کد خبر 1012377
تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۳۹۸ - ۰۳:۱۵
زانو درد

زانو درد می‌تواند ناشی از عوامل گوناگونی باشد اما با انجام اقداماتی مانند تغییر رژیم غذایی می‌توانید این درد را بهبود بخشید.

به گزارش مشرق، آرتروز، آسیب‌دیدگی یا هر دلیل دیگری می‌تواند باعث درد زانو شود، اما با انجام راه‌های ساده می‌توانید در بهبود روند درمان آن نقش مؤثری ایفا کنید؛ به همین منظور به بررسی تکنیک‌هایی در جهت رفع درد زانو پرداخته ایم.

بیشتر بخوانید:

نکاتی که باید قبل از سفید کردن دندان‌ها بدانید

 گرم کردن قبل ورزش

از آنجایی که مغز، فعالیت ما را تشخیص می‌دهد باید قبل از ورزش به علت افزایش دمای بدن برای پمپاژ کردن انتقال خون به ماهیچه‌ها و کاهش درد به گرم کردن اقدام کنید.

 کاهش وزن

داشتن سلول‌های چربی و اضافه وزن فشار زیادی به پا مخصوصا زانو وارد می‌کند پس بهتر است برای جلوگیری از درد زیاد در ناحیه زانو وزن خود را کم کنید.

 تغییر رژیم غذایی

البته هیچ غذایی در جهان به طور کلی به نابود کردن درد زانو نمی‌پرداز، اما حذف و اضافه کردن برخی از مواد غذایی مانند ماهی، تن یا دانه‌های سویا می‌تواند زانو را در برابر بسیاری از بیماری‌ها مقاوم سازد.

فعالیت‌های ساده

ورزش و تحرکات ساده مانند قدم زدن و دوچرخه‌سواری نقش بسیار مهم و حیاتی برای بهبود درد زانو دارد، اما اگر به بیماری استئوآرتریت مبتلا هستید قبل از انجام ورزش با پزشک خود مشورت کنید.

 کفش پاشنه بلند

کفش بدون پاشنه یا کتانی بهترین نوع راحتی برای پوشش پا هستند به منظور کاهش درد زانو پیشنهاد ما به شما بانوان کنار گذاشتن کفش پاشنه بلند برای جلوگیری از آسیب دیدن به ناحیه زانو است.

 کمپرس درد

با ریختن تعداد کمی یخ درون حوله‌ای نازک به مدت ۱۰ تا ۲۰ دقیقه و ۳ بار در روز آن را در قسمت آسیب دیده زانو به منظور کاهش درد قرار می‌دهیم البته قرار دادن یک بسته نخود لوبیا فریز شده به عنوان کمپرس سرد به راحتی درد زانوی شما را بهبود می‌بخشد.

سرکه سیب راهی برای کاهش درد

از ترکیب دو قاشق چایخوری سرکه سیب با دو فنجان آب تصفیه شده می‌تواند برای بهبود کامل درد زانو روزی یکبار به نوشیدن آن اقدام کنید البته با ریختن ۲ قاشق سرکه سیب در وان حمام و قرار دادن زانوها درون آن هم می‌توانید از شر درد و ورم پاها خلاص شوید.

روغن خردل

یکی از بهترین راهکارهای مؤثر در جهت رفع درد زانو استفاده از روغن خردل است که برای انجام این کار باید به حرارت دادن ۲ قاشق غذاخوری روغن خردل بپردازید و بعد از آن یک عدد سیب خورد شده درون آن انداخته تا به رنگ  قهوه‌ای درآید و سپس با حرکات دایره‌ای به ماساژ زانوهای خود و به بستن آن از طریق یک پلاستیک به منظور بهبود درد زانو روزانه دو بار اقدام کنید.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
    9 0
    شنا کردن و ابتنی در تسکین درد خیلی موثره مخصوصا رفتن به ابدرمانیها من سرعین رو پیشنهاد میکنم برای تسکین درد زانوی من خیلی موثر بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس