پمپئو

وزیر خارجه آمریکا از دیدار خود با همتای اماراتی در واشنگتن و رایزنی درباره مسائلی از قبیل «فعالیت ثبات‌زدا و تاثیر منفی ایران در منطقه» خبر داد.

به گزارش مشرق، «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا در ادامه دشمنی‌های دولت این کشور علیه ایران، این بار در دیدار با وزیر خارجه امارات متحده عربی به رایزنی علیه مواضع منطقه‌ای ایران پرداخته است.

وزیر خارجه آمریکا در پیامی توئیتری از میزبانی خود از «عبدالله بن زاید آل نهیان» وزیر خارجه امارات در پایتخت آمریکا خبر داد. به گفته مایک پامپئو، او در این دیدار با وزیر خارجه امارات درباره مسائل مربوط به ایران و لیبی صحبت و رایزنی کرده است.

بیشتر بخوانید:

موسوی: سیاست خارجی ایران، فعال و متوازن است

وزیر خارجه آمریکا در توئیتی نوشت: «امروز با عبدالله بن زاید وزیر خارجه امارات دیدار و درباره فعالیت ثبات‌زدا و تاثیر منفی ایران بر منطقه صحبت کردم. ما همچنین درباره لیبی، حضور روسیه (در لیبی) و ضرورت فوریت کاهش تنش، آتش‌بس و یک راه‌کار سیاسی حرف زدیم».

رایزنی‌ ضد ایرانی پامپئو با بن زاید در شرایطی انجام شده که تمجید و حمایت مقام‌های مختلف آمریکایی از ناآرامی‌ها و اغتشاشات اخیر در ایران بعد از اجرای تصمیم سهمیه‌بندی بنزین ادامه دارد.

از سوی دیگر، صحبت وزرای خارجه آمریکا و امارات درباره لیبی بعد از آن صورت گرفته که مقام‌های دولت وفاق ملی (دولت به رسمیت شناخته شده بین‌المللی) اخیرا از ادامه دخالت‌های ابوظبی در تحولات لیبی و حمله پهپادی امارات به یک کارخانه در طرابلس با حداقل ۷ کشته و ده‌ها زخمی خبر داده بودند.

رایزنی پامپئو با بن زاید درباره لیبی یک هفته بعد از بیانیه وزارت خارجه آمریکا در خصوص تحولات این کشور بخران زده انجام شده است.

این وزارتخانه هفته گذشته از نیروهای تحت امر ژنرال «خلیفه حفتر» خواست به حملات خود در لیبی پایان داده و مانع از «سوءاستفاده روسیه» از درگیری‌ها در این کشور آفریقایی شوند.

این موضعگیری آمریکا علیه روسیه در حالی مطرح شده که پیش از این شبکه «الجزیره» قطر در برنامه‌ای جزئیات بی سابقه‌ای از درگیری‌ها در اطراف «طرابلس» پایتخت لیبی و راه‌های کمک‌رسانی کشورهای مصر و امارات به عناصر خلیفه حفتر را فاش کرد

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس