صادقی

وقتی به سوابق سردمدار این ماجرا، یعنی «محمود صادقی»، در همین عمر حدودا 4 ساله مجلس دهم بنگریم، آن‌گاه این نوع «سیاسی‌کاری» عوامفریبانه و خطرناک در ماجرای بنزین، چندان عجیب جلوه نمی‌کند.

سرویس سیاست مشرق- خبرگزاری ایلنا ظهر یکشنبه (26 آبان) از حاشیه مباحث مجلس درباره ماجرای بنزین، چنین خبر داد:

" پس از پایان جلسه علنی، نمایندگان در صحن با خبرنگاران به گفت‌وگو پرداختند که مهمترین خبری که نقل شد استعفای محمود صادقی نماینده تهران بود.

صادقی قرار است استعفایش را در نوبت عصر در اعتراض به نادیده گرفتن مجلس در تصمیمات مهم تقدیم هیات رئیسه کند که گفته می‌شود برخی دیگر از نمایندگان نیز با وی همراهی خواهند کرد."[1]

بحث سهمیه‌بندی بنزین و اعلام نرخ‌های جدید، دست‌کم یک ماهی است که در محافل رسانه‌ای، اقتصادی و سیاسی کشور مطرح است و این که نمایندگان فراکسیون امید(اصلاح طلبان مجلس) که پایگاه اصلی حامی دولت در مجلس هستند، و به طور خاص «محمود صادقی» از این تصمیم اطلاع نداشته‌اند، با هیچ منطقی پذیرفته نیست.

سوء استفاده‌ی حامیان «مشارکتی» دولت از ماجرای سهمیه‌بندی بنزین

اما در مورد این که محمود صادقی و همفکران او در مجلس از قبیل پروانه سلحشوری، در ادعایی عوامفریبانه مدعی هستند که «مجلس دیگر در راس امور نیست» و جایگاه «جلسه هماهنگی سران سه قوه» را زیر سوال می برند، باید گفت که دولت و حامیان آن از قضاء اصلی‌ترین طرفداران شکل‌گیری سازو کاری برای تصمیم‌گیری بودند که انعطاف و سرعت لازم را برای سیاستگذاری در شرایط «جنگ اقتصادی» داشته باشد و تصمیمات ضروری و نیازمند تعجیل پشت خط ساز و کارهای قانونی، که برای شرایط عادی طراحی شده‌اند، نمانند. جالب این‌جاست که همین طیف، حتی در مقاطعی به همین ساز و کار جدید هم ایراد می گرفتند که جلوی سرعت لازم برای دولت، در اتخاذ تصمیم را می گیرد!

پروانه سلحشوری

تلاش برای جریان‌سازی‌های پوپولیستی و موج‌سواری روی شرایط ایجاد شده بعد از تصمیم سهمیه‌بندی بنزین، با هدف «وجهه‌سازی» و «قهرمان‌نمایی»، آن هم از سوی کسانی که تا پیش از این، انفعال و رخوت آنان در امور نظارتی و تهیه‌ی طرح‌های اقتصادی ضروری جهت رونق تولید، نظارت بر بازار و تقویت اقتصاد ملی، داد همه دلسوزان کشور را درآورده بود، چیزی جز بازی با منافع ملی در شرایط حساس نیست و حتی می توان آن را «خیانت» نامید.

البته وقتی به سوابق سردمدار این ماجرا، یعنی «محمود صادقی»، در همین عمر حدودا 4 ساله مجلس دهم بنگریم، آن‌گاه این نوع «سیاسی‌کاری» خطرناک، در شرایطی که کلیت نظام با توجه به شرایط ویژه اقتصادی کشور تصمیم به دفاع از تصمیم سران قوا گرفته، چندان عجیب نمی نماید.

محمود صادقی

محمود صادقی همان کسی است که بارها در یک رابطه‌ی دوطرفه، هم از خوراک تهیه شده در رسانه‌های ضدانقلاب و حتی ضدایرانی برای موج‌سازی استفاده کرد و هم خود برای آن رسانه‌ها خوراک و محتوا فراهم نمود، چنان که در زمان فعالیت کانال ضدامنیتی «آمدنیوز»، به واسطه‌ی پاسکاری‌های خواسته یا ناخواسته‌ی صادقی و این کانال، برخی رسانه‌ها لقب «شعبه دوم آمدنیوز» یا حتی (به دلیل فاش شدن زودهنگام کذب دعاوی او) «چوپان دروغگو»  را بر او گذاشتند.

گزارش‌های پیشین مشرق در این زمینه:

از دروغ بستن به سرویس‌های بهداشتی تا پیگیری ادعاهای دروغ پمپئو و...!

نماینده مجلسی که شعبه دوم آمدنیوز در ایران است+تصاویر

حاشیه‌سازی‌های محمود صادقی آب به کدام آسیاب می‌ریزد؟ +فیلم و تصاویر

نمایندگان فراکسیون امید، عوامل «انتحاری» محفل امنیتی اصلاحات می‌شوند

این که درباره‌ی طرحی که ارایه‌دهنده و بزرگ‌ترین حامی آن، دولتی است که «فراکسیون امید»، نام حامی و متحد آن را در مجلس یدک می کشد، خود این فراکسیون در نقش «مخالف» فرو رفته، عین نفاق و سیاسی‌بازی از نوع ماکیاولیستی است، آن هم در حالی که، ارکان مختلف نظام، با وجود ملاحظات و انتقادات به نحوه‌ی مدیریت دولت، با لحاظ شرایط سخت اقتصادی کشور، از تصمیمی که با محوریت رییس جمهور گرفته شده، حمایت کرده‌اند.

این واقعیت، یعنی این که در اوج دشواری شرایط کشور و مسایل حاد مبتلا به، عده‌ای از سیاستمداران تنها به دنبال بافتن کلاهی از نمد جنجال‌آفرینی و موج‌سازی پوپولیستی باشند و منافع کلان کشور را به هیچ بگیرند، باید در یادها بماند تا در بزنگاه‌هایی چون انتخابات، چهره‌هایی صالح‌تر و متعهدتر، با قلبی تپنده‌تر برای مصالح و منافع کلان کشور افتخار نمایندگی مردم را پیدا کنند.

 

[1] https://www.ilna.news/fa/tiny/news-835473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 33
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 31
  • ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
    130 8
    حالا نزديك انتخابات بايد پاسخگو باشند نه اينكه استعفا بدهند
    • سروش IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
      43 4
      فکر می کنند خیلی زرنگ هستند، ولی اگر این ترفند نگیرد می بازند، نخیر در هیات علمی دانشگاه حقوق ماهانه 15 میلیونی می گیرند، دوباره برای انتخابات و پست بعدی اقدام می کنند. بعدها ببین چقدر از این اقدام شان تعریف و تمجید می کنند.
    • IR ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
      43 39
      محمد قسیم عثمانی نشان داد آزاده بودن فراتر از شیعه و سنی بودن است.
    • IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
      24 3
      بیشتر باید در موردش بگوییید و بنویسید تا مردم بدانند چه خبره. و گرنه ایران سوریه خواهد شد
    • IR ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
      8 9
      اکنون تمرکز اشرار در چهار نقطه کشور است. اول غرب تهران با محوریت عمده بهاییان. دوم شیراز، صدرا و کازرون باز هم با محوریت بهاییان و آتئیستها. خوزستان با محورت الاحوازیه و وهابیون و اصفهان و نجف آباد با محوریت باند سید مهدی هاشمی معدوم. فکر نمی کنم اگر سپاه وارد شود از پس از این چهار کانون فتنه بر نیاید.
  • ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
    65 6
    سه مونده تا انتخابات به جاي استعفا نامزد نشند اگه راست ميكن
    • احمد IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
      13 5
      مهم نیست. در هر حال استعفای اینا رو قبول کنید. اردنگیش با من !! یه ساعت هم کمتر تو مجلس باشن، یه ساعت. مصونیتشون هم انشالله در جا لغو بشه و تحویل آقای رئیسی ...
  • محمد IR ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
    کی به این کوتوله های بی مغز صلاحیت داد؟ اون سلحشوری یا محمود صادقی ؟ مردم تهران با کل مملکت شوخی کردند با این رای دادن. و اونی که به هر کس که از راه میرسه صلاحیت میده. لااقل یک تست هوش بگیرید ، که در اینصورت بقال سرکوچه ما از سلحشوری صلاحیتش بیشتره.
  • IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
    54 18
    صادقی و سلحشوری دیگه تایید صلاحیت نمیشن به خاطر جو سازی ها و دورغ های بیشمارشون. پس بهتره خودشون رو برا انتخاب مجدد به آب و آتیش نزنن
  • فرهاد صحرانورد IR ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
    27 15
    با حرکت های پوپولیستی و همراهی با اغتشاشگران در این مرحله ازشرایط بحرانی کشور واعلام استعفا از نمایندگی نوعی تبلیغ قبل از انتخابات است که امر استمرار بربی کفایتی در طی ایام گذشته نماینده را می رساند (که طی شش سال کذشته در غار غفلت خفته یودند ) لذا از نمایندگان محترم مجلس درخواست می گردد سریعا قانونی مصوب فرمایند که من بعد اگر نماینده ای بدون عذر استفا دهد دیگر حق شرکت در انتخابات بعدی ندارد .
  • IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
    26 8
    اصلاحات فقققققط بلده تئوری بده.هیچکدومشون، تکرار میکنم هیچ کدومشون مردان عملیاتی نیستن. الان هم وقت خوبیه با استعفا در شرایط بحرانی، حمایتشون از دولت تدبیر رو لاپوشانی کنند.
  • آلالله IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
    36 24
    این قسیم عثمانی که نماینده پ ک ک و چند گروه تروریستی دیگه هست . حالا واسه چی این حرکات نمایشی رو انجام میده جای تعجب داره!
  • IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
    41 6
    فراکسیون امید به فکر مشکلات تیم گوگولی استقلال تهران ایران باشد!
  • IR ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
    15 2
    اینکه این آقایان دارند موج سواری می کنند به نظر من هم حرف درستی است. اگر صداقت داشتند در این مدت از این دولتی که انصافاً هیچ حُسنی ندارد انتقاد می کردند. ولی آیا این حرف غلط است که رئیس مجلس حق ندارد به جای مجلس حرف بزند؟ آن هم در موضوعی به این اهمیت که هم جنبه های اقتصادی دارد، هم سیاسی و هم امنیتی. این موضوع نباید در هیأت دولت و مجلس به تصویب می رسید بعد مجلس زمان اجرای آن را به دولت واگذار می کرد؟ آیا جلسه سران قوا در قانون اساسی پیش بینی شده است و می تواند جای هیآت دولت و مجلس را بگیرد؟ حواسمان را جمع کنیم آقای روحانی تقصیر تصمیماتی که باید در هیأت دولت گرفته شود را به گردن دیگران نبندد
  • ادمین IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
    34 43
    ادمین چرا تماما پیامهای اصول گراهارو تایید میکنی.تو صداقت و امانت رسانه ای نداری
    • حامد IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
      15 5
      اصوگرا؟!!!!!!!!!!!
  • IR ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
    5 4
    دروغ بود
  • IR ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
    27 7
    فرقه شما و دولت اصلاح طلبتون همه باهم استعفاء بدهید مردم راحت می شوند.
    • حسن IR ۲۳:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
      10 0
      مردم وقتی راحت میشن که امثال شما شب انتخابات با دلار هزار تومانی رقص و پایکوبی نکنید
  • totonchyan IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
    12 6
    باتوجه به محرز شدن اینکه لوایح مرتبط با پولشویی هیچ نفعی برای کشور نداشته وصرفا جهت ایجاد محدودیتهای جدید برای کشور است اصرار عدهای معلوم الحال مصداق بارز خیانت ، وطن فروشی وکلی کثافت کاری دیگه است لذا بر مقامات مسئول هست که مبلغین این لوایح را بج جرم وطن فروشی دستگیر و به اشد مجازات محکوم کنند باشد عبرتی برای خیانتکاران باشد.
  • IR ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
    16 4
    این بادکرده ها میخان مشکل مردمو حل کنن!!!!!!!؟؟؟؟؟؟ خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
  • IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
    15 0
    چرا گاز ال پی جی توزیع نمیشه؟ چرا از همه طرف به مردم فشار میارید؟ به کی باید بگیم...
  • FR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
    20 4
    روحانی شرایطی را ایجاد کرده که برای دشمنان برد برد وبرای نظام بد وبدتر باشد .....والبته محمود صادقی ها میدانند چه میکنند
  • IR ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
    15 0
    یک سوال : مگر مجلس افزایش قیمت 10 درصدی قیمت بنزین در زمان خاتمی را رد نکرد. مگر افزایش 300 درصدی قیمت بنزین در زمان احمدی نژاد را تصویب نکرد. چرا اکنون بدون اجازه مجلس , 3 برابر شد ؟
  • IR ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
    8 19
    فارغ از بحث های جناحی آقای صادقی از معدود نمایندگان سالم مجلس است
    • IR ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
      9 0
      این که اصلا نمیفهمه گرونی بنزین چی هست
    • عربی IR ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
      0 0
      خندیدم خخخخخ
  • IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
    8 7
    خداوند متعال شر این گروه را از سر اسلام و ایران کم کند که ما خیری در این گروه نمی بینیم و سراغ هم نداریم
    • IR ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
      6 2
      الهی آمین
  • IR ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
    13 4
    شما اصلاح طلبان تدبیر و امیدی باید پاسخگوی خسارات وارده به کشور و ملت طی ۶ سال گذشته باشید قطعا بدانید مردم از حق خود نخواهند گذشت..
  • رزمنده دهه 60 IR ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
    6 5
    دوستان یه نکته مهم توی عکسها بیشتر کسانی که به هر عنوان در این شلوغیها بودند زیر 25 سال است یعنی همه بچه های انقلاب بودند و از نسل جدید به این نکته فکر کنید که چه شده اینها میان اینکارو میکنن ایا میشه بهشون اغتشاشگر گفت اگر بگیم توی خارج اموزش دیدن نکته اشتباهیه خیلی از اینها حتی شاید پول مسافرت داخل کشور هم نداشته باشن چه برسه به خارج باید یه فکر اساسی کرد و مشکل درست حل بشه و اگر بخواهیم فقط تهمت بزنیم شاید نتیجه نداشته باشه
  • هوشنگ IR ۲۱:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
    4 6
    مشرق نیوز .تو همیشه شیپور رو از سر گشادش میزنی.در واقع همیشه نظریاتت بر ضد مردمه.
  • IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
    1 0
    آقایان و خانمهای مشرقی؛ آیا شما متوجه نشدین که بسته معیشتی فقط یک عوام فریبی برای صحه گذاری چنین اقدام ناشیانه در شرایط فعلی است؟ اگر قرار بود مستمر باشد چرا به مبلغ یارانه اضافه نکرده؟ جریان سبد کالا را فراموش کردین که اندک اندک محو شد؟ چرا شما عوام فریبی میکنید؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس