جلسه شورای‌ عالی انقلاب فرهنگی در مجلس لغو شد

شورای عالی انقلاب فرهنگی در گزارشی اعلام کرد که تخمین زده می‌شود در سال ۱۳۹۸ نرخ زاد و ولد با ۱۴/۵ تولد به ازای هر هزار نفر جمعیت به کمترین حد خود طی ۵۰ سال گذشته رسیده باشد.

به گزارش مشرق، مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، این شورا گزارشی از وضعیت فعلی جمعیت و میزان موالید کشور در ۶ ماهه اول سال ۹۸ منتشر کرد.


براساس این گزارش، از سال ۱۳۸۰ تا سال ۱۳۹۴ در کشور افزایش موالید در حال رخ دادن بوده است اما پس از سال ۱۳۹۴ به علت خالی‌شدن توان درونی جمعیت، تعداد تولدها با شیب تقریباً تندی شروع به کاهش کرده و در سال ۱۳۹۷ میزان موالید کشور نسبت به سال قبل با کاهش بیش از ۸ درصدی مواجه شده است که در دو دهه اخیر بی‌سابقه بوده است، ضمن آنکه در ۶ ماهه اول امسال نسبت به ۶ ماهه اول سال ۱۳۹۷ این تعداد با ۱۳ درصد کاهش مواجه بوده که کاهش بیش از ۹۲هزار تولدی را به همراه داشته است. 

بیشتر بخوانید:

چه کسانی درباره جمعیت به رهبر انقلاب دروغ گفتند؟

تخمین زده می‌شود در پایان امسال میزان تولد کشور به رقم یک میلیون و۲۰۵ هزار و ۹۵۴ تولد برسد که کاهش بی‌سابقه‌ای نسبت به سال‌های گذشته داشته است. شورای عالی انقلاب فرهنگی در این گزارش آورده است که تعداد تولدهای سال ۱۳۹۷ در مقایسه با سال ۱۳۹۴ نشان‌دهنده کاهش ۲۰۳ هزار و۷۱۰ نفری است. همچنین، میزان موالید از حدود ۲۰ در هر هزار نفر جمعیت در سال ۱۳۹۴ با کاهشی محسوس به ۱۶/۷ در هر هزار نفر جمعیت در سال ۱۳۹۷ رسیده و تخمین زده می‌شود که در سال ۱۳۹۸ نرخ زاد و ولد با ۱۴/۵ تولد به ازای هر هزار نفر جمعیت به کمترین حد خود در طی ۵۰ سال گذشته رسیده باشد.


ادامه کاهش نرخ رشد جمعیت در سال‌های آینده


طبق برآوردهای انجام شده بر مبنای نتایج سرشماری، جمعیت ایران در پایان نیمه اول سال جاری برابر۸۲ میلیون و۷۷۶ هزار و ۲۷۰ نفر رسیده است. مطابق نتایج سرشماری، نرخ رشد جمعیت ایران از ۱/۲۹ درصد در سال ۱۳۹۰ به ۱/۲۴ درصد در سال ۱۳۹۵ رسیده و برآوردها نشان می‌دهد که نرخ رشد جمعیت در حال حاضر به حدود ۱ درصد رسیده باشد ضمن آنکه پیش‌بینی می‌شود در سال‌های آینده با کاهش بیشتر نرخ رشد جمعیت مواجه باشیم.

منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۷:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۷
    18 6
    با بلایی که بر سر مردم آورده اید کسی دیگه وجود زن گرفتن نداره چه برسه به بجه. دار شدن !!!
  • تارا IR ۰۷:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۷
    20 1
    اگه یه بار دیگر ارز را 6 برابر وبنزین را 3 برابر بکنند نرخ زاد ولد بالا می ره
  • IR ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۷
    18 4
    این از برکات نظام است
    • IR ۲۰:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۷
      1 7
      از ننگ وجود کذابان مفتخور افسادطلب است
    • IR ۱۹:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۴
      0 0
      نتیجه بیکاری رو به رئیسی ترجیح میدین هست خائن
  • IR ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۷
    17 4
    والا مردم حق دارن من خودم شش ساله ازدواج کردم جرات بچه دار شدن ندارم هروقت تصمیم گرفتم یه موج تورم و بی عدالتی و... رسید که دست و پامو بست و منصرفم کرد
  • IR ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۷
    5 0
    علي بركت الله
  • IR ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۷
    20 3
    با لطف مسئولین احمق نسل ایرانی داره از بین میره و این کشور دست وهابی ها می افته تا دوران تاریک تاریخی دوباره برای شیعه پیدا بشه اونوقت که ببینم اینا جواب خدارو چی می دن
  • IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۷
    16 2
    لابد پدر مادرا هم وابسته به رژیم صهیونیستی و کشورهای مرتجع خلیج فارس سیا ام آی6 باشن
  • محمد IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳
    7 0
    جمعیت کمتر بسود آیندگان است ما خود سوخته فرزندآوری متولدین دهه ۳۰ و ۴۰ و بعضا ۵۰ شدیم با این اقتصاد داغون و بی برنامگی چه چیزی جز یک زندگی در شرایط بد را برای آیندگان خواهیم گذاشت ؟ اجازه دهیم نسل ایران تقلیل یابد اگرچه دیگر از ما گذشت اما اجازه دهید آیندگان نسلی تحصیل کرده که بجای تصمیمات مقطعی و احساسی تصمیمی عقلانی و منطبق با شرایط خودشان بگیرند ما در یکی از بدترین شرایط ایران دنیا آمدیم فرزند کمتر رفاه بیشتر یا حداقل زجر کمتر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس