کد خبر 1012379
تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۱
زاکانی نمایه

مسؤول مرکز اندیشه و هم‌فکری راهبردی بسیج با اشاره به افشای حلقه‌های سه‌گانه آشوب‌های اخیر آغاز طرح قیمت بنزین را ناشیانه عنوان کرد.

به گزارش مشرق، علی‌رضا زاکانی در یادواره سرداران و ۱۶۰ شهید پل‌سفید و حومه با اشاره به اینکه در جبهه‌ها هیچگاه نشنیدیم که فرماندهان بگویند «بروید» بلکه می‌گفتند «ما می‌رویم، شما بیایید» و خودشان الگو بودند، گفت: مسؤولان باید خودشان را سپر بلای مردم کنند و یاد بگیرند با عمل و حرکت در مسیر انقلاب اسلامی راه را برای مردم باز کنند و نه اینکه مردم را زمینه پیروزی خود قرار دهند و فرهنگ شهدا توسط برخی از مدیران فراموش شد که عامل مشکلات جامعه است.

بیشتر بخوانید:

ماجرای حمله آشوب‌گران به انبار ذخایر استراتژیک غله

مسؤول مرکز اندیشه و هم‌فکری راهبردی بسیج با ذکر خاطراتی از شهید چمران، افزود: سه گلوله آرپی‌چی در اختیار دکتر چمران برای محاصره سوسنگرد  قرار داشت و به رفقا گفتند که به عقب برگردند و به آنها تشر زد و غیر از محافظ که به هیچ وجه عقب نرفت و عضو شورای عالی دفاع که دلش ارام نشد و خودش را نشان بعثی‌ها داد و گفتند که دلش ارام شد و سربازان و نفربرها ایشان را دیدند و رفقا عقب رفتند که بیانگر منطق شهید چمران است و دل مسؤولان هنگامی آرام بگیرد که مردم دلشان آرام شود نه اینکه موقعی ارام شویم که خودمان ارام شویم و شهید چمران که با الله اکبر حمله کرد و نفربر فرار کرد.

وی با بیان اینکه امروز اسلام، ایران، رهبری و ملت خوب و نظام در دست ما امانت است و چرا برخی‌ها با آن بازی می‌کنند، خاطر نشان کرد: کوخ‌نشین‌ها امانت هستند و امام راحل و مقام معظم رهبری یک موی کوخ‌نشین‌ها را به کاخ‌نشین‌ها نمی‌دهند و بند بند شهدا حامل درس‌های بزرگی است.

زاکانی در پاسخ به سؤالی که چرا رهبری از خودشان در روزهای اخیر خرج کردند و وضعیت طرحی که کارشناسان اعتقاد دارند که با لجاجت انجام شد، اظهار کرد: سپاه مخالفت خود را رسماً در شورای عالی امنیت ملی اعلام کرد و اکثر وزرا و استانداران هم مخالفت خود را بیان کردند و شیوه انجام طرح، شیوه خوبی نیست و بیان می‌شود که کلاه سر ما گذاشتند در حالی که رئیس جمهور و سخنگوی دولت و وزیر نفت بیان کردند که اتفاقی نمی‌افتد.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی عدم حضور مردم سوادکوه در آشوب‌ها را اوج بلوغ و معرفت مردم منطقه ذکر کرد و با اشاره به اینکه در همه جا بلوغ سیاسی و درایت وجود ندارد و باید جوری اجرا می‌شد که تحمل مردم مورد توجه باشد، افزود: اصل ماجرا فتنه فوق‌العاده سنگینی بود که دشمن سال‌ها بر روی آن سرمایه‌گذاری کرد تا به واسطه ایجاد نارضایتی در متن مردم و فشاری که بر مردم وارد می‌کند مسیری را دنبال کند تا با مخاطرات امنیتی داخلی کشور را به هم بزند و آغاز آن با این کار ناشیانه بود ولی ابتکار به دست دشمن افتاد و به سرعت در استان‌های مختلف امنیت به مخاطره افتاد و بیش از بیست استان درگیر  شدند و شالوده کشور در خطر افتاد.

زاکانی از حلقه‌های سه گانه آشوب‌های اخیر نام برد و اظهار کرد: درگیری توسط ۳ حلقه انجام شد که حلقه سخت سازمان ‌یافته‌ای که دشمن از سال‌ها قبل در کشور سازمان‌دهی کردند و در گزارشی مطالعه می‌کردم که از ۱۰ دستگیرشده همه آنها عضو کومله بودند و به دنبال بهانه‌ای بودند که به اهداف خود برسند و «اردو غان» هم چندی پیش اعلا کرد که به دنبال این هستند که در ایران انقلاب پیاده کند و از جنوب کشور درباره دسیسه خبر دادند و از عراق بیان شد که اسلحه وارد شد و رهبر معظم انقلاب هم یک‌ماهه قبل در دیدار با ارتشیان از آمادگی برای فتنه خبر دادند.

وی با بیان اینکه ابعاد فتنه فراتر از آن چیزی است که در ذهن ماست، خاطر نشان کرد: حلقه اول سازماندهی دشمنان سرسخت انقلاب است و لایه دوم، اراذل و اوباش و لایه سوم هم جمعیت معترض و احساسی بود که رهبر معظم انقلاب اسلامی با درایت، دقت، ایثار و فداکاری خاص از ساختارها و  تصمیمات مسؤولان کشور دفاع کردند در حالی که این مصوبه را ۲ نوبت قبل به دلیل عدم اجماع سران قوا کنار گذاشته بودند و بار سوم که اجماع کردند توجه به قشر محروم و مستضعف و پیگیری عدم آسیب به آنها را از ضرورت‌ها بیان کردند.

مسؤول مرکز اندیشه و هم‌فکری راهبردی بسیج با بیان اینکه برکت رهبری و جوانمردی و بزرگی سید، سالار، امام و پیشوای ما باعث شد که توطئه‌ای که قرار بود کل کشور را درگیر کند در ۳ روز خوابید و مسؤلان آن را، قدر بدانند و بدانند که همه دارایی و عزت آنها در تبعیت از رهبری و خدمت به مردم است که اگر شد ادامه مسیر شهید و شهادت است و اگر این مسیر طی نشد بیانگر آن است که مسؤلین از شهید و شهادت بویی نبردند و کسی نمی‌تواند با خون شهیدان بازی کند.

زاکانی، گفت: ۴۰ سال انقلاب اسلامی نشان داد که هر کسی با خون شهدا بازی کند، بی‌آبرو می‌شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 11
  • DE ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
    4 20
    بابا صد بار باید گفت که این داستان یه حلقه چهارم هم داشت و داره که در پاستور و بهارستان سرشون جمع هست. مشرق چه این نظر رو انتشار بده و چه نه، واقعیت رو که نمیشه تحریف کرد.
    • IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
      1 1
      آفرین .باید رو راست بود
  • IR ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
    3 25
    مشرق جان در فتنه ها نقش نفوذی ها را فراموش نکنید. همانطور که رهبری همواره در این زمینه هشدار داده اند.
  • IR ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
    24 3
    کی حوصله داره صحبت های اینو بخونه
  • IR ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
    2 23
    طراح اصلی این طرح ناپخته زنگنه وزیر نفت بوده که با دیکتاتوری در نفت و سیاست خام فروشی اش ملت رو گرفتار کرده و حالا با این شیوه اجرای طرح‌سهمیه بندی بنزین فرصت رو به اغتشاش گران دادند.قطعا اگر وجود رهبر فرزانه،آگاهی مردم و فداکاری نیروهای امنیتی نبود این فتنه به زودی خاموش نمی شد.باید پس از آرام شدن اوضاع پرونده ای برای وزیر نفت و شخص رئیس جمهور در دادگاه تشکیل شود چون اجرای شتابزده این طرح هدفی جز باج خواهی در حمایت از عده ای مفسد اقتصادی نبوده است.
    • IR ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
      0 0
      موافقم . مجازات خاطیان در هر پست و مقامی
  • DE ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
    2 24
    بعضی از مسئولین اونقدر خوابند که اینترنت بین المللی تبدیل شده به اسب ترووای دشمن برای تروریست پروری داعش مابانه علیه ایرانیان.
  • BE ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
    3 9
    این دقیقاً صحیح است - اه خانواده شهدا آنها را تا گور تعقیب می کنند…....دولت بدون تدبیر و امید…..
  • محمد IR ۲۳:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
    2 33
    من متوجه نمیشم همه به اتفاق معتقدند اصلاح طلبا مشکل ساز هستند.روحانی رییس جمهور هم از همین دارو دسته هست و مدام تو این شش سال مقابل رهبری موضع گیری کرده به ایشون تاخته و عامل بدبختی ملت هم همینا هستند چرا استیضاح و عزل نمیشود؟چرا رهبری اشتباه ملتو که الان پشبمون هستند با عزل این بی لیاقت جبران نمیکنند.؟اصلا چرا شورای نگهبان همچین فردی که معلوم الحال هست را تایید میکند. گاهی به ذهنم خطور میکند نکنه دعوای زرگری برای فریب مردم هست و همه باهمید.
  • م.ص IR ۲۳:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
    3 2
    سلام یه سئوال دارم چرا در خارج از کشور شب قبل از سهمیه بندی مطلع بوده اند و به اغتشاشگران گفته اند که بریزید تو خیابون فردا؟؟؟ واقعا در دل کسانی که مصر به اجرای سهمیه بندی بوده اند ، به این شیوه ناگهانی قطعا کسانی با خارج از مرزها هماهنگ بوده اند. همانها که چهارسال پیش رئیس جمهور رو وادار به لغو طرح کارت سوخت کردند.
    • IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
      0 0
      این حرف درستی است. قطعاً ضد انقلاب از پیش می دانست که در چه زمانی قرار است طرح اجرا شود. نقاط خاصی از شهر توسط اراذل و اوباش بسته شد تا خودروهای نیروهای انتظامی نتوانند به محل برسند. این کار از چند لات و چاقوکش بر نمی آید، نقشه نظامی جنگ و اغتشاش شهری را هر کسی نمی تواند طراحی و اجرا کند. آن وقت باید بپذیریم که همه این کارها ظرف چند ساعت سازماندهی شده است؟ نفرات را جمع کردند، دسته و گروه چند لایه ایجاد کردند با پشتیبانی افراد مسلح یک طرح دقیق را اجرا کردند، این همه به طور اتفاقی و ظرف یک روز؟ به نظر من حتماً ازمدتی قبل در جریان بوده اند. الحمدلله این دولت بی در و پیکر هم که پر از جاسوس است
  • IR ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
    28 0
    چه اصطلاحاتی برای فریب مردم دارید شما ؟!؟! حلقه سه لایه.... کار پیچیده چند لایه اطلاعاتی روح الله زم..!!!!!!......
  • IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
    5 1
    وقتی این مصوبه سه ماه پیش تصویب شده و این آشوبگران هم از سه ماه پیش سازماندهی شدند و دولت هم به این شکل طرح را اجرا کرد نشان از ارتباطشان با یکدیگر دارد
  • علی IR ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
    8 0
    آقای روحانی تصمیم یهویی بنزین این بود تدبیرتان که در انتخابات و مناظره ها تبلیغ می کردید آقای خاتمی رییس جمهور اسبق محترم آن همه از تصمیمات یهویی آقای احمدی نژاد انتقاد کردید حالا خودتان، دست تان درد نکند با این تدبیرهای تان ولی می دانید با این تدبیرها چند میلیون خانواده کارگر و کارمند و کشاورز و... را دچار بحران کردید، این بود شعار مردم سالاری تان.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس