کد خبر 1010208
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۵
ایران و عراق

کارشناس فوتبال ایران گفت: فوتبال ما به شکلی شده که به دهه 40 برگشتیم و دیدید که مدافعان تیم ملی حتی در بازی با عراق زیر توپ می‌زدند.

به گزارش مشرق، مسعود اقبالی با انتقاد از روند تیم ملی فوتبال ایران و دو شکست پیاپی در مرحله گروهی  مسابقات مقدماتی جام جهانی 2022 اظهار داشت:‌ متاسفانه به خاطر مشکلات عدیده و اقتصادی که به وجود آمد و همچنین تهدیدهایی که مربی تیم ملی قبل از این بازی انجام داده بود تاثیرات روانی منفی به بدنه تیم ملی منتقل شد و از سوی دیگر اعضای تیم ملی هم 3-4 روز بیشتر فرصت نداشتند که خود را برای این مسابقه آماده کنند.

* با این فوتبال به دهه 40 برگشتیم

وی افزود: در نیمه اول بازی پایاپای انجام دادیم اما در نیمه دوم عراق سوار بر مسابقه شد و با خط میانی فعال و ارتباط خوبی که با خط حمله برقرار کرده بودند به برتری رسیدند. ما هیچ برنامه‌ای نداشتیم و شجاعی که رهبر تیم ملی بود در نقش یک بازیکن خنثی عمل کرد و جز پرخاش کاری انجام نداد. ما به خاطر فشار تیم ملی عراق عملا نمی‌توانستیم مالکیت توپ داشته باشیم و در طول 90 دقیقه هم حتی یک کرنر هم نداشتیم که این برای تیم ملی ایران بسیار بد است. دفاع راست و چپ تیم ملی ما در بازی حضور نداشتند و روی گل اول با اشتباهات مکرر خط دفاعی گل خوردیم.در خط هافبک هم حتی یک توپ هم به خط حمله نرسید و فوتبال ملی ما به شکلی شده که به دهه 40 برگشتیم که مدافعان زیر توپ می‌زدند. 

* تعویض نشدن شجاعی اشتباه ویلموتس بود

اقبالی گفت: بازیکنانی مثل طارمی و آزمون اصلا در زمین حضور نداشتند. عراق هم فوتبال خوبی بازی نکرد و روی دو ضربه به گل رسید. باید اشاره کنم شجاعی که پسر بسیار خوبی است نباید در این بازی 90 دقیقه بازی می‌کرد اما اشتباه عجیبی از سوی ویلموتس صورت گرفت که وقتی این بازیکن اخطار دریافت کرد او را تعویض نکرد. با این وضعیت تیم ملی ما به جایی نمی‌رسد مگر اینکه در افکار تجدید نظر شود. 

بیشتر بخوانید:

بازتاب باخت ایران در کشور ویلموتس

*این تیم، تیم ملی ایران نیست

کارشناس فوتبال ایران در پاسخ به این سؤال که منظورش از تغییر افکار چیست، گفت: این تیم ملی، تیم ملی ایران نیست. بازیکنان جوان باید به این تیم تزریق شوند و البته همان بازیکنان جوان باید در تورنمنت‌های مختلف مورد آزمایش قرار گیرند. شما دیدید وحید امیری از لحظه‌ای که وارد زمین شد چیزی نشان نداد و در واقع تیم ملی ما برای حفظ و مالکیت توپ که یک کار ابتدایی است، دچار مشکل است. 

* زمان کی‌روش خیالمان راحت بود از هر تیمی گل نمی‌خوردیم

وی در پاسخ به این سؤال که مگر این بازیکنان همانهایی نیستند که در جام جهانی گذشته مقابل اسپانیا و پرتغال فوتبال قابل قبولی ارائه کردند، گفت: چرا آنها همان بازیکنان هستند اما در آنجا انگیزه زیادی دارند که دیده شوند و قیمت‌شان افزایش پیدا کند. زمانی که کی‌روش به فوتبال ما آمد یک ساختار دفاعی را مهیا کرد و اگر چه در بحث هجومی مشکلاتی داشت ولی استراتژی او برای گل نخوردن تیم ملی کاملا درست بود. حداقل خیال ما راحت بود که تیم ملی ما  از هر تیمی گل دریافت نمی‌کند و با برتری تکنیکی و فیزیکی رقبا را شکست می‌دادیم. من امیدوارم تیم ملی ما بتواند به جام جهانی صعود کند ولی یادتان باشد با افکار پوپولیستی نمی‌شود مردم را گول زد و با این روش به جایی نمی‌رسیم.

* آزمون در زنیت اینگونه بازی کند قراردادش تمدید می‌شود؟

اقبالی خاطرنشان کرد:‌ما دو سه مربی در ایران داریم که می‌توانند سرمربی تیم ملی باشند اما به آنها هیچ توجهی نمی‌شود.از سوی دیگر شخصی را به عنوان کمک مربی در کنار ویلموتس قرار دادیم که پسر بسیار خوبی است ولی واقعیت امر این است که او در این شرایط نمی‌تواند کمکی به ویلموتس کند و به همین راحتی او را می‌سوزانیم. از طرفی دیگر برخی از بازیکنان ما که لژیونر شدند وضع مالی خوبی پیدا کردند و معمولا در تیم ملی خوب بازی  نمی‌کنند. به طور مثال اگر آزمون در زنیت این طور بازی کند قراردادش تمدید می‌شود؟ بازیکنی که 5 میلیارد تومان در حسابش باشد فقط می‌آید که برای تیم ملی فیکس بازی کند و در باشگاهش جای ثابتی داشته باشند. طارمی و آزمون در بازی با عراق حتی 2 توپ هم نگرفتند. مگر می‌شود تیم ملی یک مملکت یک کرنر به دروازه حریف ارسال نکند؟

* با مربیان ایرانی هم می‌شود این نتایج را گرفت

وی در پایان صحبت‌هایش گفت: مدیریت ورزش ما فقط به دنبال مربی خارجی است تا به مردم بگوید یک مربی خارجی جذب کرده در حالی که اگر دقت کنند با مربی ایرانی هم می‌شد همین نتایج را گرفت. ما تا کی باید شاهد چنین مشکلاتی باشیم نمی‌دانم اما تاکید می‌کنم که با این وضعیت به جایی نخواهیم رسید.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۵
    0 2
    لعنت به لاابی کثیف کیسه در فدراسیون و وزارت ورزش که برانکو رو بیرون کرد این تیم با این مربی از گروهش صعود نمی کنه هم تیم نیاز به خونه تکونی داره هم کادر مربی گری

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس