ترامپ نمایه

دونالد ترامپ آغاز جلسات علنی استماع برای تحقیقات در زمینه رسوایی «اوکراین گیت» در کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا را فریبکاری خواند.

به گزارش مشرق، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد آغاز جلسات علنی استماع برای تحقیقات استیضاحش (به دلیل رسوایی موسوم به اوکراین گیت) در کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا تنها یک اقدام فریبکارانه است.

دونالد ترامپ که در کاخ سفید میزبان همتای ترکیه‌ای خود رجب طیب اردوغان بود، در پاسخ به سؤال خبرنگاران درباره آغاز جلسات علنی تحقیقات استیضاح خود گفت : «من این جلسات استماع را تماشا نکرده‌ام چون آن‌قدر مشغولیت دارم که نمی‌توانم چنین جلساتی را تماشا کنم.»

بیشتر بخوانید:

روسیه: استیضاح ترامپ ارتباطی به ما ندارد

وضعیت قرمز ترامپ در نظرسنجی‎ها

وی افزود: «این جلسات تنها فریبکاری و ساحره‌گیری است. هنوز خلاصه جلسه اخیر در اختیار من قرار نگرفت است. آنجا هیچ خبری نیست.»

صبح امروز چهارشنبه به وقت محلی نخستین جلسه علنی استماع برای ادامه تحقیقات استیضاح دونالد ترامپ به دلیل رسوایی موسوم به «اوکراین گیت» در کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا به ریاست «آدام شف»آغاز شد و این جلسه همچنان در حال برگزاری است.

ماجرای رسوایی موسوم به «اوکراین گیت» پس از آن آغاز شد که افشاگر یا افشاگرانی از کاخ سفید به رسانه‌ها و نمایندگان کنگره اطلاع دادند که ترامپ در جریان مکالمات تلفنی از رئیس‌جمهور اوکراین خواسته است که دستور انجام تحقیقاتی را در مورد تخلفات مالی احتمالی پسر «جو بایدن» معاون سابق رئیس‌جمهور آمریکا (باراک اوباما) صادر کند. به گفته افشاگران، ترامپ حتی ارائه کمک‌های نظامی به اوکراین را منوط به پذیرش این خواسته کرده است.

نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان به همراه دیگر نمایندگان این حزب در کنگره آمریکا، درخواست ترامپ از رئیس‌جمهور اوکراین برای انجام تحقیقات علیه بایدن و گروکشی از اوکراین در این قضیه را مصداق سوءاستفاده از قدرت خوانده‌ و به همین دلیل روند استیضاح وی را کلید زده‌اند.

کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا طی هفته‌های اخیر چندین مقام دولت ترامپ از جمله نماینده آمریکا در اتحادیه اروپا را برای ارائه توضیحات درباره ماجرای اوکراین گیت به کنگره احضار کرده‌اند و حتی از «مایک پنس» معاون ترامپ نیز خواسته شده است که در این مورد با کمیته قضایی همکاری کند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس