ایتامار رابینوویچ - کراپ‌شده

سفیر پیشین رژیم صهیونیستی در واشنگتن، معتقد است قدرت ایران و ترکیه در منطقه غرب آسیا هر روز بیشتر می‌شود اما کشورهای عربی رو به نزول هستند.

به گزارش مشرق، علی‌رغم رجزخوانی‌های مکرر مقامات فعلی رژیم صهیونیستی درباره برتری تل‌آویو در منطقه غرب آسیا، «ایتامار رابینوویچ» سفیر پیشین این رژیم در ایالات متحده اما نظر دیگری دارد.

بیشتر بخوانید:

سودان علاقه‌ای به اسراییل ندارد!

گزارش روزنامه صهیونیستی از سلاح سرّی ارتش اسرائیل علیه ایران +عکس

رابینوویچ طی سخنرانی در «مرکز مطالعات یهودی و اسرائیل» در دانشگاه «نورث‌وسترن» واقع در ایالت ایلینوی آمریکا، تحلیلی از چالش‌های پیش‌روی رژیم صهیونیستی و تحولات غرب آسیا ارائه کرد: «اسرائیل با خاورمیانه جدیدی روبه‌رو است؛ ترکیه، ایران و اسرائیل به قدرت‌های بزرگ و اصلی خاورمیانه تبدیل شده‌اند و این در حالی است که دیگر کشورها به سختی در تلاش برای سفت کردن جای پای خود بعد از بهار عربی هستند».

به نوشته وبگاه «دیلی نورث‌وسترن» وی ضمن اشاره به قدرت گرفتن روز افزون ایران و ترکیه در غرب آسیا، توضیح داد: «جهان عرب ضعیف است. سه کشور قدرتمند خاورمیانه، اعراب نیستند بلکه ایران، ترکیه و اسرائیل هستند».

این دیپلمات بازنشسته صهیونیست با بیان اینکه ایران و ترکیه بازیگران اصلی منطقه غرب آسیا هستند، گفت: «این در حالی است که لیبی، سودان و یمن فرو پاشیدند، سوریه درگیر جنگ داخلی است و مصر هم به رژیم دیکتاتوری نظامی بازگشته است».

رابینوویچ با انتقاد از هم‌کاسه شدن کابینه رژیم صهیونیستی با جمهوری‌خواهان آمریکا در اتفاقات اخیر منطقه‌ای، تصریح کرد: «دولت کنونی اسرائیل در همراه شدن با یک طرف از سیاست‌های آمریکا، زیاده‌روی کرد. یک قاعده کلی در سیاست و دیپلماسی آمریکا در قبال اسرائیل بوده و آن اینکه مسئله اسرائیل را یک موضوع غیرحزبی نگاه دارند».

وی اما تاکید کرد که «حمایت پرهیاهوی» کابینه رژیم صهیونیستی از «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا و حزب جمهوری‌خواه، یک «اشتباه فجیع از طرف اسرائیلی بود».

سفیر پیشین رژیم صهیونیستی در آمریکا قبلا هم در گفت‌وگو با وبگاه «میدل‌ایست آی» نسبت به وضعیت کنونی غرب آسیا و عقب‌نشینی نظامیان آمریکایی از سوریه ابراز نگرانی کرده بود.

رابینوویچ در آن زمان نیز ضمن تاکید بر افزایش قدرت ایران و متحدان در منطقه، گفته بود: «نیروهای ایرانی و روسی به دعوت دولت [دمشق] در سوریه هستند. ترکیه اما بخشی از سوریه را با تهاجم اشغال کرده است».

روزنامه «هاآرتص» چاپ فلسطین اشغالی نیز روز گذشته در یادداشتی نوشته بود طی یک سال و نیم قبل، روند شکست پی‌درپی سیاست‌های نتانیاهو و دولت آمریکا علیه ایران آغاز شده است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۴
    6 18
    متاسفانه روز به روز ستون پنجم ترکیه داره جای پاش رو در ایران محکمتر میکنه هیچکس هم ظاهرا نگران نبست!!
    • ناشناس IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۴
      15 2
      وقتی که نژادپرستی می کنید باید فکر عاقبتش رو هم می کردید
    • IR ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۴
      15 0
      دشمن از نقطه ضعفها استفاده میکنه اگه تو ایران برابری و عدالت برقرار بشه ترکیه نمیتونه کاری بکنه
    • IR ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۴
      0 12
      مطمن باش به اندازه ترکیه وجیرخواران داخلیش نژادپرست نیستیم
    • IR ۲۰:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۴
      9 0
      لعنت بر پژاک
  • IR ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۴
    0 6
    با کمک ایران البته
  • IR ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۵
    2 0
    ما کجا ترکیه کجا. اوناهم دارن زندگی میکنن ما داریم نفس میکشیم البته هوای آلوده رو
  • IR ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۵
    3 0
    شما رژیم صهیونیستی اجازه ندارید در مورد منطقه وکشورهای مسلمان نظر بدهید شما باید خاک مسلمانان را ترک کنید .
    • IR ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۶
      0 4
      مطمعنم یک پانتورک نژاد پرست فرصت طلبی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس