حزب الله

یک نشریه آلمانی مدعی شد بر اساس اطلاعاتی که از وزاتخانه‌های خارجه، کشور و دادگستری آلمان به دست آورده، برلین هفته آینده تمام فعالیت‌های حزب‌الله را ممنوع اعلام می‌کند.

به گزارش مشرق، نشریه آلمانی «اشپیگل» در گزارشی مدعی شد دولت فدرال این کشور قصد دارد، هفته آینده تمام فعالیت‌های جنبش مقاومت «حزب‌الله» لبنان در آلمان را ممنوع اعلام کند.

بیشتر بخوانید:

درخواست نتانیاهو از کشورهای اروپایی درباره حزب الله

استقبال کری از اقدام اروپا علیه حزب‌الله

بر این اساس، وزارت خارجه، وزارت کشور و وزارت دادگستری آلمان هفته گذشته تصمیم گرفتند تمام شاخه‌های حزب‌الله در این کشور را تروریستی بدانند و از این به بعد اعضا و فعالیت‌های این گروه مانند دیگر گروه‌های تروریستی از جمله داعش و پ.ک.ک (حزب کارگران کردستان) خواهد بود.

به نوشته اشپیگل، در پی ممنوع شدن تمام فعالیت‌های حزب‌الله در آلمان، حتی پرچم و نشانه این گروه هم اجازه نمایش در اماکن عمومی را ندارد.

این نشریه همچنین از طریق حلقه‌های نزدیک به دولت آلمان مطلع شده که وزارت دادگستری این کشور در ماه سپتامبر به دادستانی کل شهر «کارلسروهه» اختیاراتی در حد قدرت دادستانی کل یک کشور داده بود تا درباره فعالیت‌های حزب‌الله در آلمان تحقیق کند.

در پی این مجوز، دفتر دادستانی فدرال آلمان برای تحت پیگرد قرار دادن هر پرونده در خصوص فعالیت‌های حزب‌الله، نیازی به گرفتن اجازه از وزارت دادگستری نداشته و می‌تواند فعالانه عمل کند.

این تصمیم دولت فدرال آلمان در حالی است که اتحادیه اروپا تا کنون فقط فعالیت شاخه نظامی حزب‌الله در این قاره را ممنوع و تروریستی اعلام کرده و علی‌رغم تلاش‌های «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان برای قانع کردن این اتحادیه، دولت فرانسه مانع اجماع در این باره شد.

پیشتر «ریچارد گرنل» سفیر آمریکا در آلمان پیامی توئیتری خواستار «تروریستی» خواندن حزب‌الله لبنان توسط کشورهای اروپایی شده بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۸
    2 0
    عجیبه !!! تاحالاچرا فعالیت داشتن؟!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس