اروپایی از فروش جنگ‌افزارهای مؤثر به ارتش لبنان که توان دفاع را به این کشور بدهد، خودداری کرده‌اند. واشنگتن اذعان دارد که هدف از این کار، «حفظ دست برتر اسرائیل در منطقه» است.

رژیم صهیونیستی تا سال ۲۰۰۰ میلادی بخش بزرگی از جنوب لبنان را در اشغال خود داشت و تنها به واسطه توان نظامی و قدرت تقابل حزب‌الله لبنان بود که مجبور به عقب‌نشینی از این مناطق شده است. همین امر موجب شده تا سلاح مقاومت، به عنوان عاملی بازدارنده در برابر تجاوزگری رژیم صهیونیستی به شمار رفته و از حمایت عمومی در جامعه لبنان برخوردار باشد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 12
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۸
    9 2
    گوتش خیلی غلط می کند
  • IR ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۸
    0 1
    گوتش بیجاکرده این غلطا بگوتش نیومده= الحق چه اسم با مسمائیست برای همچین ادمی . ب ت رک ی.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس