کد خبر 1010290
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۹
قطار راه آهن کریدور

مدیرعامل شرکت راه آهن گفت: با توجه به اینکه قیمت گازوئیل قرار نیست تغییر کند، اصلاح نرخ بنزین تأثیری در قیمت بلیت قطار نخواهد داشت.

به گزارش مشرق، سعید رسولی درباره تأثیر اصلاح نرخ بنزین بر قیمت بلیت قطار گفت: با توجه به اینکه فعلا نرخ گازوئیل افزایش نداشته است، قرار نیست بلیت قطار نیز افزایش داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

هاشمی: تاکنون یک ریال یارانه بلیت مترو پرداخت نشده است

بلیت تخفیف‌دار قطار برای «محمد»‌ها و «صادق»‌ها

وی در پاسخ به این پرسش که آیا احتمال دارد شرکت های حمل و نقل ریلی به بهانه اثر افزایش قیمت بنزین بر روی سایر کالاها، خواهان افزایش نرخ بلیت قطار شوند توضیح داد: افزایش قیمت بنزین بر  سایر کالاها هیچ ارتباط منطقی ندارد و آنهایی که به بهانه اصلاح قیمت سوخت، اقدام به گرانی دیگر کالاها می کنند، اقدامی متقلبانه انجام می دهند. اثر وضعی هر شرایط و اتفاقی باید در همان حوزه بررسی شود و دستگاه های نظارتی نیز باید در خصوص سوءاستفاده برخی تولیدکنندگان یا ارائه دهندگان خدمات که گرانی کالا و خدمات را به گران شدن بنزین ربط می دهند، ورود جدی کنند.

مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر اینکه هیچ گونه افزایش قیمت بلیت قطار نداریم، یادآور شد: در دنیا به دلیل قیمت بسیار بالای سوخت، مردم به مودهای حمل و نقلی کم مصرف تر و ارزانتر که در رأس آنها حمل و نقل ریلی قرار دارد، متمایل هستند.

این مقام مسوول جلوگیری از هدررفت سوخت با افزایش حمل و نقل ریلی را از مزایای اصلاح نرخ بنزین دانست و گفت : با توجه به اینکه با اصلاح قیمت سوخت، میزان سفرهای شخصی حومه ای از شهرهای اقماری به تهران کاهش می یابد، انتظار داریم تا سفرهای حومه ای ریلی نیز افزایش یابد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه برای بررسی درخواست افزایش قیمت بلیت قطار از سوی شرکت های ریلی با این بهانه که افزایش نرخ بنزین، بر قیمت کالاهای مصرفی در سفرهای ریلی اثر می گذارد، باید جلساتی را با انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی برگزار کنیم ، ادامه داد: همچنین برای توسعه سفرهای حومه ای ریلی به کلانشهر ها  و خصوصا پایتخت جلساتی را نیز قرار است با مدیران شهرداری تهران برگزار کنیم.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس