سینما نمایه

یک فعال رسانه‌ای با تأکید بر بدرفتاری مسئولان جشنواره فیلم کوتاه تهران با اهالی رسانه و نمایش آثار مبتذل و ضعیف در این جشنواره، خواستار پاسخگویی سازمان سینمایی شد!

به گزارش مشرق، رضا منتظری، منتقد و از فعالان سابق عرصه فیلم کوتاه درباره سی و ششمین دوره جشنواره فیلم کوتاه تهران گفت: چند سال است که به‌واسطه سیاست‌های غلط انجمن سینمای جوانان به‌عنوان متولی اصلی جشنواره فیلم کوتاه تهران، این جشنواره را تحریم کرده‌ام و در آن شرکت نمی‌کنم.

بیشتر بخوانید:

قبح‌شکنی‌های سریالی برخی از نمایش‌ها


وی افزود: عرصه فیلم کوتاه بسیار مهم است، چرا که نسل آینده سینماگران از بین سازندگان فیلم کوتاه برخواهد آمد. اما به رغم این اهمیت، جشنواره فیلم کوتاه تهران هیچ سیاست و برنامه‌ای برای پرورش نسل جدید فیلمسازان ندارد و باری به هر جهت و انحصاری عمل می‌کند. همچنان که بسیاری از سازندگان فیلم کوتاه انتقاداتی بسیار جدی را به این انجمن داشته‌اند و بارها این مسئله عنوان شده که این انجمن سینمای جوانان حتی در حوزه اکران و عرضه بین‌المللی آثار نیز انحصاری عمل می‌کند.


عضو انجمن منتقدان سینما ادامه داد: ما بارها شاهد بوده‌ایم که فیلم‌هایی که در انجمن سینمای جوانان تولید شده، واقعاً ضداخلاقی بوده‌اند! جای سؤال است، انجمن سینمای جوانان که بودجه خود را به‌طور مستقیم از بیت‌المال می‌گیرد و وظیفه ذاتی‌اش رشد و ارتقای فرهنگ اسلامی و ایرانی است، چرا بر ضد این ارزش‌ها عمل می‌کند و یک سری آثار مبتذل و بسیار نازل از نظر ساختار و تکنیک تولید می‌کند؟ آیا بهتر نیست این انجمن تعطیل شود و بودجه‌اش به‌طور مستقیم توسط سازمان سینمایی در جهت حمایت از فیلمسازان کوتاه هزینه شود؟


منتظری گفت: این جشنواره، در گذشته، هدفمند و بر اساس نیازهای روز سینما عمل می‌کرد، اما طی چند سال اخیر خالی از هرگونه خروجی مثبت بوده است. ضمن اینکه امسال اتفاقاتی رخ داد که بسیار شگفت‌انگیز بود. از جمله اینکه در آن بلیت فروشی انجام شد و سالن اهالی رسانه را حذف کردند و برای صدور کارت به رسانه‌ها به شدت خست به خرج دادند!


وی تصریح کرد: گویا این هم تاکتیک جدید دبیر جشنواره فیلم کوتاه تهران برای جلوگیری از نقد و دیده شدن آثار توسط اهالی رسانه است که این‌گونه رسانه‌ها را محدود کردند و شاهد رفتاری زشت با اهالی رسانه بودیم.


این منتقد اظهار داشت: همچنین بر اساس شنیده‌ها، اکثر آثار این دوره از جشنواره فیلم کوتاه تهران کیفیت پایینی دارند و محتوای آنها متضاد با سبک زندگی ایرانی اسلامی است. البته امیدوارم که اوضاع جشنواره به این شدت که شنیده می‌شود بد نباشد، وگرنه مسئولان سازمان سینمایی باید پاسخگوی این اتفاقات باشند.

منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۳
    0 0
    هیچ موقع با کسی که نه غرب زده که گدای غربه سر یه چیز ایرانی بحث نکنین.. فقط اگه خودش دستش نمی رسه کمکش کنین بره تو دامان غرب زندگی کنه، چون مطمئن باشین در آینده فرهنگ ایران رو به لجن می کشه با به قول خودش کار فرهنگیش
  • IR ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۳
    0 0
    مثلا چه پاسخی؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس