حمله جنگ سوریه نیروی نظامی

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل گفت: گروههای تروریستی ادلب را در سیطره خود دارند و از غیرنظامیان در آنجا به عنوان سپر انسانی استفاده می کنند.

به گزارش مشرق به نقل از المنار، بشار الجعفری نماینده دائم سوریه در سازمان ملل گفت: گروههای تروریستی ادلب را در سیطره خود دارند و از غیرنظامیان در آنجا به عنوان سپر انسانی استفاده می کنند و وظیفه دولت سوریه است که آنها را از چنگال این گروههای تروریستی نجات دهد و باید از تلاش های سوریه در زمینه مبارزه با تروریسم حمایت شود.

بیشتر بخوانید:

۸ کشته در انفجار خودروی بمب‌گذاری شده در سوریه

چند غیرنظامی در شمال سوریه در تیراندازی گشت‌های ترکیه مجروح شدند

وی در جریان نشست شورای امنیت درباره اوضاع خاورمیانه به نفاق برخی اعضای شورای امنیت در زمینه مبارزه با تروریستها و مانور آنها بر روی کشتن ابوبکر البغدادی سرکرده داعش اشاره و تاکید کرد: همه کشورهایی که در شورای امنیت و خارج آن هستند باید حاکمیت سوریه و وحدت و تمامیت اراضی آن را به استناد مبادی قانون بین المللی و منشور سازمان ملل و قطعنامه های شورای امنیت درباره سوریه محترم بشمارند.

الجعفری افزود: شورای امنیت باید به مسئولیت خود در پایان دادن به حضور غیرقانونی نیروهای خارجی در اراضی سوریه و وادار کردن کشورهایی که به حمایت از تروریسم و غارت ثروت های ملت سوریه از جمله نفت، عمل کند.

وی بر ضرورت رفع محدودیت های اعمال شده یکجانبه علیه ملت سوریه که نمایانگر تروریسم اقتصادی و مجازات جمعی است، تاکید و بیان کرد: این تحریم ها کودکان سوریه را از شیر، غذا، دارو محروم کرده است و مانع از رفع نیازهای بیماران خاص می شود.

الجعفری گفت: تلاشهای دولت سوریه و نهادهای آن مانند هلال احمر سوریه عامل اساسی در بهبود اوضاع انسانی با وجود چالشهایی که با آن روبرو است، محسوب می شود. جهان باید با سوریه به عنوان شریک اساسی در موضوع انسانی و توسعه به دور از هر گونه دیکته یا باج خواهی همکاری کند زیرا اعمال دیکته و تلاش های باج خواهانه مانع روند بازسازی و بازگشت آوارگان می شود. باید از تطهیر گروههای تروریستی مانند کلاه سفیدها پرهیز شود.

نماینده سوریه در سازمان ملل در ادامه اعلام کرد: اردوغان به حمایت از تروریسم و اشغال اراضی سوریه و باج خواهی وتهدید مداوم اروپا و جهان ادامه می دهد. 

وی افزود: برخی اعضای شورای امنیت اشغالگری آمریکا و چنگ انداختن آن بر نفت سوریه را نادیده می گیرند. ما شاهد اشغالگری ترکیه و تغییر بافت جمعیتی در برخی مناطق مرزی سوریه با ترکیه از سوی آنکارا هستیم و تروریستها در ادلب مورد حمایت علنی قرار دارند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس