مم

صفارهرندی درباره اقدامات دولت درباره سهمیه بندی بنزین گفت: در وضعیت فعلی حتی خود دولتمردان هم حاضر نیستند دفاع کنند و وقتی گفته می‌شود بیاید توضیح دهید می‌گوید من در جریان نیستم!

به گزارش مشرق، محمد حسین صفارهرندی درباره تجربه اجرای طرح مدیریت سوخت در گذشته گفت: آن زمان قبل از اجرای طرح کلیت قضیه را همه می‌دانستند و از مدت‌ها قبل منتظر اجرای چنین تصمیمی بودند.

وی افزود: به نظرم آن چیزی که بیشتر از هر اتفاق دیگری برای مردم و بعضاً برای دست‌اندرکاران غیرقابل قبول جلوه کرد «کتمان‌کردن» موضوع توسط مسئولان دولتی و اجرایی بود و این کتمان‌کردن مدام صورت می‌گرفت. در حالی که توقع این بود بدون افشای زمان دقیق اجرای طرح، اصل ماجرا برای مردم توضیح داده شود.

بیشتر بخوانید

پس از واقعه به روایت ضرغامی

عضو کابینه دولت نهم با اشاره به سابقه اجرای چنین طرح‌هایی تصریح کرد: هم تجربه موفق و هم تجربه ناموفقی در دولت‌های پیشین داشتیم، بنابراین شایسته بود مردم را بیشتر از این‌ها، در جریان می‌گذاشتند. در این صورت مردم هم همراهی می‌کردند.

صفارهرندی ادامه داد: همانطور که اعلام شده واریز مبالغی به حساب مردم آغاز شده است، بهتر بود این مبالغ قبل از اجرای طرح به حساب خانوارها واریز می‌شد که اگر چنین بود می‌توانست در ترقیق این رنج موثر واقع شود.

صفارهرندی در بخشی دیگری از سخنانش با رجوع به خاطراتش درباره اجرای طرح اصلاح مصرف سوخت در دولت نهم تصریح کرد: رئیس جمهور وقت بنا داشت، چنین طرحی را به تنهایی و با تکیه صرف بر دولت انجام دهد، اما رهبر معظم انقلاب فرمودند این کار صرفا مختص دولت نیست و باید کل نظام پای کار بیاید، مجلس و قوه قضائیه را هم دخیل کنید؛ از این بالاتر صاحب‌نظران در حوزه دانشگاه هم توجیه شوند و حتی اپوزوسیون دولت هم در جریان ماجرا قرار بگیرند» یعنی حتی مخالفان فکری دولت آن‌ها هم باید توجیه شوند. اتفاقا این روش موثر واقع شد و زمانی که طرح به مرحله اجرا درآمد هیچ کس مخالفتی با آن نکرد حتی اپوزیسون دولت.

وی در ادامه کسانی که اهل پیگیری‌های تحقیقی هستند را ارجاع داد به مصاحبه‌ای که همان ایام محمد شریعتمداری، وزیر فعلی تعاون، کار و رفاه اجتماعی با یکی از روزنامه‌ها انجام داده بود، و تصریح کرد: آن زمان خبرنگار تلاش کرد از آقای شریعتمداری یک جمله بگیرد که این کاری که شده  طرح هدفمندی  کار غلطی است؟ ایشان می‌گوید نه کار خوب بود. خبرنگار که تیرش به سنگ می‌خورد مجدد می‌پرسد، اگر این اختیاراتی که این دولت دارد زمان شما هم بود همین کار را می‌کردید آقای شریعتمداری منصفانه می‌گوید معلوم نبود، این کار را می‌کردیم و در نهایت می‌گوید خوب کاری می‌کنند، خوب اجرا می‌کنند، ممکن است که من هم اشکالی داشته باشم، ولی دارد خوب اجرا می‌شود.

صفارهرندی گفت: اثر هماهنگی کامل تمام عیار منطبق بر رهنمودهای حضرت آقا این است که اپوزیسیون دولت هم تائید می‌کند و حتی حاضر است در قبل حرف خودش مقاومت کند در حالی که در وضعیت فعلی حتی خود دولتمردان هم حاضر نیستند دفاع کنند؛ و وقتی گفته می‌شود بیاید توضیح دهید می‌گوید من در جریان نیستم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: علی رغم اینکه طرح مدیریت مصرف سوخت تصمیم سران قوا و یک مرجع قانونی بود، باید هم اجرایی شود، ولی آیا حق نداریم بگوییم چرا اینقدر بد اجرا شد؟ می‌توانستید بهتر عمل کنید، اما چرا اینقدر بد؟!

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 12
  • IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
    21 12
    این تیکش خیلی مهم بود : "درباره اجرای طرح اصلاح مصرف سوخت در دولت نهم(احمدی نژاد) تصریح کرد: رئیس جمهور وقت بنا داشت، چنین طرحی را به تنهایی و با تکیه صرف بر دولت انجام دهد، اما رهبر معظم انقلاب فرمودند این کار صرفا مختص دولت نیست و باید کل نظام پای کار بیاید، مجلس و قوه قضائیه را هم دخیل کنید؛ از این بالاتر صاحب‌نظران در حوزه دانشگاه هم توجیه شوند و حتی اپوزوسیون دولت هم در جریان ماجرا قرار بگیرند» یعنی حتی مخالفان فکری دولت آن‌ها هم باید توجیه شوند. اتفاقا این روش موثر واقع شد و زمانی که طرح به مرحله اجرا درآمد هیچ کس مخالفتی با آن نکرد حتی اپوزیسون دولت."
  • IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
    33 29
    قبلا هم یبار گفتم، اگر حرفهای آقا رو گوش بدیم و درست بکار ببریم، مملکت راه درست رو میره. متاسفانه خیانت یا جهالت موانع کارند
  • IR ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
    34 14
    احمدی نژاد حرف گوش میداد ولی روحانی حزبی رفتار میکنه.
  • IR ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
    24 13
    دولتی های سابق خیال میکنند بدون پایمردی رئیسشان چکار میتوانستند بکنند که حالا باد به غبغب انداخته و پا روی پا که ... ما همانیم که رستم بود پهلوان.
  • IR ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
    6 2
    فدایی داری دکتر احمدی نژاد.
  • بی نام IR ۲۲:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
    11 0
    افزایش ناگهانی قیمت بنزین کاملااشتباه بودتحت هیچ عنوانی باشریط فعلی کشورسازگارنیست وتاوان آن را مردم دادندوخیلی بیشتر از این خواهند داد مجلس ودولت به وظیفه خودشون عمل نکردندوبهانه بدست دشمن واخلالگران دادند./

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس