کد خبر 1009718
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۰
پروپیچ

وکیل پروپیچ مهاجم پیشین تیم فوتبال استقلال چند روز پیش اعلام کرد به دلیل پرداخت نشدن مطالبات موکلش از سوی باشگاه استقلال و فیفا، روز دوشنبه مقابل ساختمان فیفا کنفرانس خبری برگزار خواهد کرد.

به گزارش مشرق، این اتفاق اما رخ نداد و برگزاری نشست به روز جمعه موکول شد. در همین زمینه، وکیل پروپیچ(کپین) به تسنیم اعلام کرد به دلیل پایمال شدن حق‌شان به پلیس سوئیس شکایت خواهند کرد. کپین در این رابطه اظهار داشت: «چهار روز پیش از تمام رسانه‌های سوئیس دعوت به عمل آوردیم. روز گذشته هم از طریق سفارتخانه از نمایندگان رسانه‌های آمریکایی، تمامی کشورهای اتحادیه اروپا و رسانه‌های فرانسوی خواستیم حضور پیدا کنند، اما این نشست خبری به چند دلیل لغو شد.»

 

 باشگاه استقلال: جای نگرانی نیست

با انتشار این خبر دوباره موج نگرانی بین هواداران استقلال به راه افتاد و کانال‌های خبری مرتبط با این باشگاه با استفاده از این گزارش، جو منفی رسانه‌ای را رقم زده و عواقب سخت این پرونده علیه باشگاه استقلال را گوشزد کردند.


این در حالی است که ظاهرا مدیران باشگاه استقلال با توجه به نامه ابتدای مهر ماه امسال فیفا مبنی‌بر اینکه صراحتا اعلام کرد بدهی پروپیچ توسط فدراسیون جهانی فوتبال به بازیکن پیشین آبی‌پوشان پرداخت خواهد شد، نگران این موضوع نیستند.

بیشتر بخوانید:

پای پلیس سوئیس به پرونده استقلال و پروپیچ باز شد

نماینده این باشگاه در این خصوص به گفت: «ابدا نگران این پرونده نیستیم چون طرف حساب پروپیچ فیفاست و این موضوع هیچ ارتباطی به استقلال ندارد.»

فیفا طی نامه‌ای در 18 جولای به فدراسیون فوتبال ایران و باشگاه استقلال اعلام کرده بود پرداخت بدهی پروپیچ از طریق آنها صورت می‌گیرد. در بخشی از نامه فیفا اشاره شده با توجه به اینکه باشگاه استقلال از فدراسیون جهانی فوتبال(فیفا) درخواست کرده حق خود بابت حضور بازیکنانش در ترکیب تیم‌ملی فوتبال ایران در مسابقات جام‌جهانی 2018 روسیه را دریافت کند، فیفا مبلغ طلب پروپیچ را به‌همراه پنج درصد سود آن از مبلغ درخواستی باشگاه استقلال نگه می‌دارد و این مبلغ را به‌طور مستقیم از طریق ذی‌نفع یا توسط عضو فدراسیون مربوطه تسویه خواهد کرد و یکی از این دو روش می‌تواند اجرا شود.

البته وکیل پروپیچ به مسائل دیگری ازجمله وقوع یک جرم در این پرونده اشاره کرده که طبعا جای بحث دارد. وی مدعی شده ایمیل فیفا 18 جولای 2019 مدرکی مستدل است که ثابت می‌کند یکی در داخل فیفا(با هماهنگی یکی از اعضای باشگاه استقلال) مرتکب اقدامی مجرمانه شده است. این یک فعل مجرمانه و سوءاستفاده از یک منصب رسمی است و تهدید کرده که جمعه در یک نشست خبری در این خصوص افشاگری خواهند کرد. آنها همچنین از فیفا تقاضا کرده‌اند که فورا ایمیلی که در تاریخ 18 جولای سال 2019 ارسال کرد را، باطل کند.

منبع: روزنامه فرهیختگان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس