برانکو

بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: برانکو شناخت خیلی خوبی از فوتبال ما دارد و کارنامه اش در ۴ سال اخیر هم مشخص می کند او لیگ برتر را به دقت زیر نظر داشته و از وقتی از ایران رفته زمان زیادی نگذشته

سرویس ورزش مشرق - بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان از اینکه عنوان شده برانکو ایوانکوویچ گزینه سرمربیگری تیم ملی است استقبال می کند و او را گزینه ای مطلوب با آشنایی کامل از فوتبالفارسی می داند. این بازیکن اسبق آبی پوشان درباره دیدار این هفته استقلال در قائمشهر مقابل نساجی هم توضیحاتی داشت و معتقد بود استراماچونی بهترین بازی ها را از شاگردانش در سطح ایران و آسیا می گیرد.

مجاهد خذیراوی در گفت و گو با مشرق، درباره مسایل روز باشگاه استقلال و تیم ملی فوتبال کشورمان حرف زد.

متن این پرسش و پاسخ در ادامه می آید:

* باخت تیم ملی برابر عراق را چطور ارزیابی می کنید؟

- به دلیل درگذشت پدر و دو تن دیگر از اقوام همسرم طی ۱۰ روز گذشته نتوانستم بازی را ببینم ولی شنیدم تیم ملی بی برنامه و با ترکیب اشتباه و تعویض های بدتر طوری بازی کرده که عراق روبروی ما تیمی قدرتمند نشان داده است. البته ما هنوز دور برگشت را داریم و نباید ناامید شویم.

بیشتر بخوانید:
 

پیش‌بینی کی‌روش در مورد برانکو درست است؟
 

واکنش برانکو به خبر سرمربیگری در تیم ملی

دیدار تیم ملی فوتبال کشورمان مقابل ایرلند

* این روزها حرف از احتمال بازگشت برانکو به تیم ملی مطرح است. این تغییر را مثبت ارزیابی می کنید؟

- من در تیم ملی شاگرد برانکو بوده ام. هم زمانی که دستیار بلاژوویچ بود و هم وقتی خودش سرمربی بود. او شناخت خیلی خوبی از فوتبال ایران دارد و کارنامه اش در ۴ سال اخیر در پرسپولیس هم مشخص می کند او همه تیم ها و بازیکنان لیگ برتر را به دقت زیر نظر داشته و از وقتی از ایران رفته هم زمان زیادی نگذشته است. فکر می کنم برانکو در این برهه به درد تیم ملی می خورد چون هر مربی خارجی دیگری بیاید تا بخواهد از نفراتش شناخت پیدا کند زمان را از دست می دهیم.

* ویلموتس را چطور مربی دیده اید؟

- ظاهرا او خیلی به کار در ایران علاقمند نیست. نه لیگ را می بیند و نه برای تیم ملی وقت می گذارد. دستیارانش هم که در ایران نمی مانند و آقا وحید(هاشمیان) هم که نمی تواند در یک هفته در سه یا چهار استادیوم حضور پیدا کند و بازیهای را زیر نظر بگیرد.

* برخی بر این باورند که فرشید اسماعیلی هم باید به تیم ملی دعوت می شد؟

- دقیقا! ویلموتس وریا را هم دعوت کرد تا صداها را بخواباند وگرنه فرشید اسماعیلی در استقلال عالی کار کرده است. او هم به بازی سرعت می دهد و هم در گلزنی کمک می کند. فوتبال رو به جلوی او بدون ایراد است و باید به تیم ملی دعوت شود.

* استقلال این هفته با نساجی بازی دارد. این دیدار را چطور پیش بینی می کنید؟

- نساجی تیمی یکدست و منسجم است که در خانه خطرناک تر هم می شود. ولی استقلالی که استراماچونی ساخته است فعلا بهترین تیم ایران و آسیاست. این را به این خاطر که استقلالی هستم نمی گویم. علی پروین هم چندی پیش به درستی به این موضوع را گفته بود که استقلال بهتر از پرسپولیس بازی می کند.

* این فوتبال تحت تأثیر استراماچونی است؟

- قطعا! من فوتبال ایتالیا را از کودکی دوست داشتم بازی های روبرتو باجیو و دل پیه رو را دنبال می کردم. استراماچونی هم مربی بزرگی است و با فوتبالی که در استقلال از تیمش می بینیم به این نکته تأکید کرد که کم کم استقلالی را ساخته که رقیب ندارد. فقط امیدورام این تیم خوب چشم نخورد و به همین منوال به بردهایش ادامه دهد. بدنسازی خوبی داشته و چون بازی بازیکنانش را به خوبی شناسایی کرده می داند کجا و چطور از آنها استفاده کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
    17 0
    میلیونها دلار تو وضع بد اقتصادی دادند باد و حالا میخوان دلار دیگه بدن به باد. خر تو خر دیگه و قحطی مربی ایرانی
  • IR ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
    14 7
    می‌ترسه استراماچونی مربی تیم ملی بشه و استقلال دوباره به ته جدول لیگ برسه، پس بهتره همه استقلالی ها از گزینه برانکو ترسو برای تیم ملی حمایت کنند
  • ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
    27 4
    تنها کسی‌ که میتونه تیم ملی‌ رو از این وضع نجات بده یک مربی‌ ایرانی کار بلد، با تجربه و با مدیریت هستش. اصلا موافق مربی‌ خارجی‌ که تعصبی به تیم ملی‌ ایران نداره نیستم، کیروش استثنا بود.
  • محمد از اندیمشک(خوزستان) IR ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
    18 0
    مجاهد خذیراوی واقعا یکی از استعدادهای ناب فوتبال خوزستان و ایران بود که به جرات میشه گفت توانایی این رو داشت که در بهترین تیمهای اروپایی فوتبال بازی کنه ولی متاسفانه اسیر بازی روزگار شد!!!
  • یک پرسپولیسی IR ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
    19 8
    برانکو بدترین گزینه برای تیم ملی است
  • IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۵
    3 1
    خدا شاهد بهترین گزینه برای تیم ملی استراماچونی هستش با غیرت جوان و با تعصب و با دانش بالا شک نکنید...پیرمرد برانکو بازنشسته است داننن هم قدیمی است
    • IR ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۶
      1 0
      شماها تا چند بازی قبل داشتید علیهش شعار میدادید حالا گزینه تیم ملی شده !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس