کد خبر 1013739
تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۱
ایران و سوریه

وزیر مسکن و خدمات عمومی جمهوری عربی سوریه با اشاره به ایجاد شرکت مشترک ساخت و ساز ایران و سوریه گفت: رویکرد ما در بازسازی سوریه اولویت دادن به دوستان ایرانی است.

به گزارش مشرق، همایش تجاری ایران و سوریه امروز در اتاق بازرگانی ایران در حوزه ساخت و ساز مسکن در سوریه با حضور وزیر راه و شهرسازی ایران، وزیر مسکن و خدمات عمومی جمهوری عربی سوریه و رئیس اتاق بازرگانی ایران و هیأت همراه سوری در اتاق بازرگانی ایران در حال برگزاری است. در این مراسم وزیر مسکن و خدمات عمومی جمهوری عربی سوریه اظهار داشت: ما به عنوان هیأت سوری که امروز در ایران هستیم، به دنبال ایجاد زمینه‌های عملی همکاری ایران و سوریه هستیم تا روابط همکاری دو طرف در زمینه‌های پروژه‌های مسکن بهبود یابد. 

سهیل محمد عبداللطیف افزود: در سایه توافقنامه کمیته مشترک ایران و سوریه، ما امروز در تهران هستیم تا برنامه عملی آن را تنظیم کنیم. 

بیشتر بخوانید:

وی تأکید کرد: همه این اقدامات در راستای تأکید رهبران دو کشور است.

وی افزود: ایران در بازسازی سوریه اولویت دارد و این پس از موفقیت‌های سوریه در آزادسازی مناطق خود از دست تروریست‌ها است که با رشادت‌های ارتش سوریه و حمایت برادران ایرانی ما حاصل شده است. 

وزیر مسکن و خدمات عمومی جمهوری عربی سوریه تأکید کرد: رویکرد ما در بازسازی سوریه اولویت دادن به دوستان ایرانی است. امروز تفاهم‌نامه مذکور را دنبال می‌کنیم تا گام‌های عملی آن را برداریم و بهترین آن ایجاد شرکت مشترک بین ایران و سوریه است. 

عبداللطیف افزود: ما می‌توانیم از ظرفیت‌های شرکت‌های دولتی سوریه هم استفاده کنیم، شرکت‌های دولتی و خصوصی ایران هم حق استفاده از امکانات ما را دارند و قطعا اگر شرکت مشترکی بین دو طرف تشکیل شود، می‌تواند در همه استان‌های دو طرف حضور یابد. 

وی افزود: این شرکت نیازمند مناقصه نیست.

وزیر مسکن و خدمات عمومی جمهوری عربی سوریه ادامه داد: ایده‌هایی در مورد برخی پروژه‌های قابل اجرا در سوریه امروز به شما ارائه می‌دهیم. 

وی تأکید کرد: مسئله خدمات مالی در بین دو طرف بسیار مهم است که باید درباره آن تفاهم کامل حاصل شود و همکاری با وزارتخانه‌های سوریه وابسته به این توافقات بانکی است. 

وی همچنین به موضوع فرصت‌های سرمایه‌گذاری در سوریه اشاره کرد و گفت: سازمان سرمایه‌گذاری توسعه مسکن و املاک در سوریه 36 مرکز را به سماحت 4 هزار هکتار در حدود 2 هزار واحد در حال ساخت دارد. 

وی تأکید کرد: براساس قوانین سوریه، شرکت‌های فعال در حوزه املاک و ساخت و ساز امتیازاتی دارند. 

وی گفت: سازمان سرمایه‌گذاری توسعه مسکن و املاک سوریه چندین پروژه را در چند منطقه سوریه اجرا می‌کند. 

بنا بر این گزارش، در این مراسم بخش‌هایی از فرصت‌های سرمایه‌گذاری در سوریه برای فعالان ساخت و ساز مسکن ایرانی ارائه شد. 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس