کد خبر 1011477
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۲
صالحی امیری

انتخاب خزانه‌دار از میان گزینه‌های داخلی کمیته ملی المپیک یا خارجِ سازمانی، رئیس این کمیته را بر سر دو راهی قرار داده است؛ در این بین سرپرست دبیرکل بیش از همه منتظر تصمیم‌گیری رئیس است.

به گزارش مشرق، تاثیر اشتباهی که اعضای مجمع کمیته ملی المپیک دو سال پیش در انتخاب دبیرکل این کمیته مرتکب شدند، با وجود کنار رفتن گزینه صاحب رای یعنی شاهرخ شهنازی و انتخاب سرپرست به جای وی، همچنان در مجموعه ورزش دیده می شود.

سیدرضا صالحی امیری در ادامه حل و فصل مشکلات به جامانده از مجمعی که خود در آن صاحب رایِ ریاست در کمیته ملی المپیک شد، بر سر دو راهی قرار گرفته است که نتیجه تصمیم گیری در مورد آن بالاخره تکلیف دبیرکلی این کمیته را هم بعد از ماه ها مشخص خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

صالحی‌امیری: اگر زمان به عقب برمی‌گشت برای عارف حکم نمی‌زدم/ دفاعی از بلاتکلیفی والیبال ندارم

دو راهی «کار با گزینه خودی» یا «رهایی از پروسه های قانونی»
طبق آنچه اساسنامه اصلاحی کمیته ملی المپیک اجازه انجام آن را به رئیس می دهد، خزانه دار این کمیته می تواند از میان گزینه های پیشنهادیِ وی و با تایید دیگر اعضای هیات رئیسه و هیات اجرایی انتخاب شود.

اگرچه کمیته ملی المپیک در حال حاضر کیکاووس سعیدی را به عنوان خزانه دار در مجموعه مدیریتی خود دارد اما در راستای رسیدگی به معضلات پرونده دبیرکلی، انتخاب جایگزینی برای وی را در دستور کار دارد. برای این انتخاب اما سیدرضا صالحی امیری بر سر دوراهی قرار گرفته است.

یکی از راه های پیش روی رئیس کمیته ملی المپیک برای معرفی خزانه دار جدید، انتخاب گزینه مورد نظر از میان نیروهای داخلی است که به امور مالی کمیته هم اشراف کامل و لازم را دارند. همکاری با چنین خزانه داری به جهت آگاهی و اطلاعاتی که از پروسه های مالی کمیته دارد، کار را برای رئیس راحت خواهد کرد اما پروسه ای که برای تایید وی باید طی شود، باعث شده رئیس کمیته ملی المپیک راه دیگری هم پیش روی خود قرار دهد.

انتخاب یکی از گزینه های موردتایید و شاغل در خزانه داری کل کشور دومین راه رئیس کمیته ملی المپیک برای تعیین خزانه دار است. به هر حال طبق روال قانونی، خزانه دار کمیته ملی المپیک و به خصوص امضای وی باید مورد تایید خزانه دار کل کشور باشد طوریکه تا زمان اعلام نشدن این تاییدیه، این افراد اجازه امضا و تایید ورود و خروج های مالی را نخواهند داشت. حتی همین مسئله باعث شد سعیدی - خزانه دار فعلی - تا دو سه ماه پس از کسب رای در مجمع کمیته ملی المپیک حق امضای چک و اسناد مالی کمیته را نداشته باشد.

دیگر اینکه این موضوع یعنی لزوم تاییدیه خزانه دار کل کشور در پروسه انتخاب خزانه دار باعث شد کمیته ملی المپیک چهار سال پیش و پس از استعفای محمد علی شجاعی، ماه ها درگیر انتخاب جایگزین او باشد چرا که گزینه پیشنهادی این کمیته که ورزشی هم بود، تاییدیه خزانه داری کل کشور برای داشتن حق امضا را نداشت. اینگونه شد که در نهایت فهیمه شباک - از نیروهای خودِ خزانه داری کل کشور - به عنوان خزانه دار و ذی حساب با کمیته ملی المپیک وارد همکاری شد تا معضلاتی مانند تاییدیه امضا و ... وجود نداشته باشد.

همکاری با شباک اما به دلیل عدم اشراف و آگاهی وی به برخی قوانین کمیته و موضوعات مرتبط با ورزش و در کل تاکیدی که او به تبعیت از قوانین خزانه داری کل کشور داشت، دردسرهای زیادی را موجب شد. قطعا اطلاع از آن تجربه باعث نیم نگاهِ امروز صالحی امیری به انتخاب خزانه دار از میان گزینه های داخلی - ورزشی شده به شرطی که برای طی شدن بی دردسر پروسه تایید او و امضایش هم چاره ای اندیشیده شود.

سرپرست دبیرکل منتظرترین برای تصمیم رئیس
آنچه سیدرضا صالحی امیری را به فکر انتخاب خزانه دار جدید انداخته، حضور همزمان خزانه دار فعلی‌اش در پست سرپرست دبیر کلی است.

پس از کناره گیری شاهرخ شهنازی از دبیرکلی کمیته ملی المپیک، صالحی امیری در حکمی کیکاووس سعیدی را به عنوان سرپرست دبیرکلی منصوب کرد تا در اولین فرصت به این پست کلیدی و اجرایی در کمیته سر و سامان دهد به خصوص که اساسنامه اصلاحی اجازه انتخاب دبیرکل از میان گزینه های موردنظر رئیس را هم می دهد.

بعد از گذشت چندماه و با وجود مطرح شدن نام برخی گزینه ها اما جمع بندیِ صالحی امیری برای ادامه همکاری با کیکاووس سعیدی به عنوان دبیرکل است. این موضوع حتی در یکی از نشست های اخیر هیات اجرایی هم مورد تاکید قرار گرفته است. اینکه «این انتخاب و نتیجه آن برای ورزش درست است یا نه از موضوع این گزارش خارج است» اما آنچه مسلم است اینکه رئیس کمیته ملی المپیک باید ابتدا تکلیف خزانه دار را مشخص کند تا بتواند حکم سعیدی را برای تصدی پست دبیرکلی صادر کند به همین دلیل وی این روزها در تکاپو برای انتخاب خزانه دار جدید است.

با این اوصاف احتمالا کیکاووس سعیدی که تا قبل از ورود به کمیته ملی المپیک ریاست فدراسیون گلف را بر عهده داشت بیش از هر کسی منتظر تعیین تکلیف خزانه داری کمیته است تا اینگونه خیالش بابت در اختیار گرفتن پست کلیدیِ دبیرکلی راحت شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس