کد خبر 1009437
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۹
مهند علی

مهند علی، مهاجم تیم ملی عراق در این دیدار بار سنگینی را روی دوش خود حس می‌کند چراکه هواداران انتظار گلزنی از او دارند.

به گزارش مشرق، تیم‌های ملی فوتبال ایران و عراق روز پنجشنبه در دیداری حساس در مرحله انتخابی رقابت‌های جام‌جهانی 2022 قطر و جام آسیایی 2023 چین به مصاف هم می‌روند. رسانه‌های عراقی این روزها به دقت اخبار ملی‌پوشان ایران و همچنین حواشی تیم ملی را رصد کرده و در چند روز گذشته نیز با آب‌وتاب زیادی خبرهای مربوط به مشکلات فدراسیون ایران در پرداخت دستمزد مارک ویلموتس و امتناع سرمربی تیم ملی از سفر به ایران را بازتاب دادند.
بیشتر بخوانید:

 شروع اردو در اردن

اعلام فهرست تیم ملی و حذف چند ملی‌پوش مطرح ایرانی از این لیست نیز روز گذشته مورد توجه عراقی‌ها قرار گرفته بود. سایت اخبار عراق در خبری از آسیب‌دیدگی کاپیتان تیم ملی برای این دیدار خبر داده و می‌نویسد: «مارک ویلموتس، سرمربی تیم ایران برای دیدار با عراق احسان حاج‌صفی، کاپیتانش را در اختیار ندارد. او پیش از این سامان قدوس را به دلیل محرومیت، اشکان دژاگه را به دلیل مصدومیت و علیرضا جهانبخش را به دلایل فنی از این فهرست کنار گذاشته بود.»

روزنامه الانباط نیز از حضور زودهنگام عراقی‌ها در اردن برای اردوی آماده‌سازی پیش از این دیدار خبر داده و می‌نویسد: «تیم ملی عراق از روز یکشنبه تمرینات خود را در اردن برای دیدار برابر ایران در مرحله مقدماتی جام‌جهانی قطر آغاز کرده است. کاروان تیم ملی عراق عصر یکشنبه به اردن رسید و در همان روز نخستین تمرین سبک خود را در ورزشگاه پترا برگزار کرده است. تیم ملی ایران نیز قرار است روز سه‌شنبه راهی اردن شود تا برای این دیدار آماده شود. دو دیدار ایران مقابل عراق و بحرین قرار بود در بصره برگزار شود اما به دلیل ناآرامی‌ها در عراق، فیفا اجازه برگزاری این مسابقات را در خاک عراق نداد و فدراسیون نیز تصمیم گرفت اردن را به‌عنوان میزبان معرفی کند.»

 مسئولیت سنگین مهاجم الدوحیل

عراقی‌ها می‌خواهند به هر نحو ممکن ورزشگاه ملی امان را با هواداران خود پرکنند و به همین دلیل تصمیم گرفتند تماشای این دیدار را رایگان اعلام کنند. روزنامه المدی عراق نیز در گزارشی از وضعیت تیم ملی این کشور پیش از دیدار با ایران نوشت: «تیم ملی ما قرار است با هدایت سرکو کاتانچ اسلوونیایی به مصاف ایران و بحرین برود و روز یکشنبه نیز در ورزشگاه پترا در اردن تمرینات آماده‌سازی خود را آغاز کرد.

ملی‌پوشان عراقی که از طریق بغداد راهی امان شده‌اند در این کمپ تمرینی خود را برای مصاف با ایران آماده می‌کنند. مهند علی، مهاجم عراقی الدحیل قطر نیز پس از آخرین دیدار تیمش برابر الخور در لیگ ستارگان به جمع ملی‌پوشان اضافه شده و ریبین سولاقا، مدافع 27 ساله که در تیم «رادنیکی نیس» در لیگ صربستان بازی می‌کند نیز روز دوشنبه به جمع ملی‌پوشان عراقی اضافه شد تا کاتانچ هر 24 بازیکن خود برای این اردو را در اختیار داشته باشد. تیم ملی ما در تلاش است در پایان دور رفت این مرحله بتواند صدرنشینی خود در گروه سوم مسابقات را حفظ کند. عراق در حال حاضر با 7 امتیاز و تفاضل بهتر نسبت به بحرین در صدر جدول قرار دارد. فدراسیون فوتبال تصمیم گرفت تماشای این مسابقه را رایگان اعلام کند تا هواداران بیشتری به ورزشگاه بروند.

البته این مسابقه پیش از این قرار بود در بصره برگزار شود اما با درخواست فیفا به اردن منتقل شد. رایگان بودن این مسابقه بهترین خبر برای عراقی‌های ساکن اردن است که می‌توانند این دیدار را از نزدیک تماشا کرده و تیم ملی خود را تشویق کنند تا ملی‌پوشان با ‌انگیزه بالاتری به مصاف رقیب بروند.»

در ادامه مطلب این روزنامه آمده است: «مهند علی، مهاجم تیم ملی عراق در این دیدار بار سنگینی را روی دوش خود حس می‌کند چراکه هواداران انتظار گلزنی از او دارند. این مهاجم ملی‌پوش در هر سه دیدار قبلی عراق مقابل بحرین، کامبوج و هنگ‌کنگ موفق به گلزنی شده و یکی از سه بازیکنی است که در این تورنمنت موفق شده این کار را انجام دهد. به همین دلیل هواداران امید زیادی دارند تا به لطف گلزنی او مقابل ایران بتوانند صدرنشینی خود را در این گروه حفظ کنند.»

منبع: روزنامه فرهیختگان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس