ایران و عراق

نویسنده قدیمی و مفسر لالیگا گفت: باور ندارم ایران به جام‌جهانی نرسد، کارش ساده نیست، اما بهترین تیم آسیا نباید در مرحله گروهی دچار مشکل شود.

به گزارش مشرق، گیلم بالاگه، نویسنده قدیمی و مفسر لالیگا در فاصله بین دو بازی رئال‌مادرید و درحالی که مامور پوشش خبری بازی‌های مادرید بود، به سوالات ما پاسخ داد. او برای سال‌های متمادی مسئول بخش خبری بین‌الملل آس به‌ویژه اخبار غیرفوتبالی در خاورمیانه بوده است. متن این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید.

به‌عنوان اولین سوال، سراغ فوتبال ملی می‌رویم، اسپانیا در چه وضعیتی است؟

وضعیت چندان امیدوارکننده نیست، اما در هر صورت فدراسیون فوتبال اصرار دارد ثابت کند که مسیر درستی را طی می‌کند، فوتبال ملی اسپانیا روزگاری اوج گرفت و البته من ازجمله کسانی بودم که می‌گفتم روزگار تلخ فوتبال هم فرا خواهد رسید، اما کسانی مثل استبان اصرار داشتند و دارند که بگویند از روی حادثه اوج نگرفته بودیم که حالا عقب‌نشینی کنیم، در هر حال این روزها شاهد همین عقب‌نشینی هستیم.

با توجه به شناختی که از تیم‌های خاورمیانه و آسیایی دارید، چه پیش‌بینی‌ای از مراحل پایانی انتخابی جام‌جهانی قطر دارید؟

باور ندارم ایران به جام‌جهانی نرسد، کارش ساده نیست، اما بهترین تیم آسیا نباید در مرحله گروهی دچار مشکل شود. در چند سال گذشته فوتبال ملی عربستان، ژاپن و عراق رشد خوبی داشته است و در شمال آفریقا هم با همه کمبودها شاهد پیشرفت فوتبال بوده‌ایم. ساده بگویم، هر کشوری که برای فوتبال هزینه کرده، به موفقیت دست پیدا کرده است.

آیا این صحت دارد که در روزنامه آس اسپانیا برای بخش‌های مختلف پزشک استخدام کرده‌اید؟

بله. این یک موضوع تخصصی است. ما امروز در هر بخشی یک پزشک یا کارشناس متخصص و صاحب‌نظر داریم، به‌عنوان مثال وقتی یک بازیکن مصدوم می‌شود، جملات عامیانه و سطحی پزشک یک تیم به درد ما نمی‌خورد و پزشک آس در این‌باره نظر می‌دهد و با توجه به ارتباطاتی که دارد مهم‌ترین اطلاعات را از همکارانش در تیم‌های مختلف کسب می‌کند. ما امروز در دوچرخه‌سواری، بسکتبال، فوتبال و حتی ورزش زنان پزشک متخصص مستقر در خود روزنامه داریم و مقالات تخصصی آنها واقعا خواندنی و مفید است.

نظر شما درباره عملکرد ویلموتس چیست؟ (قبل از بازی مقابل عراق پرسیده شده است.)

کار سختی در پیش دارد، به یاد دارم وقتی دل‌بوسکه با اسپانیا در چند بازی ساده به پیروزی رسیده بود در یادداشتی بلندبالا نوشتم فعلا زود است درباره عمودل حرف بزنیم، او وقتی با اسپانیا به قهرمانی رسید به خود من زنگ زد و گفت حالا وقتش رسیده یا باز هم زود است؟ درباره مربی خوبی مثل ویلموتس هم شاید بهتر باشد به او زمان بیشتری داده شود، اما با توجه به فشردگی بازی‌ها شاید فدراسیون فوتبال ایران هم حق داشته باشد برای صبوری خود حد و مرزی در نظر بگیرد.
 

آیا رسانه‌های اسپانیا حق دارند زیدان را به ملی‌گرایی فرانسوی متهم کنند؟

زیدان خودش یک شهروند بین‌المللی است، او یادش نمی‌آید ملیتش چه بوده است، او به اسپانیایی، انگلیسی، فرانسوی و حتی کمی آلمانی سخن می‌گوید، اینکه فقط به بازیکنان فرانسوی رئال‌مادرید فکر کند در شأن او نیست، من چنین عقیده‌ای ندارم و این چیزها زاده خیال‌پردازی روزنامه اسپورت است.

گفتید اسپورت، این روزها بازار جدایی‌طلبان دوباره داغ شده است، اسپورت در این میان چه نقشی را ایفا می‌کند؟

اصولا نباید نقش خاصی ایفا کند، سیاست دخالتی در ورزش ندارد، اما به هر حال اسپورت خود را نماینده کاتالونیا می‌داند و این درست نیست، این مثل نمایندگی آس در مادرید است، آس نگاهی بین‌المللی دارد و هوادار رئال‌مادرید نیست. البته که بیشترین تعداد مخاطب ما هم در شهر مادرید است.

منبع: روزنامه فرهیختگان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۶
    0 0
    لطفا باور کنید . در ایران هیچ چیزی غیر ممکن نیست .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس