سازمان بدر: بیانیه مرجعیت عراق، نقشه راه گروه‌های سیاسی است

سازمان بدر ضمن اعلام پایبندی کامل به رهنمودهای مرجعیت، تأکید کرد که گروه‌های سیاسی عراق، این رهنمودها را به صورت عملی، اجرایی کنند.

به گزارش مشرق، سازمان «بدر» عراق پایبندی کامل خود را به رهنمودهای آیت الله سید علی سیستانی مرجع عالیقدر اهل تشیع عراق اعلام کرد.

این سازمان با انتشار بیانیه‌ای تأکید کرد که در راستای پایبندی کامل به رهنمودهای حکیمانه مرجعیت، تمامی مسائل وارده در «بیانیه تاریخی» مرجعیت را به صورت کامل تأیید می‌کند.

شبکه خبری «السومریه» به نقل از بدر گزارش داد که بیانیه روز گذشته و بیانیه‌های پیشین مرجعیت، «نقشه راه گروههای سیاسی برای اجرای فحوای آن بر اساس جدول‌های زمانی معین است».

بیشتر بخوانید:

بدر از همه گروههای سیاسی عراق خواست که این رهنمودها را به صورت عملی، اجرایی کنند؛ زیرا راهکار واقعی مشکلاتی است که فرآیند سیاسی با آن دست به گریبان است.

«احمد الصافی» نماینده آیت الله سیستانی در خطبه روز گذشته نماز جمعه کربلا تأکید کرد، موضع مرجعیت حمایت از اعتراضات و تاکید بر پایبندی به مسالمت آمیز و عاری بودن آن از هر نوع خشونت و  همچنین محکومیت حمله به تظاهرات‌کنندگان مسالمت جو با قتل، جرح، ربودن یا ارعاب و غیر آن است.

آیت الله سیستانی با اشاره به لزوم تصویب یک قانون عادلانه‌ برای انتخابات جهت جلب اعتماد شهروندان به انتخابات، تصریح کرد که این قانون نباید صرفا از احزاب و جریان‌های سیاسی حمایت کند، بلکه باید این قانون یک فرصت واقعی برای تغییر نیروهایی را فراهم کند که طی سال‌های گذشته بر کشور حکومت کرده اند.

اعتراضات در عراق از ابتدای ماه اکتبر آغاز شد و به دلیل ایام زیارت اربعین حسینی برای چند روز متوقف شد و از بیست و پنجم اکتبر (۳ آبان) از سر گرفته شد.

بیشتر اعتراضات مردم عراق برای بهبود وضعیت معیشتی و مبارزه با فساد در این کشور است، ولی ناظران می‌گویند که برخی کشورها مانند آمریکا، عربستان و امارات (+) و برخی احزاب سیاسی داخلی عراق در پی بهره‌برداری از این اعتراضات هستند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس