کریشانتا دیلان پریرا

کمیته داوران AFC برای قضاوت دیدار حساس تیم ملی کشورمان مقابل عراق از یک داور سریلانکایی برای سوت زدن در بازی امان پایتخت اردن استفاده کرده است.

سرویس ورزش مشرق – آخرین مسابقه تیم ملی کشورمان در دور رفت مرحله اول مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، پنجشنبه ۲۳ آبان (فردا) عصر در کشور اردن و با سوت "کریشانتا دیلان پریرا" داور اهل سریلانکا برگزار می شود. این داور با ۴۱ سال سن جزو داوران چندان مطرح قاره کهن به حساب نمی آید.

*آخرین قضاوت پریرا!

دیلان پریرا آخرین بار برای نمایندگان کشورمان، در لیگ قهرمانان ۲۰۱۹ آسیا دیدار تیم پرسپولیس مقابل السد را سوت زد که با برد ۰-۲ نماینده کشورمان همراه بود. جالب اینکه دیدار رفت دو تیم در همان تورنمنت را نیز همین پریرا سوت زده بود که السد با یک گل برنده از زمین خارج شد.

*قضاوت جنجالی دیلان پریرا در کربلا!

اما نکته جالب توجه درباره این داور این است که او قاضی بازی جنجالی الزوراء و ذوب آهن هم بود. مسابقه ای که در چارچوب لیگ قهرمانان ۲۰۱۹ در کربلا برگزار شد و با نتیجه ۲-۲ به پایان رسید و تماشاگران عراقی در پایان به داخل زمین رفته و بازیکنان تیم کشورمان را مورد ضرب و شتم قرار دادند. در جریان همان درگیری ها میلاد فخرالدینی نیز توسط داور سریلانکایی با کارت قرمز از زمین بازی اخراج شد.

بیشتر بخوانید:
 

به‌یادماندنی‌ترین دیدارهای ایران و عراق +تاریخچه کامل و عکس و جدول

*تاکنون برای عراق سوت نزده!

این داور سریلانکایی هرگز دیدارهای تیم ملی عراق را سوت نزده است اما تاکنون تنها دو بار در تیم داوری دیدارهای تیم ملی کشور عراق حضور داشته است که هر دو بازی در جام ملتهای ۲۰۱۵ استرالیا بوده است. دیدار مقابل ژاپن و اردن که یک باخت و یک برد حاصلش برای ملی پوشان عراقی بود.

*آمار کلی دیلان پریرا برای تیمهای ایرانی!

دیلان پریرا تاکنون در ۱۶ دیدار در چارچوب مسابقات ملی، زیر ۲۳ سال و لیگ قهرمانان آسیا قضاوت دیدار تیم های ایرانی را برعهده داشته که از این تعداد ۹ برد، ۴ تساوی و ۳ باخت سهم ایران بوده است. ۹ بردی که یکی برای تیم ملی کشورمان، ۳ برد برای پرسپولیس ویک پیروزی سهم استقلال، تراکتور، سپاهان، نفت تهران و ذوب آهن اصفهان بود. ۴ تساوی که ۲ بار آن سهم استقلال و دو بار دیگر سهم ذوب آهن و پرسپولیس بوده است و ۳ باختی که با این داور داشتیم هم یک بازی با تیم زیر ۲۳ سال در ۱۲۰ دقیقه مقابل ژاپن و دو بار با حضور تیم های ذوب آهن و پرسپولیس بوده است.

*داور مصاف جنجالی با قطر!

از نکات تاریک در قضاوت های این داور سریلانکایی می‌توان به قضاوت دیدار تیم‌های ملی ایران و قطر در دور رفت مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ اشاره کرد که با مدیریت ضعیف او این بازی در دقایق پایانی به جنجال کشیده شد و با تصمیم فیفا چندین محروم از دو تیم از جمله سردار آزمون و جواد نکونام و جرایم نقدی سنگین برای تیم های ایران و قطر به دنبال داشت. هر چند که تیم ملی کشورمان با هدایت کارلوس کی روش در پایان ۰-۲ برنده زمین را ترک کرد.

*هفدهمین مصاف، بازی سرنوشت ساز!

با توجه به امتیازات تقسیم شده تا این مرحله از دور مقدماتی جام جهانی در گروه تیم ملی کشورمان، قطعا بازی پنجشنبه عراق – ایران در اردن از حساسیتی ویژه برخوردار است و سوتهای پریرا نقش تعیین کننده ای در نتیجه و حتی صعود یکی از این دو تیم به دور بعد مسابقات خواهد داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • فش نیوز IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۳
    2 2
    ان شاالله میبازیم
    • IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۳
      0 1
      پرسپولیسی عزیز نه مربی شما الان برانکو هس نه مربی تیم ملی کی روش.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس