شمال سوریه1.jpg

نیروهای ارتش و گروهک‌های تروریستی مورد حمایت آنکارا در تلاش هستند منطقه راهبردی «تل التمر» را در استان حسکه به اشغال دربیاورند تا ارتباط نیروهای سوری را در شمال این کشور قطع کنند.

به گزارش مشرق، از حومه شهر اشغالی «راس العین» در شمال غرب استان حسکه خبر می رسد، نیروهای ارتش ترکیه و عناصر گروهک های تروریستی همچنان به مواضع نیروهای ارتش سوریه و نیروهای موسوم به دموکراتیک سوریه حمله می کنند.  

به گفته منابع میدانی، نیروهای ارتش ترکیه و تروریست‌ها با وجود برقراری آتش بس و توافق سوچی همچنان چشم طمع به سایر نقاط دارند و به مناطقی که در یک ماه گذشته در شمال استان رقه و شمال غرب استان حسکه به اشغال درآورده اند قانع نمی شوند.

اگرچه ارتش ترکیه و عناصر تروریستی در روزهای گذشته به مناطق حومه شهر اشغالی راس العین در شمال غرب استان حسکه دست درازی کرده اند اما با واکنش قاطع نیروهای ارتش سوریه و شبه نظامیان کُرد مواجه شده اند.

نیروهای ارتش سوریه در جریان درگیری ها موفق شدند روستای «ام شعیفه» را از اشغال نیروهای ارتش ترکیه و تروریست ها خارج و به کنترل دربیاورند و شماری از آنان را در این محور کشته و زخمی کنند.

نیروهای موسوم به دموکراتیک سوریه نیز در جریان درگیری‌ها توانستند روستای «داودیه» را در حومه جنوب شرق شهر راس العین پاکسازی کنند و امنیت را به مناطق غربی «عرب خان و تل ورد» بازگردانند.

سایر نیروهای ارتش ترکیه و عناصر تروریستی پس از متحمل شدن خسارت های سنگین به سمت روستای «المحمودیه» متواری شدند؛ درگیری‌های پراکنده در حومه جنوب شرق و جنوب شهر راس العین ادامه دارد.

از سویی دیگر، در جریان حملات خمپاره‌ای ارتش ترکیه به حومه جنوب شرق شهر راس العین شماری از نیروهای ارتش سوریه شهید و زخمی شدند؛ نام سرلشکر «احمد شریف احمد» و سرهنگ «منیف منصور» در لیست مجروحان دیده می شود.

به گزارش مشرق، هدف نیروهای ارتش ترکیه و عناصر گروهک های تروریستی در محور جنوب شرق شهر راس العین اشغال روستای «العریشه، قاسمیه، ریحانیه و...» و رسیدن به منطقه راهبردی «تل التمر» در شمال استان حسکه است.

براساس آخرین اطلاعات به دست آمده، ارتش ترکیه و تروریست ها با اشغال منطقه «تل التمر» درصد هستند ارتباط نیروهای سوری را از شمال به شمال شرق سوریه (شمال شرق ستان حلب و مرکز استان رقه به شمال شرق استان حسکه) قطع کنند.

نیروهای ارتش ترکیه و عناصر تروریستی اگر منطقه «تل التمر» را به اشغال درآورند، جاده های «تل التمر - حسکه - قامشلی، تل التمر - تل بیدر - قامشلی، تل التمر - الدرباسیه - عامودا» هم مسدود می شوند.

در صورتی که نیروهای ارتش سوریه کنترل منطقه «تل التمر» را از دست دهند، غرب و شرق بزرگراه « M۴» زیر آتش نیروهای ارتش ترکیه و تروریست‌ها قرار خواهد گرفت؛ این بزرگراه راهبردی حدود ۳۰ کیلومتر با مرز ترکیه فاصله دارد.

این بزرگراه راهبردی از گذرگاه مرزی «الیعربه» در شمال شرق استان الحسکه تا مرکز استان حلب امتداد دارد و از مناطق مهمی از جمله «حومه جنوبی قامشلی - تل بیدر - تل تمر- عین عیسی- صرین - منبج - الباب» می‌گذرد و همین مسئله اهمیتش را چند برابر کرده است.

به گزارش مشرق، با سقوط کامل جاده «راس العین - تل التمر» و اشغال منطقه «تل التمر» راه برای نفوذ نیروهای ارتش ترکیه و عناصر گروهک های تروریستی به مناطق حومه از جمله شهر «حسکه» باز خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 14
  • IR ۰۲:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۳
    11 23
    کردها و بشار اسد متحد شدن و علیه ترکیه می جنگند سیاست روسیه پیروز شد
  • GB ۰۲:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۳
    4 11
    اول آسیای میانه بعد ایران بعد آناتولی و قفقاز
    • IR ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۳
      7 4
      اول هند بعد زاگرس بعد شمال عراق بعد شرق سوریه در اخر ایران
    • IR ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۳
      1 4
      فقط حکومت جهانی
  • ايراني IR ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۳
    28 24
    طرفدارن تركيه آگاه باشيد حالا ديديد كه كردهاي سوريه بهانه بود هدف تركيه اشغال اراضي سوريه بود نه كردهاي سوريه چون طبق توافق و نقشه موجود نيروهاي كرد به عمق 30كيلومتري عقب نشيني كردند ولي همچنان شاهد حملات ارتش فاشيست تركيه هستيم پس نتيجه ميگيريم كه كردها فقط يه بهانه بوده .
    • IR ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۳
      23 10
      خی شما اشتباه میگید چون کردها با توجه به نقشه بالایی توافق خط 20 مایلی رو عمل نکردند و در داخل اون خط قرار دارند اگه ترکیه قصدش اشغالگری بود از اون خط 20 مایلی چرا وارد اینور نشده؟
  • IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۳
    6 1
    مشرق این اطلاعات و نقشه ها را از کجا بدست میاری یمن سوریه افغانستان
  • IR ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۳
    24 15
    ترکیه بهتر از سوریه و کردها هست البته اگه دور زدن تحریم ها و اقتصاد کمک کنه
  • IR ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۳
    25 12
    اون ها تروریست نیستن بلکه از ده میلیون سوری هستند که از سوریه فرار کردن تروریست داعش و پژاکی ها هستن آیا بشار اسد دیکتاتور نیس؟؟؟
  • ناشناس آذری IR ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۳
    23 16
    هر کشوری نسبت به تحولات و اتفاقات به ویژه درگیری های نظامی در اطراف و اکناف مرزهای زمینی و هوایی و دریایی خود واکنش نشان می دهد و این امری طبیعی است کما اینکه اگر داعشی ها به استان های همجوار ایران می رسیدند نیروهای مسلح عزیز کشورمان نیز قطعاً واکنش نشان می دادند.
    • CO ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۳
      5 17
      شما قومگرا ها اردوغان هر جنایتی کند ازش طرفداری میکنید.
  • عغب IR ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۳
    2 0
    در مورد موردها می بینم کمی عاقل شده اید
  • رامین IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۳
    13 9
    خدارو شکر بشار اسد از عطش قدرتش کم شده و دیگه مردم سوریه ارامش خواهند داشت
  • کاوه IR ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۳
    5 6
    ایران باید دخالت کند چون ترکیه نیروی مذهبی ضد ایران است و سلفی اخوانی که میخواد عثمانی رو زنده کند بی شک خطر اصلیش برای شیعیان است در آینده
  • IR ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۳
    4 11
    این اسکلها فکر میکنن مردم خلافت عثمانی میخوان! با ۴ تا موشک حالیشون کنید که اینجوریا نیست .
  • IR ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۳
    5 9
    آخرای حکومت اردوغان بیشرف هستش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس