بولیوی

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد در خصوص تشدید بحران در کشور بولیوی هشدار داد.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، «مشیل باچله» کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد روز شنبه در بیانیه درباره احتمال «از کنترل خارج شدن اوضاع» در کشور بولیوی هشدار داد.

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد که خود پیش از این طی دو دوره چهارساله رئیس‌جمهور همسایه غربی بولیوی یعنی شیلی بوده است، در بیانیه خود تصریح کرده است: «من واقعاً نگرانم که اگر مقامات بولیوی نتوانند شرایط را با رعایت دقیق هنجارهای بین‌المللی، استانداردهای استفاده از قوه قهریه و احترام کامل به حقوق بشر آرام کنند، اوضاع از کنترل آنها خارج شود.»

بیشتر بخوانید:

مورالس: آمریکا یک توطئه‌گر بزرگ و در پشت پرده کودتا در بولیوی بود

بر اساس گزارش‌های منابع خبری مختلف، در درگیری های صورت گرفته در بولیوی بین طرفداران «اوو مورالس» رئیس جمهور پیشین این کشور و نیروهای امنیتی حداقل پنج نفر کشته شده اند.

مورالس که هفته گذشته در پی گسترش اعتراضات پس از انتخابات ریاست جمهوری استعفا کرد و در ادامه به مکزیک پناهنده شد، تأکید کرده است که به بولیوی بازخواهد گشت.

«ژیانین آنز» نایب رئیس‌دوم مجلس سنای بولیوی که اکنون به‌طور موقت رئیس‌جمهور این کشور شده، روز پنج‌شنبه اعلام کرد که مورالس اجازه شرکت در انتخابات آینده را نخواهد داشت.

اوو مورالس نخستین رئیس جمهور بومی بولیوی به شمار می‌آید که همزمان با موج پیروزی چپگرایان آمریکای لاتین در اوایل قرن بیست و یکم به قدرت رسید. بسیاری از مردم بولیوی مورالس شصت ساله را قهرمان فقرا می‌دانند که باعث شد اقتصاد کشور رشد مناسبی داشته باشد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس