کد خبر 1011363
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۰۵:۲۵
پرچم نمایه فرانسه

وزارت خارجه فرانسه به حمایت از آشوبگران پرداخت و به اصطلاح از ایران خواسته است «‌به آزادی بیان و حق اعتراضات مسالمت‌آمیز احترام بگذارد»!

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

توصیه وزارت خارجه فرانسه هنگامی خنده‌دار می‌شود که بدانیم دولت فرانسه روز شنبه گذشته، پنجاه و سومین اعتراض مسالمت‌آمیز مردم این کشور که جنبش جلیقه‌زردها نام گرفته است را به گونه‌ای وحشیانه سرکوب کرد و در تمامی طول پنجاه و سه هفته گذشته نیز این اقدامات وحشیانه را علیه مردم کشور خود تکرار کرده است که فیلم‌ها و تصاویر این وحشیگری‌ها در بسیاری از رسانه‌های معتبر و فراگیر جهان نیز منتشر شده است. آمار رسمی فرانسه حاکی از آن است که دولت امانوئل ماکرون طی یک سال گذشته بیش از ۱۰ هزار نفر از معترضان را دستگیر کرده و سه هزار و دویست حکم قضایی علیه آنان صادر نموده و گفتنی‌تر آنکه بیش از ۲۵۰۰ تن از جلیقه‌زردها را کشته و مجروح کرده است.

بیشتر بخوانید:

تجمع دانشجویان دانشگاه تهران در حمایت از مردم و برائت از آشوبگران +عکس


توصیه وزارت خارجه فرانسه به ایران در حمایت از اشرار آدم‌کش یادآور قصه معروف موش و گربه عبید زاکانی و این بیت آن است که به ضرب‌المثلی درباره ابراز ترحم جنایتکاران تبدیل شده است: مژدگانا که گربه عابد شد... عابد و زاهد و مسلمانا.


 و بالاخره جای خالی این سؤال از وزارت خارجه کشورمان به چشم می‌خورد که چرا به دولت فاشیست فرانسه درباره جنایاتی که علیه مردم کشورش مرتکب شده و می‌شود هیچگونه هشداری نداده و اعتراض نمی‌کند؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
    8 3
    فرانسه بهتر است 1- تعهدات بین المللی خود را در قبال ایران به انجام برساند 2- به اعتراضات قانونی ملت خود رسیدگی نماید 3- از دولت صهیونیستی که قاتل هزاران زن و کودک بی گناه و اشغالگر مطلق است حمایت همه جانبه ننماید 4- پاسخگوی کمکهای بی دریغ خود به رژیم بعث عراق برای انجام جنایتهایش باشد
  • IR ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
    3 2
    دولت بی عرضه . جواب هم که نمی دهد ترسوهای بُزدل.
  • IR ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
    2 1
    حيف از گربه
  • اصغر IR ۲۲:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
    2 0
    واقعا چرا ایران به فرانسه اعلان نمیدهد که جلیقه زرد ها را سرکوب وحشیانه نکند؟ جلیقه زردا واسه ما . این اراذل و اوباش واسه فرانسه : ببینیم باز ازشون حمایت میکنه؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس