کد خبر 1009839
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۲
پدافند غیر عامل

جانشین رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور گفت: با هدف ارتقای نقش دانشگاه‌ها در علوم خودمراقبتی، مجوز رشته‌های پدافند غیر عامل در مقطع ارشد برای تعدای از دانشگاه‌ها صادر شده است.

به گزارش مشرق، سردار «علی‌اصغر زارعی» جانشین رئیس سازمان پدافند غیر عامل در افتتاحیه نخستین همایش علمی تخصصی پدافند غیر عامل شیمیایی کشور، با بیان اینکه یکی از مسائل مهم که مورد نیاز پدافند غیر عامل است، مرزبانی زیستی است، اظهار داشت: همان‌طور که مرزهای فیزیکی ما باید از تهدیدات مصون بمانند، امروز نیاز داریم تا در حوزه زیستی و بیولوژیک هم مراقب تهدیدات و همچنین مخاطرات باشیم.

بیشتر بخوانید:

گوشی‌های امن ساخت وزارت دفاع در اختیار مسئولان قرار گرفته است/ ژنتیک کشاورزی ایران در حال به هم خوردن است

وی با اشاره به اینکه پدافند غیر عامل زیستی مقوله‌ای بسیار مؤکد و مهم است، افزود: برای تبیین مرزبانی زیستی نیاز به استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه‌ها، بومی‌سازی دستورالعمل‌ها و پیشگامی دانشگاه‌های کشور درزمینهٔ پدافند غیر عامل شیمیایی بیش از هر زمان احساس می‌شود.

جانشین رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور گفت: با هدف ارتقای نقش دانشگاه‌ها در علوم خودمراقبتی، مجوز رشته‌های پدافند غیر عامل در مقطع ارشد برای دانشگاه‌هایی مثل فارابی، مالک اشتر و ... صادر شده است. این رشته‌ها می‌توانند کارشناسانی را به ما تحویل دهند که در راستای کاهش تهدیدات، تولید علم و دانش کنند، لذا ما امروز به‌خوبی می‌دانیم که تنها نباید به دنبال ایجاد کارخانه‌های جدید باشیم بلکه رشته‌های دانشگاهی هم می‌توانند اشتغال ایجاد کنند.

سردار زارعی با بیان اینکه برای اجرای دستورالعمل‌های پدافند غیر عامل زیستی نیازمند مهارت هستیم، عنوان کرد: پدافند غیر عامل زیستی مشکل جدی به شمار می‌رود؛ زیرا خاموش و درعین‌حال بسیار منتقل‌شونده است، این مقوله مانند توپ‌های جنگی نیست که در میدان نبرد دیده شود و بتوانیم تشخیص دهیم که دشمن کجا را نشانه می‌گیرد، بلکه پدافند غیر عامل زیستی موضوعی است که از هر جا و با هر ابزاری مانند تلفن همراه، لوازم‌آرایش و... می‌تواند آلودگی را نشر دهد درنتیجه باید به این مهم توجه ویژه‌ای داشت.

وی اظهار داشت: ۹۰ درصد وظیفه ما در پدافند غیر عامل این است که اگر اتفاقی رخ دهد، جامعه کمترین آسیب را ببیند و طبق دستور رهبر معظم انقلاب اسلامی باید مصون‌سازی در سطح جامعه صورت گیرد که در این راستا سازمان پدافند غیر عامل آموزش در حوزه پدافند غیر عامل شیمیایی را مدنظر قرار داده است.

جانشین رئیس پدافند غیر عامل کشور در ادامه گفت: بیش از هر چیز در حوزه تهدیدات زیستی نگرانی‌ها در حوزه مواد شیمیایی وجود دارد، برای مثال در حادثه تروریستی سیستان و بلوچستان وقتی عاملان، دستگیر شدند اعتراف کردند که مواد شیمیایی در داخل کشور وجود داشته و مواد انفجاری را به‌راحتی با استفاده از آن‌ها درست می‌کنند و این نشان می‌دهد که تروریست‌ها نیازی به واردکردن مواد اولیه برای انفجار شیمیایی نداشتند که این امر نباید صورت گیرد.

سردار زارعی خاطرنشان کرد: یکی از تأکیدات دیگر سازمان پدافند غیر عامل نصب ژنراتور در مراکز حساس، مهم و ادارات است تا در زمان مخاطرات بتوانیم انرژی این امکان عمدتاً خدمت‌رسان را تأمین کنیم که در این زمینه اقدامات خوبی در سطح کشور صورت گرفته است.

منبع: دفاع پرس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس