کد خبر 1011906
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۷
لیبرمن دوباره مخالفت کرد؛ رژیم صهیونیستی در آستانه سومین انتخابات در یک سال

مهره تعیین‌کننده در تشکیل کابینه رژیم صهیونیستی گفت با هیچکدام از احزاب راست‌گرا یا چپ‌گرا ائتلاف نمی‌کند تا احتمال برگزاری سومین انتخابات رژیم در یک سال، قوت بگیرد.

به گزارش مشرق، در حالی که فقط تا پایان امشب (چهارشنبه) برای تشکیل کابینه ائتلافی رژیم صهیونیستی فرصت باقی است اما «آویگدور لیبرمن» رهبر حزب «اسرائیل بیتُنا» با اعلام نپیوستن به هیچکدام از احزاب راست‌گرا یا چپ‌گرا، آب پاکی را روی دست آنها ریخت.

بیشتر بخوانید

تحرکات نتانیاهو برای کارشکنی در تشکیل کابینه گانتز

لیبرمن، که از سوی تقریبا تمام کارشناسان و تحلیلگران سیاسی رژیم صهیونیستی به مهره تعیین‌کننده در ائتلاف کابینه لقب گرفته، امروز در یک نشست خبری گفت: «هر کاری کردم تا به یک کابینه لیبرال فراگیر برسیم... ما خیلی به این مقصود نزدیک بودیم اما چیزی که مانع ما شد، خصومت‌های شخصی بود».

چهار هفته پیش، بعد از اینکه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از تشکیل کابینه جدید انصراف داد، «بنی گانتز» رهبر حزب آبی‌وسفید از سوی رئیس این رژیم برای تشکیل کابینه مامور شد.

به نوشته روزنامه «جروزالم پست» لیبرمن با تاکید بر اینکه مقصر تشکیل نشدن کابینه این بار، هم نتانیاهو و هم گانتز هستند، توضیح داد: «یکی از نقشه رئیس [اسرائیل] پیروی نمی‌کند و دیگری دست از بلوک مذهبی‌ها نمی‌کشد... من نه با دولت راست‌گرای [نتانیاهو] و نه با دولت چپ‌گرای [گانتز] ائتلاف نمی‌کنم».

وی در تشریح دلایل خود برای نپیوستن به ائتلاف هیچکدام از سران لیکود و آبی‌وسفید، تصریح کرد: «متاسفانه نتانیاهو تمام [حزب] لیکود را اسیر و برده احزاب مذهبی کرده است... گانتز هم نقشه رئیس [اسرائیل] را نپذیرفت و حزب آبی‌وسفید نیز رفتاری دورو دارد، از یک طرف دریچه مذاکره با مذهبی‌ها را باز گذاشته و از طرق دیگر با [احزاب] عرب همکاری می‌کند».

لیبرمن که با این اظهارات خود، به احتمال قریب به یقین رژیم صهیونیستی را به برگزاری سومین انتخابات سراسری در سال جاری کشانده، خواستار اجباری شدن مشارکت در انتخابات برای همه ساکنان فلسطین اشغالی شده و هشدار داد: «چالش‌های اقتصادی و امنیتی وجود دارد که برگزاری سومین انتخابات آنها را وخیم‌تر می‌کند».

رهبر حزب اسرائیل بیتُنا ضمن اشاره به وقت اضافه سه هفته‌ای که گانتز از امشب برای تشکیل کابینه می‌گیرد، گفت: «امیدوارم در این دوره مسائل شفاف‌تر شوند. به نظرم باید مانند استرالیا قانونی تصویب کنیم که رای دادن اجباری شود، زیرا شرکت‌کنندگان خسته شده‌اند. امیدوارم اینگونه مردم بیشتری به عقل بیایند [و رای دهند]».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی IR ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
    0 0
    انتخابات دارن... نمیدونستم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس