image-20191122201444-1.jpeg

اروپا، هم در پرونده برجام- به دلیل عدم اجرای تعهدات- و هم در پرونده حقوق بشر- به دلیل حمایت از جنایات صدام در جنگ تحمیلی و حمایت از گروهک تروریستی منافقین و...- در جایگاه بدهکار قرار دارد.

سرویس سیاست مشرق - آشوبگران و اوباش در روزهای گذشته با آتش زدن بانک، پمپ بنزین، مرکز اورژانس، آمبولانس، ماشین آتش نشانی، خودرو و مغازه مردم، به اموال عمومی و شخصی آسیب رسانده و مشکلات عدیده ای را برای مردم به وجود آوردند.

اغتشاشگران همچنین چندتن از حافظان امنیت در بسیج و نیروی انتظامی را مظلومانه به شهادت رسانده و تعدادی دیگر از غیورمردان حافظ امنیت را نیز مجروح کردند.

مردم غیور ایران اسلامی در روزهای گذشته با حضوری باشکوه در اقصی نقاط کشور، اقدامات جنایتکارانه اغتشاشگران را محکوم کرده و خواستار اشد مجازات برای این افراد شدند.

در این میان، آمریکا و برخی دولت های اروپایی به دفاع تمام قد از اوباش پرداخته و آنان را به ادامه اقدامات جنایتکارانه تشویق کردند.

بیشتر بخوانید:

فرانسه فحاشی می‌کند؛ وزارت خارجه لبخند می‌زند!

دونالد ترامپ رئیس جمهور، مایک پمپئو وزیر امور خارجه، مایک پنس معاون رئیس جمهور، برایان هوک نماینده وزارت خارجه در امور ایران، مورگان اورتگاس سخنگوی وزارت خارجه و تعدادی از سناتورها، از جمله مقامات آمریکایی بودند که در روزهای گذشته در اظهارات متعدد به حمایت از آشوبگران پرداخته و آنان را به ادامه اقدامات جنایتکارانه خود تشویق کردند.

علاوه بر این، کاخ سفید به صورت جداگانه بیانیه ای در حمایت از اغتشاشات در ایران صادر کرد.

** بی شرمی اروپا

همزمان با اظهارات گستاخانه مقامات آمریکایی، سران برخی کشورهای اروپایی نیز تمام قد از آشوبگران حمایت کردند.

در همین رابطه دولت فرانسه در بیانیه ای مداخله جویانه و گستاخانه مدعی شد که «ایران باید به تعهدات حقوق بشر جهانی خود احترام بگذارد».

دولت آلمان نیز در بیانیه ای گستاخانه با دخالت آشکار در امور ایران، آشوبگرانی که حتی به آمبولانس و ماشین آتش نشانی نیز رحم نکردند، مردم نامیده و مدعی شد:«هنگامی که مردم، شجاعانه نارضایتی‌های اقتصادی و سیاسی خود را اعلام می‌کنند، آن‌طور که اکنون در ایران اتفاق می‌افتد، این اقدامی قانونی و قابل احترام است و حکومت ایران باید با معترضان وارد گفت و گو شود».

آلمان همچنین در واکنشی دیگر، از آشوبگران در ایران حمایت کرده و مدعی شد تهران برای مقابله با «اعتراضات» به «اقدامات نامتناسب» متوسل شده است.

وزارت خارجه سوئد نیز از جمله کشورهایی اروپایی بود که از اغتشاشات در ایران حمایت کرد.

در ادامه دخالت برخی کشورهای غربی در امور داخلی ایران و حمایت از اغتشاشاتی که منجر به آسیب رسیدن به جان و مال مردم شد، سخنگوی سیاست خارجه اروپا نیز در بیانیه ای مداخله جویانه مدعی شد:« ما از نیروهای امنیتی ایران انتظار داریم بیشترین خویشتن‌داری را تعامل با اعتراضات از خود نشان دهند تا معترضان به شکل مسالمت‌آمیز اعتراض کنند. هرنوع خشونتی غیرقابل قبول است».

** واکنش ضعیف وزارت خارجه

متاسفانه واکنش وزارت امور خارجه به گستاخی آمریکا و برخی کشورهای اروپایی، منفعلانه و به شدت ضعیف بود.

«محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه در روزهای اخیر صرفا به انتشار یک توئیت در واکنش به گستاخی مقامات آمریکایی بسنده کرده و نسبت به گستاخی برخی کشورهای اروپایی، هیچ واکنشی نشان نداد.

«عباس موسوی» سخنگوی وزارت خارجه نیز در روزهای اخیر در واکنش به اظهارات متعدد مقامات آمریکایی، تنها به 3 واکنش بسنده کرد و به دخالت آشکار فرانسه و آلمان در امور داخلی ایران نیز واکنشی نشان نداد و در نهایت زمانیکه سخنگوی سیاست خارجه اروپا بیانیه ای گستاخانه در حمایت از آشوبگران منتشر کرد، به این بیانیه و رفتار گستاخانه طرف اروپایی واکنش نشان داد.

وزارت خارجه همچنین در اعتراض به اظهارات مداخله جویانه مقامات آمریکایی در امور کشورمان، سفیر سوئیس در تهران- به عنوان حافظ منافع آمریکا- را احضار کرد.

واکنش ضعیف وزارت خارجه به گستاخی طرف اروپایی در حالی است که اکنون بیش از پنجاه هفته از اعتراضات مردم فرانسه به سیاست های اقتصادی «امانوئل ماکرون» سپری شده است. در جنبش اعتراضی مردم فرانسه- مشهور به جنبش جلیقه زردها- تاکنون بیش از 10 هزارنفر دستگیر شده و 3 هزار فقره حکم قضایی صادر شده و این اعتراضات بیش از 2500 کشته و زخمی در برداشته و در بین زخمی ها حداقل ۲۴ نفر کور شده خود و ۵ نفر هم قطع عضو داشته اند.

** با اروپایی ها رودربایستی دارید؟!

اروپا، هم در پرونده برجام- به دلیل عدم اجرای تعهدات- و هم در پرونده حقوق بشر- به دلیل حمایت از جنایات صدام در جنگ تحمیلی و حمایت از گروهک تروریستی منافقین و حمایت از جنایات رژیم صهیونیستی و حمایت از گروهک های تکفیری تروریستی در منطقه غرب آسیا و حمایت از جنایات آل سعود در کشتار مردم یمن و...- در جایگاه بدهکار قرار دارد.

بنابراین، دستِ ایران در مقابل اروپا پر است و این ایران است که از طرف اروپایی طلبکار است. اما متاسفانه به دلیل رویکرد انفعالی وزارت خارجه، اروپای بدهکار، با گستاخی ژست طلبکار به خود گرفته و ادعاهای بی شرمانه ای را علیه کشورمان مطرح کرده است.

واکنش ضعیف وزارت خارجه به گستاخی های اروپا در حمایت از اغتشاشگران این شائبه را ایجاد کرده که گویا وزارت امور خارجه با طرف اروپایی رودرباستی دارد!

وزارت امور خارجه باید مقتدرانه به اظهارات گستاخانه طرف اروپایی واکنش نشان داده و بیش از این اجازه ندهد که اروپای بدهکار، ژست طلبکار به خود گرفته و عربده کشی کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
    10 1
    مرده شور آدم بی بخار ببرن
  • رضا IR ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
    14 1
    نمی دانم چرا دولت آلمان از آقای مکرون نمی خواهد با مخالفان مذاکره کند و به اعتراضات آنها احترام بگذارد و با انان مذاکره کند؟ آیا غیر از این است که ریگی به کفش اروپایی و بویژه دولت فاشیست آلمان هست؟
  • IR ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
    17 1
    ظریف ضعیفه
    • حسين DE ۲۳:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
      2 1
      ظعيفه <>
  • مرصاد IR ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
    10 1
    با کمال تاسف ! دیپلماسی منفعل لبخندی ما ؛ توان برخورد قاطع با اروپایی ها را ندارد !!
  • رودروایس IR ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
    10 2
    اینا شاید اتو دست اروپا و امریکاییها دارند؟؟؟!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس