وعده قبولی صددرصدی در رشته پزشکی با دریافت ۳۰۰ تا ۶۰۰ میلیون تومان!

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری فردی خبر داد که تحت عنوان مؤسسه کنکور، با دریافت مبالغ هنگفت از فریب‌خوردگان، اقدام به فروش صندلیهای دانشگاه آزاد می‌کرد.

به گزارش مشرق، در پی شکایت دانشگاه آزاد اسلامی درباره کلاهبرداری تحت عنوان فروش قبولی صددرصد در رشته پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی، پرونده‌ای در شعبه هفت دادسرای ناحیه 33 تهران تشکیل و برای رسیدگی تخصصی در اختیار کارآگاهان اداره سیزدهم پلیس آگاهی قرار گرفت.

کارآگاهان در تحقیقات اولیه دو همدست متهم را بازداشت کردند که اقدام به جذب مشتری و تبلیغ برای مؤسسه وی می‌کردند و از طریق آنها موفق به شناسایی محل سکونت متهم در منطقه ستارخان شدند که در نهایت متهم اصلی در  یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و به اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد.

بیشتر بخوانید:

متهم پس از حضور در پلیس آگاهی در بازجویی‌های اولیه لب به اعتراف گشود و در تشریح شیوه و شگرد کلاهبرداری خود گفت: مدرکم لیسانس است اما خود را دارای دکتری برق و مشاور ارشد آموزش معرفی کرده و اقدام به راه‌اندازی یک مؤسسه کنکور در محدوده صادقیه کردم.

وی افزود: از طریق مربیان اقدام به اغفال داوطلبان کنکور کرده و به آنها وعده قبولی صددرصد در کنکور پزشکی می‌دادیم و می‌گفتیم  که دارای ارتباطات خاص با برخی افراد صاحب‌نفوذ در دانشگاه آزاد هستیم و هر سال با پرداخت مبالغی بین 300 تا 600 میلیون می‌توانیم سهمیه قبولی در رشته پزشکی را خریداری کنیم.

این متهم ادامه داد: در این مدت حدود 30 نفر مبالغ موردنظر را پرداخت کرده و من نیز در عوض کارت دانشجویی و مدارک نام‌نویسی آنها را در دانشگاه آزاد که همگی جعلی و ساختگی بودند، تحویل آنها می‌دادیم همچنین با شروع ترم جدید مؤسسه را بسته و قبل از اینکه مالباختگان با مراجعه به دانشگاه آزاد متوجه فریب‌خوردگی خود شوند، متواری شدم.

سرهنگ کارآگاه جهانگیر تقی‌پور؛ معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: متهم و همدستانش مبلغی در حدود 10 میلیارد تومان را از مالباختگان در تهران و کرج دریافت کرده و علاوه بر دانشگاه آزاد، 30 نفر از فریب‌خوردگان نیز به عنوان شاکی به اداره سیزدهم مراجعه کرده‌اند.

به گفته این مقام انتظامی، متهم و سه همدست وی برای تحقیقات تکمیلی و شناسایی تمام شکات با دستور بازپرس شعبه هفت دادسرای ناحیه 33 تهران در اختیار کارآگاهان اداره سیزدهم پلیس آگاهی قرار دارند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمد IR ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۰
    0 0
    فقط اعدام
  • ح..م IR ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
    0 0
    به همین علتها هست .که برخی پزشکان .حتی تزریق هم بلد نیستن ..
  • IR ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۲
    0 0
    اولا تزریق کار پرستاره نه پزشک پانیا اگر کسی اینقدر پول دارد بهتر است با پولش زمینی کاری راه بیندازد وبدون درد سر واین همه سال رنج درس خواندن بیدار خوابی واسترس به کاردیگری بپردازد چون برای این رشته باید استعداد پشتکار صبر وحوصله وعلاقه توام باشد وکسانیکه از این رشته هر کدام از این صفات رانداشته باشند پزشکان خوبی نخواهند شد وحوصله کار هم نخواهند داشت فقط پولی از خودشان را هدر دادهاند وجای یک فرد مناسب را گرفته اند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس