کد خبر 1011723
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۴
ایتالیا

ایتالیا زیر نظر روبرتو مانچینی تبدیل به تیم متفاوتی شده است.

به گزارش مشرق، 14 ماه پیش روبرتو مانچینی در تلاش برای ساخت تیمی و یافتن بازیکنان باکیفیت در حد و اندازه های تاریخ فوتبال ایتالیا بود. بازیکنان بزرگ آتزوری در اواخر دوران ورزشی خود بودند و جوانان نیز تبدیل به بازیکنان ذخیره تیم های لیگ شده بودند. روبرتو مانچینی در آن مقطع مدعی شد هیچگاه به اندازه امروز استفاده از بازیکنان ایتالیایی در سری آ کم نبوده است. اما حالا بزرگ ترین دغدغه مانچو دعوت از تنها 23 بازیکن برای یورو 2020 و اجبار به خط زدن نام عده ای است.

بیشتر بخوانید:

۲۰ تیم صعودکننده به یورو ۲۰۲۰ +عکس

کمتر کسی به اندازه روبرتو مانچینی به این سرعت و کیفیت قادر به ساخت تیمی در اندازه های این ایتالیا است. او سال قبل و بعد از فاجعه عدم راهیابی به جام جهانی 2018 هدایت ایتالیا را بر عهده گرفت. بعد از شکست در سپتامبر با یک گل برابر پرتغال و رقم خوردن چهارمین بازی بدون پیروزی، به نظر می رسید حتی روبرتو مانچینی نیز قادر به نجات ایتالیا نباشد. اما دیشب آتزوری با نتیجه 1-9 ارمنستان را مغلوب کرده و به یازدهمین پیروزی متوالی خود دست یافت. مانچو اعتماد فوق العاده به بازیکنان جوان داشته و به آنها برای ارائه بهترن عملکرد کمک کرده است. 19 بازیکن از 65 بازیکن دعوت شده تا امروز از سوی روبرتو مانچینی 24 ساله هستند.

نیکولو زانیولو که مقابل ارمنستان دبل کرد یکی از آینده دارترین بازیکنان آتزوری محسوب می شود. آرماندو ایتزو مدافع جوان و کوین لاسانا مهاجم خوش آتیه نیز از دیگر بازیکنانی هستند که روبرتو مانچینی به آنها میدان داد.

جورجینیو، هافبک برزیلی- ایتالیایی آتزوری در این رابطه گفت: "ما کمی احساس سبک بازی برزیلی داریم زیرا حمله می کنیم، از فوتبال لذت می بریم و به دنبال گلزنی هستیم."

در این شرایط به نظر می رسد افق فوتبال ایتالیا بعد از یک دهه ناکامی، زیر نظر روبرتو مانچینی و با ستاره های جوان روشن باشد.

منبع: ورزش سه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس