کد خبر 1012517
تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۳۹۸ - ۰۱:۴۵
زلزله

زلزله چهار ریشتری دقایقی قبل شهمیرزاد را لرزاند؛ این زمین‏‌لرزه‌ در مرکز استان سمنان هم حس شد.

به گزارش مشرق، ایرج رئیسیان، مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان دقایقی پیش اظهار کرد: بر اساس گزارش‌های دریافتی، زمین‏‌لرزه‌ای بامداد شنبه حوالی مرکز استان سمنان را لرزانده است.

وی ادامه داد: این زمین‌‏لرزه در ساعت ۳۶ دقیقه و ۴۸ ثانیه بامداد شنبه به وقت محلی با بزرگای چهار ریشتر در مقیاس امواج درونی زمین رخ داده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان افزود: این زمین‌لرزه در موقعیت جغرافیایی با عرض شمالی ۳۵.۹۵ درجه و طول شرقی ۵۳.۳۱ درجه ثبت شده است.

رئیسیان با بیان اینکه این زلزله در عمق هشت کیلومتری زمین رخ داده است، گفت: این زلزله در نزدیکی مرکز استان سمنان رخ داده است.

وی تصریح کرد: زلزله بامداد جمعه در ۲۰ کیلومتری شهمیرزاد، ۲۷ کیلومتری مهدی‌شهر و ۲۸ کیلومتری پل‌سفید مازندران رخ داده است.

۰۱:۰۱  احساس زلزله در برخی روستاها و شهرها/ گزارشی از خسارت‌ها اعلام نشده است

سخنگوی استانداری سمنان هم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس استان سمنان با اشاره به وقوع این زمین‌لرزه اظهار کرد: زلزله‌ای که به مرکزیت شهمیرزاد بامداد امروز به وقوع پیوست، در برخی روستاها و شهرهای استان سمنان هم حس شد.

حجت‌الله یحیایی بیان کرد: این زمین‌لرزه در روستاهای چاشم و خطیرکوه از توابع شهرستان مهدی‌شهر و شهرهای شهمیرزاد، مهدی‌شهر و سمنان حس شده است.

وی تصریح کرد: تاکنون گزارشی از خسارت‌های احتمالی مالی و جانی این زمین‌لرزه اعلام نشده است و گروه‌های رصد در حالت آماده‌باش و پایش اوضاع هستند.

 زمین‌لرزه بامداد امروز شهمیرزاد در بخش‌هایی از شهر سمنان هم احساس شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس