کشتی های انگلیس در تنگه هرمز

دولت هلند قصد دارد به جای حضور در ائتلاف دریایی تحت رهبری آمریکا، به ائتلافی بپیوندد که با محوریت فرانسه در تنگه هرمز در حال شکل‌گیری است.

به گزارش مشرق، خبرگزاری هلند (ای‌ان‌پی) روز دوشنبه از تصمیم دولت این کشور برای پیوستن به ائتلاف دریایی اروپا که با محوریت فرانسه تشکیل شده و قرار است در تنگه هرمز مستقر شود، خبر داد.

بیشتر بخوانید:

جروزالم‌پست: فرانسه به دنبال پرکردن خلاء آمریکا در خاورمیانه است

به نوشته این خبرگزاری، منابعی در دولت هلند گفته‌اند که این کشور از ابتدای سال آینده میلادی به مدت دستکم ۶ ماه، با یک کشتی جنگی در این ائتلاف مشارکت می‌کند.

روز شنبه «فلورنس پارلی» وزیر دفاع فرانسه گفت این ائتلاف از ماه نخست سال آینده میلادی و با مشارکت ۱۰ تا ۱۲ کشور شروع به کار می‌کند.

بنا بر اعلام پارلی، مقر مرکزی این ائتلاف در منطقه خلیج فارس، در پایگاه دریایی فرانسه در ابوظبی خواهد بود. این پایگاه قرار است ظرف چند ماه آینده عملیاتی شود. 

«امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه از چندی پیش ایده تشکیل ارتش واحد اروپایی را مطرح کرده و در نخستین گام پیشنهاد کرده است که ائتلافی دریایی متشکل از کشورهای اروپایی و شرکای این کشورها تشکیل شده و در خلیج فارس گشت‌زنی کند.

این ائتلاف، از ائتلافی که واشنگتن با مشارکت ۶ کشور در خلیج فارس به راه انداخته، مجزاست، اما به گفته پارلی میان دو ائتلاف هماهنگی و تماس برقرار خواهد بود تا از ایمنی تردد اطمینان حاصل شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • آرش IR ۰۶:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۵
    6 0
    ترسیدیم!!!!!!!!!
  • IR ۰۶:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۵
    2 0
    آمریکا و فرانسه گاو های شیری شون رو تقسیم کردند. سعودی مال آمریکا، امارات مال فرانسه
  • میلاد IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۵
    1 0
    به این میگن ائتلاف اتلافی شکست خورده...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس